Citat:
Ursprungligen postat av
Chipmonk
Låter som han ser en chans att få försörjning utan att jobba, istället för att jobba med det han faktiskt klarar av (dvs grävmaskin), trots att det drabbar dig negativt. Trodde inte man kunde få sjukpengar så lätt idag.
Ja precis, han kan arbeta/utbilda sig och köra grävmaskin men det är nått han inte säger till försäkrings kassan och det är något han inte vill göra personligen heller.
Sen har han sagt till försäkrings kassan att han inte kan jobba 100 % och vi tar ut samma lön och vi jobbar inte 100 %.
En grej som stör mig som fan är att han ska få betalt mer när vi jobbar lika mycket för att han ljuger om att han inte kan jobba 100 % när vi inte ens jobb för 100 %.
Har sagt till att jag vill vara helt informerad om vad som händer mellan han och försäkrings kassan vilket inte han gör eller snarare små döljer.
Jag får istället sitta och "små förhöra" honom för att få svar.
Han ville först undvika att svara på vilken % han hade ansökt om för ersättning, men jag hade gjort egen ansökning för att kolla på frågorna och andra frågan i ansökan var vilken % man ansöker om.
Så fick svaret genom att jag hade ansökan själv för att veta vilka frågor jag skulle ställa.
Jag blir så arg så jag vet inte var jag ska ta vägen.