• 4
  • 5
  • 6
2024-09-19, 18:33
Medlem
Vad är problemet?

Jag vill inte göra affärer med, arbeta med eller dejta grova brottslingar.. Låter som ett problem för kriminella och det kan de gott ha.
Citera
2024-09-19, 19:57
Medlem
BadPostures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaludret
Snick snack.
Finns inga hyresgäster som kan bo långvarigt och inte betala hyra
Misskötsel på jobbet leder till avsked i Sverige precis som alla andra länder i Västvärlden. Har aldrig sett nån statistik som visar att de som missköter sig får stanna mer i Sverige än på andra håll
Ja Polisen är inte till någon större hjälp vid vardagsbrottslighet man anmäler det kan jag hålla med dig om. Jag är inte så insatt men är det inte samma problem i många andra länder ? Belgien har jag haft kontakt med. Polisen där var om möjligt ännu sjukare än den svenska och inte alls angelägen om att ta upp en anmälan.

Nä, kanske inte långvarigt. Men en hyresgäst kan ofta hänga sig kvar några månader. Och hyresskulden (samt kostnaden för KFMs handräckning) lär man inte få igen (enligt principen man kan inte lugga en skallig.

Det finns också klara begränsningar för hur man får avskeda folk. Även där kan det vara mycket kostnader, besvär, och förhandlingar med facket innan det blir av (om det inte handlar om ex.vis provananställning).

Att polisen är lika kass i Bolivia eller Belgien hjälper liksom inte.
Citera
2024-09-19, 22:25
Medlem
Tropicalss avatar
Det enda som är riktigt sjukt är att det ännu inte finns någon rikstäckande, statlig och gratis databas över samtliga domar i Sverige genom alla tider. Allt lätt sökbart på personnummer, namn eller adress. Hederliga mentalt friska människor ska självklart kunna få möjligheten att skydda sig mot kriminella djur. Det är det enda sjuka i den här historien.
Citera
2024-09-19, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Det enda som är riktigt sjukt är att det ännu inte finns någon rikstäckande, statlig och gratis databas över samtliga domar i Sverige genom alla tider. Allt lätt sökbart på personnummer, namn eller adress. Hederliga mentalt friska människor ska självklart kunna få möjligheten att skydda sig mot kriminella djur. Det är det enda sjuka i den här historien.
För det finns i andra länder va ? Europas 400+ miljoner invånare ska ha detta ? USA ? Kina ?
Citera
2024-09-19, 22:30
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
För det finns i andra länder va ? Europas 400+ miljoner invånare ska ha detta ? USA ? Kina ?

Att det inte finns i alla länder på hela vårt jordklot är sjukt ja. Men sen borde alla livsstilskriminella dödas också i ett sunt samhälle. Då hade behovet minskat kraftigt.
Citera
2024-09-20, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterofCeremonies
Svenskar är så jävla slöa. Du sitter och försvarar massinvandring och tycker inte vi ska ha någon integritet. Det är såna åsikter som är bidragande till varför landet ser ut som det gör
Nu vet jag inte om du läste korrekt, var försvarar jag massinvandring? Att integritet=vägrar bli filmad när jag går över ett torg eller befinner mig på allmän plats så ja det tycker jag är riktigt pinsamt och enbart fjantigt.
Citera
2024-09-20, 08:41
Medlem
Citat:
Du verkar lite felinformerad
"Att värna om någon hittepå integritet är väl typsikt svenskt och enbart pinsamt. "
Knappast då detta med Lexbase inte förekommer i andra länder
I USA har de väl vad jag vet ett register med alla sexualförbrytare där det även anges adress osv det är väl inte särskilt integritetsmässigt i sådant fall?

Men har man nu begått brott så kanske man får leva med att det är offentligt, tycker man det är jobbigt så ge fan i att begå brott tänker jag.
Citera
2024-09-20, 08:55
Avstängd
PalmeKillers avatar
Varför inte? Vill ts vara arbetsgivare och svälja kostnader på några 100k bara för man anställde en brottsling?

Eller vara hyresvärden som får städa upp när Tomas Quick har lustmördat runt?
Citera
2024-09-20, 08:56
Avstängd
PalmeKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Instämmer. Öppna belastningregistret nu för allmänheten.
Citera
2024-09-20, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Intressant att du tycker att Sverige är en shithole country, anyway.

Eliten i Swedenistan bör ta bort dessa sidor såsom ratsit hitta.se etc, ty dessa hjälper kriminella, enbart lexbase kan få vara kvar.

Jag tror knappast ALLAH är nöjd med Swedenistan, mycket pekar på annat

Alla uthängningssidor ska väck. Eller "allmäninformation" siter som förövarna kallar det.

Givetvis skulle inte allah godkänna swedistan, för vi, vita, förtrycker inte kvinnor. Därför jag skrev att rödingarna förmodligen liknar detta rövhålsland med paradiset.

Muslim-packet jobbar hårt för att rensa i landet från "otrogna", och de får stöd med detta av de störda röda
Senast redigerad av NMjaaaR 2024-09-20 kl. 09:22.
Citera
2024-09-20, 09:38
Medlem
Problemet är ju att vi på typ 20 år har gått till att ha världens ärligaste befolkning till världens oärligaste pga den dåliga kollen på vilken typ av invandrare vi släppt in, så för att få det att fungera på liknande sätt som tidigare utan ett rent haveri, så behövs allt kollas upp innan.

En artikel från Sydsvenskan om en ambulans i Libanon som fladdrade förbi i det internationell nyhetsflödet med en svensk nummerplåt, där bilen helt enkelt är skriven på en bilmålvakt i Malmö.
https://www.sydsvenskan.se/2024-09-1...lvakt-i-malmo/
Citera
2024-09-20, 10:26
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Övervakning och integritet
/Moderator
Citera
  • 4
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera