Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-09-20, 09:15
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Jag fattar inte.
Speciellt denna kille, Hissy https://youtube.com/@hissy.0?si=UK5ouvj08sjlDBAJ (Kolla under shorts).

Han ser otränad ut, är inte ens stor, men är helt overkligt stark. Hur är det möjligt? Obegripligt.

Men är väl inte så kul för honom att se otränad ut.
Jag ser hellre tränad ut och är svag än stark och ser otränad ut.

I vilken värld ser han inte tränad ut?
Citera
2024-09-20, 09:27
Medlem
Folk i tråden försöker få det till att stora muskler och styrka är helt olika saker, vilket är totalt felaktigt. I själva verket har de en stor korrelation och bodybuilders är oftast väldigt starka i de lyft de utför. Sen är det självklart att en styrkelyftare som enbart satsar på tre lyft och inte bryr sig om underhudsfett är starkare även om de p.g.a. fettet ser mindre muskulösa ut.

Fan, flashbackarna måste sluta överdriva allt in absurdum.
Citera
2024-09-20, 14:21
Medlem
Någon som sett dvärgen från en video nyligen av Will snubben på youtube?

Hade någon sagt till mig att en dvärg kan bänka 140kg+, reppa 180kg i böj osv. Hade jag aldrig trott på det. Skiter fullständigt i att ROM är extremt kort i och med att han är dvärg, det är fan helt galet, man tror på förhand att en dvärg skulle bli total mosad av dom vikterna.
Citera
2024-09-21, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Folk i tråden försöker få det till att stora muskler och styrka är helt olika saker, vilket är totalt felaktigt. I själva verket har de en stor korrelation och bodybuilders är oftast väldigt starka i de lyft de utför. Sen är det självklart att en styrkelyftare som enbart satsar på tre lyft och inte bryr sig om underhudsfett är starkare även om de p.g.a. fettet ser mindre muskulösa ut.

Fan, flashbackarna måste sluta överdriva allt in absurdum.

den ena klassen dopar sig med tren och trycker i sig 9000kcal. den andra gruppen äter normalt 1500-200okcal och tar anavar. vem tror du blir störst?
Citera
2024-10-04, 13:30
Medlem
Enkelt

Vissa individer ka ha en rå styrka och vara starka från början vilket ligger genetiskt tänker jag
Citera
2024-10-07, 10:23
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB007

Hade någon sagt till mig att en dvärg kan bänka 140kg+, reppa 180kg i böj osv. Hade jag aldrig trott på det. Skiter fullständigt i att ROM är extremt kort i och med att han är dvärg, det är fan helt galet, man tror på förhand att en dvärg skulle bli total mosad av dom vikterna.
Dvärgar är starka. Dom har perfekta dimensioner för att lyfta tungt. Fanns en svenne Magnus Carlsson som var dvärg och kunde knäböja över 300kg och bänka över 200kg på 90-talet. Han vägde typ 60kg och hade flera världsrekord, det var under tiden dom körde styrkelyft med utrustning.
Citera
2024-10-07, 12:40
Medlem
Citat:
Jag fattar inte.
Speciellt denna kille, Hissy https://youtube.com/@hissy.0?si=UK5ouvj08sjlDBAJ (Kolla under shorts).

Han ser otränad ut, är inte ens stor, men är helt overkligt stark. Hur är det möjligt? Obegripligt.

Jag har hört ngt om korta och långa muskelfiber...

Har du långa muskelfiber kan du träna och bli stark.. Men det syns inte som de berömda bodybuilding..Men du är råstark..

Har du korta muskelfiber så pumpas dina muskler upp fortare och du ser mycket välbyggd ut i muskelform..
Men har inte den råstyrka som man skulle gissa enl utseende..

Enl vad jag hört....
Citera
2024-10-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilealways
Jag har hört ngt om korta och långa muskelfiber...

Har du långa muskelfiber kan du träna och bli stark.. Men det syns inte som de berömda bodybuilding..Men du är råstark..

Har du korta muskelfiber så pumpas dina muskler upp fortare och du ser mycket välbyggd ut i muskelform..
Men har inte den råstyrka som man skulle gissa enl utseende..

Enl vad jag hört....

Du menar slow twitch vs. fast twitch? Det har inte så mycket att göra med hur du ser ut. Om man tränar för hypertrofi kommer man över tid se större ut än en som enbart tränar för styrka. Fibrerna kan ändras över tid och olika muskelgrupper har rent genetiskt olika mycket av dem.
Citera
2024-10-09, 22:26
Medlem
Stora muskler har större potential till kraftutveckling. För att utveckla maximal kraft krävs dock att man via sitt nervsystem kan rekrytera så många muskelfibrer som möjligt, vilket de flesta är skitdåliga på om de inte specifikt tränat för det. Sen finns såklart också andra faktorer som hur ens leder ser ut, vilken sammansättning av muskelfibrer man har och exempelvis hur långa ens lemmar är i förhållande till varandra. Det sistnämnda förklarar hur exempelvis duktiga marklyftare ofta (fetat p.g.a autister) är svaga bänkpressare och tvärtom.
Citera
2024-10-10, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FB007

Tror jag har sett samma kille, heter typ dwarfjuggernaught på insta tror jag. Såg ett klipp där han reppa 70kg hantlar på incline med en kroppsvikt på runt 60kg, väldigt lite ROM men sjukt ändå att en så liten kropp kan lyfta så mycket.
Citera
2024-11-24, 19:23
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag fattar inte.

Bönder kan vara otroligt starka men ser oftast helt normala ut. Många bönder i min släkt, en av mina morbröder hade en kropp som en vältränad 35 åring tills han dog i 80 års åldern. Min mamma var sladdbarn, liten, kompakt och overkligt stark, jobbade hemma på gården först och började sen förvärvsarbeta som 14 åring.

Fysiskt arbete gör folk starka på ett väldigt funktionellt sätt. Att kombinera med gym gör susen för alla oss som har fysiska jobb.

Många yogatjejer ser starka ut men är inte starka i realiteten, haft en hel del yogatjejer på jobb som slutat efter en säsong för att de inte orkat.

Sen behöver man nog ha bra gener också.

Kan rekommendera fysiskt jobb till alla som vill bygga en stark kropp och kombinera med gym.

Fattar inte riktigt tänket att man vill se stark ut men inte vara funktionellt stark.
Senast redigerad av Jenny9 2024-11-24 kl. 19:26.
Citera
2024-11-24, 19:39
Medlem
Wrossmols avatar
Jo jag såg nog inte så speciellt vältränad ut då. Då jag faktiskt lyfte upp fyra garageportar ur en container på egen hand. Min polare som är större, kunde inte ens rubba dem. Jag har hållit på med kampsport tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in