Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 07:48
  #13
Medlem
Såna rymdstenar flyger förbi ofta. Ibland närmare än vad månen är. Vi har haft tur att det inte slagit ned något av betydande storlek under vår livstid, som många gånger förr.... civilisationer har kommit och gått pga nedslag från rymden flera gånger om och det är bara en fråga om tid och tur när det sker igen och vilken omfattning det får om vi inte lär oss att upptäcka det i tid och förhindra det...beroende på vart det slår ned,hav eller land, nära bebyggelse eller ödemark, hur stort objekt, hur tätt sammansatt & material, vilken hastighet, vinkel det kommer in i, en eller flera...

Men varför fokusera på det, när triljontals i resurser, arbete, pengar och liv kan kastas till krigande och andra maktlekar istället.
Citera
Igår, 08:23
  #14
Medlem
ingen planetdödare direkt
Citera
Igår, 08:49
  #15
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag tror inte dom skulle berätta utan det skulle vara exakt som på film. Det skulle bli anarki om dom berättar. Människor skulle förvandlas till vidrigheter om dom vet att dom bara har en liten stund kvar att leva.
Det tror inte jag. Verkligheten är inte som på film.

https://en.wikipedia.org/wiki/Normalcy_bias
Citera
Igår, 08:56
  #16
Medlem
DonaldBidens avatar
Det som behövs är förmågan för att knuffa en sådan asteroid mot jorden, då kan alla dessa ständiga "nästan träffar" omvandlas till domedagsvapen vi kan förinta våra fiender med!

Tycker det är bra att de modiga hjältarna på NASA jobbar med just denna teknik, vill man inte döda några miljarder människor så är man ingen riktig man, Oppenheimer var en riktig fjolla!
Citera
Igår, 09:22
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Det tror inte jag. Verkligheten är inte som på film.

https://en.wikipedia.org/wiki/Normalcy_bias

Varför ska folk gå och jobba när dom snart ska dö? Det är inte logiskt för fem öre. Jag kommer inte jobba alla fall. Jag kommer umgås med min familj sista tiden men det är enligt dig bara jag som tänker så.

Varför kommer folk bryr sig om straff och folks åsikter om dom ändå kommer dö? Folk kommer mörda, våldta och råna sista tiden.
Man skulle behöva ha militären ute på gatorna för att förhindra folk att gå bananens.
Citera
Igår, 09:29
  #18
Moderator
Psilosophers avatar
Rubrik tillhyfsad, off topic raderat
/Moderator
Citera
Igår, 11:17
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Varför ska folk gå och jobba när dom snart ska dö? Det är inte logiskt för fem öre. Jag kommer inte jobba alla fall. Jag kommer umgås med min familj sista tiden men det är enligt dig bara jag som tänker så.

Varför kommer folk bryr sig om straff och folks åsikter om dom ändå kommer dö? Folk kommer mörda, våldta och råna sista tiden.
Man skulle behöva ha militären ute på gatorna för att förhindra folk att gå bananens.
Lite nyfiken på hur du har tänkt att hålla det hemligt? Det är ju inte direkt som så att alla astronomer har någon form av tystnadsplikt...
Citera
Igår, 13:29
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieTrolle
Lite nyfiken på hur du har tänkt att hålla det hemligt? Det är ju inte direkt som så att alla astronomer har någon form av tystnadsplikt...


Vilken märklig text skrev du verkligen till mig för jag fattar ingenting? Jag behöver inte hålla hemligt någonting att jag inte går till jobbet om astronomer berättar för omvärlden att jorden går under. Jag tror alla förstår varför.
Citera
Igår, 14:41
  #21
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Men nära skjuter skjuter ingen hare.


https://www.expressen.se/nyheter/var...ar-sig-jorden/

Det verkar som om vi har tur, den här gången.
Kommer vi att ha samma tur 2035?

"Nära"...3 ggr längre bort än månen...
Citera
Igår, 21:49
  #22
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
"Nära"...3 ggr längre bort än månen...

Eller 1.1% av avståndet till solen.
Allting är relativt, speciellt ute i världsrymden.
Citera
Igår, 23:07
  #23
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Eller 1.1% av avståndet till solen.
Allting är relativt, speciellt ute i världsrymden.
OM man tänker "relativt" . så är allting som passerar jordbanan "nära". Det finns inget annat sätt att se det, sedan om den likt dena nu är en milom km off eller tre gånger månens bana - det är verkligen ett avstånd som saknar mening om man ser hela solsystemet som en sak. Och det krävs inte mycket för att en bana som denna ska ändras - som t.ex vid passagen av jorden.

Det finns inget slut av hotande himlakroppar, så att fundera ut ett försvar är inte ogjort arbete nånstans.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in