Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-09-22, 18:32
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Dessa satans marodörer och cancerspridare ringer mig i parti och minut, trots att jag har NIX:at mig. Kör även med TrueCaller-appen som identifierar de flesta inkommande samtalen.

Dels så rings det ang. "Svensk Kraft" och dels gällande Telia.

Är det någon som vet HUR man ska få detta att upphöra?

Konstigt! Jag har nixat mobilen och får kanske 1-2 oönskade samtal om året. Kan det bero på att abonnemanget står på företaget jag jobbar på? (Ett stort tjänsteföretag i Stockholm).

Mitt nummer finns inte heller på sajter som Eniro, Hitta eller Ratsit. Finns ditt nummer där?
Citera
2024-09-22, 19:39
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Konstigt! Jag har nixat mobilen och får kanske 1-2 oönskade samtal om året. Kan det bero på att abonnemanget står på företaget jag jobbar på? (Ett stort tjänsteföretag i Stockholm).

Mitt nummer finns inte heller på sajter som Eniro, Hitta eller Ratsit. Finns ditt nummer där?
Ja, det är då bra irriterande.

Telefonförsäljare säljer mycket till privatpersoner, som jag förstått det går då företagsnummer bort. Du är då en lyckans ost i mina ögon

Haft mitt nummer sedan Hedenhös, alltid haft Telia. För 15 år sen gjorde jag mitt nummer icke-publikt, av någon anledning fanns numret ändå hos Eniro/Hitta... Tog bort mig därifrån för bra längesen, NIX:ade mig för 10 år sen säkert. Likförbannat ringer dessa likmaskar och satans skapelser i tid och otid.

Har prövat allt - ignorera, svara och be dom sluta, mejlat till säljbolagen och även företagen som anlitar dom.

Får fan krupp snart...
Citera
2024-09-22, 23:49
Medlem
hopp1s avatar
Jag svarar och säger: Jasså, ett ögonblick bara, och lägger ifrån mig telefonen. Sen får den ligga där tills de tröttnar. De ringer aldrig igen, dessutom slösar jag ju deras tid och "räddar" kanske nån annan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in