Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-30, 00:08
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Snälla nån, vad är det för belägg du vill ha? Ska jag skriva ut vad jag sagt; som jag åkte dit för? Begär du att jag ska minnas exakta ord jag delade ut på ett forum för säg 2-3 år sedan? Dessutom från ett konto jag slarvat bort inloggen till (jag kan alltså inte läsa de varningarna längre)?
Jag begär trovärdiga belägg för ditt påstående. Kan inte riktigt se att det skulle vara mitt bekymmer om du inte kan leverera.

Citat:
Det är inte ett dugg fult att klaga (dessutom var det ett påpekande, inte ett klagomål). Jag ombad dig bara att hålla dig till ämnet. Inte värre än så.

Det står dig fritt att anse vad du vill. Vem skulle hindra dig? Dessutom tar jag givetvis inte det personligt. Gott så.
Om jag inte håller mig till ämnet när jag ifrågasätter dina påståenden så håller du dig heller per definition inte till ämnet. Eller hur?

Men ok, exakt vad har OY sagt som enligt dig ligger inom ramen för att fällas för 1.08? Och vad är dina belägg för att det gör det?
Citera
2024-09-30, 00:16
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag begär trovärdiga belägg för ditt påstående. Kan inte riktigt se att det skulle vara mitt bekymmer om du inte kan leverera.

Om jag inte håller mig till ämnet när jag ifrågasätter dina påståenden så håller du dig heller per definition inte till ämnet. Eller hur?

Men ok, exakt vad har OY sagt som enligt dig ligger inom ramen för att fällas för 1.08? Och vad är dina belägg för att det gör det?

Du verkar ha fått en fix idé nu. Jag får lite dåliga vibbar av dig, ärligt talat. Du skiftar dessutom fokus, från trådens två huvudpersoner till mig, känns ohederligt. Men du har säkert dina motiv.

Gällande OY, har jag varit tämligen övertydlig om vad jag står. Dessutom anser jag att det är överflödigt för tråden - även skadar den - att klippa in diverse osmakliga inlägg som denne har pyntat olika trådar med. Men, det står dig givetvis fritt att söka upp dessa genom klicka på fliken "hitta tidigare inlägg" (eller vad funktionen nu heter på hans profil). Jag önskar dig god fiskelycka, och en trevlig natt.
Citera
2024-09-30, 00:25
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Du verkar ha fått en fix idé nu. Jag får lite dåliga vibbar av dig, ärligt talat. Du skiftar dessutom fokus, från trådens två huvudpersoner till mig, känns ohederligt. Men du har säkert dina motiv.
Eh? Rätt märklig sak att skriva när jag precis har låtit dig komma undan med de påståenden du gjorde om dina egna varningar. Och det var även du själv som började prata om dina varningar.

De dåliga vibbarna är ömsesidiga. Jag får vibben av någon som inte ser några problem att svartmåla folk med svepande kommentarer, och ifrågasättande ska fult bemötas med att man inte håller sig till ämnet, och allt under ett väldigt falskt täcke av "man ska kunna diskutera som folk utan förolämpningar" som egentligen bara verkar vara en täckmantel för att kunna komma undan med fulare men mer subtil retorik.

Och ja, jag får fix idéer när folk försöker glida undan. Det är en helt korrekt observation.

Citat:
Gällande OY, har jag varit tämligen övertydlig om vad jag står. Dessutom anser jag att det är överflödigt för tråden - även skadar den - att klippa in diverse osmakliga inlägg som denne har pyntat olika trådar med. Men, det står dig givetvis fritt att söka upp dessa genom klicka på fliken "hitta tidigare inlägg" (eller vad funktionen nu heter på hans profil). Jag önskar dig god fiskelycka, och en trevlig natt.
Då vet jag vad du tycker om belägg för anklagelser. Trevlig natt för dig också.
Citera
2024-09-30, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag förstår inte riktigt varför du blir så upprörd på mig?

Jag fattar precis och har läst hela tråden, och svarat därefter.

Jag vill betona att jag är moderator och således kollega med Oy. De som står över oss och har någon påverkan i det här är ju admins. Det är ju dem ni får tillfråga om en åsikt.

Varför har du en åsikt kring tråden om du anser att det är en av de få admins som är kvar som man ska vända sig till?

Varför är du inte bara tyst?
Varför förklarar du för oss att du är kollega med OY i ett delforum?
Varför förklarar du för oss att vi ska vända oss till våra Admins om vi vill diskutera saker?
Varför skriver du då ens i denna tråden?

Du behöver inte alls BETONA att du är en moderator när du skriver i en tråd och i ett delforum där man faktiskt får kritisera moderatorer. Eller menar du på allvar att man inte ska få kritisera snöflingor som dig i denna tråden?

Jag har aldrig kritiserat OY. Du må ha följt tråden men läskunnig verkar du inte vara. Tragiskt.
Citera
2024-09-30, 19:41
Medlem
billigosts avatar
Citat:
En väldigt stor del av modereringsuppdraget utgör korrespondens med användarna via PM. Vi har en stor förståelse för att användarna befinner sig i ett underläge gentemot oss och har överseende med en hel del i hur man uttrycker sig. En moderator får inte lov att blockera en användare. Vi har möjligheten att hänvisa till en klagomålstråd om vi inte lyckas enas. Det är dock inte helt ovanligt att kommunikationen fortsätter ändå. Det är heller inte ovanligt att kommunikationen sker på ett otrevligt sätt ibland, eller att användarna är ihärdiga i sitt skickande av PM.

Självklart har användarna en rätt att att bli bemötta med respekt. Självklart ska det ställas höga krav på att moderatorerna ska agera rätt. Ibland borde användarna dock tänka på att en kommunikation är tvåsidig och att båda parterna måste anstränga sig om det ska komma något gott ur den.

Det fetade kan man tolka som att man kan bli nekad en framgång med "överklagan" om man råkar vara otrevlig? Hur var det nu med det objektiva?
Senast redigerad av billigost 2024-09-30 kl. 19:46.
Citera
2024-09-30, 20:22
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det fetade kan man tolka som att man kan bli nekad en framgång med "överklagan" om man råkar vara otrevlig? Hur var det nu med det objektiva?

Absolut inte. Jag menar bara att det är svårt att komma framåt om en användare exempelvis skriver ”va fan har du varnat mig för djävla incestfitta”. Det blir ju svårt att hitta en gemensam ståndpunkt efter det. Det betyder inte att vi inte försöker.
Citera
2024-09-30, 23:17
Medlem
Citat:
Absolut inte. Jag menar bara att det är svårt att komma framåt om en användare exempelvis skriver ”va fan har du varnat mig för djävla incestfitta”. Det blir ju svårt att hitta en gemensam ståndpunkt efter det. Det betyder inte att vi inte försöker.

Så har ni i moderatorskåren tagit upp det hela med adminkåren?
Får man kalla vem som helst vadsomhelst i ett PM så länge det gäller en moderator?
För ett sånt grovt övertramp borde rendera 1.08.
Citera
2024-09-30, 23:21
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Så har ni i moderatorskåren tagit upp det hela med adminkåren?
Får man kalla vem som helst vadsomhelst i ett PM så länge det gäller en moderator?
För ett sånt grovt övertramp borde rendera 1.08.

Vårt regelverk gäller även PM. Även till moderatorer. Man får såklart inte uttrycka sig hursomhelst. Men exemplet jag gav hade troligen inte räknats som 1,08.
Citera
2024-09-30, 23:57
Medlem
Citat:
Vårt regelverk gäller även PM. Även till moderatorer. Man får såklart inte uttrycka sig hursomhelst. Men exemplet jag gav hade troligen inte räknats som 1,08.

Tack Maviel för ditt svar.
Och det är ju riktigt jävla tragiskt på ren svenska.

Nu vet jag ju inte om du anmälde det hela eller inte, men det borde du gjort om du inte gjorde det.
Det är skillnad på förolämpningar och förolämpningar. Och det där borde väl ha prövats.

Jag har använt en hel del utan att skämmas men aldrig så grova saker i ett PM.

Misogyni är ju tillåtet och comme il faut på flashback. Men i PM.
Nånstans måste det gå en gräns.
Citera
2024-10-02, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Man blir inte avstängd av en enskild moderator, det utförs av hela kåren gemensamt.

Att det är en specifik moderator som "trycker på knappen" är en annan sak och det går aldrig att säga att man blivit avstängd specifikt av denne.

Du kan lägga in allt jag skrev istället...
Det Du visar vad jag egentligen skrev är absurdum...
Citera
2024-10-02, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, man blir avstängd av hela kollektivet. En ensam moderator kan inte stänga av en användare. Det är därför jag påpekar det i den här tråden där det är uppenbart att Lilla-Plutten bara vill kasta skit på OY som om det faktum att OY står som "avtryckare" på en tråd i (FB) Avstängningar och bannlysningar skulle betyda att det är OY och OY allena som stängt av någon. Dock är det som du säger många användare som tror att de blir avstängda av just den moderatorn som startar tråden i (FB) Avstängningar och bannlysningar.

Nej, det kan inte moderatorn välja. Alla 1.xx-brott går till omröstning.

Ja, det röstas alltid inför ohörsamhetsavstängningar. Dessutom gås alla varningar som ligger till grund för omröstningen igenom av alla som deltar i omröstningen. Detta för att en moderator inte ska kunna ha en egen agenda och dela ut varningar utan grund.

Vad har du fått dina idéer ifrån att jag vill slänga skit på OY...
Det är inte jag som har startat tråden, eller läsförståelse är inte din grej....
Citera
2024-10-02, 23:34
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Kan endast säga att OY har agerat som en ängel i sitt bemötande gentemot TS.
TS är helt klart fel person att gnälla över rådet om " sök hjälp "

Här ser vi några fina exempel som skribenter på fb blir påhoppade med från just TS,

1, En liten stalker du är. Sök hjälp grabben.

2, Misslyckade trögfattade lögnaktiga näthatare.

3, Du är trög, trögare än trög, det har vi förstått. Du behöver inte svamla ihop något så korkat för att visa det. Vi vet redan. Du är trög.

4, Du är inget annat än ett lögnaktigt troll.

5, Du är inget annat än en lögnaktig hatare som bara sprider en massa förtal utan att veta ett skit.
Snacka om att vara misslyckad!

6, Mentalsjuka troll

Så tycker man att OY brutit mot regel 1.08 då kan man undrar vilken regel TS själv bryter mot I alla dessa mängder av attacker mot andra fb-skribenter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in