Citat:
Ursprungligen postat av
vonDy
Något jag lagt märke till med CN är, hur ofta han förmedlar att ;
Man ska köpa ny säng
Håller på att/ ska renovera
Djur av olika arter, sätter sig på fönsterbleck/i trädgårdar/ på gatan osv.
( Välkänt grepp hos medium generellt?
” Vet då, att fjärilen som satte sig på bilrutan är mamma..Hon är med. Och vill att du ska sluta köra för fort”
Och så, lite förlösande skratt. )
Som skrivet, jag vet inte.
Men intressant.
Ni som varit på CN:s seanser, vilka uppgifter lämnade ni när ni bokade?
Detta har jag också reagerat över när jag kollat på hans videos. Det är samma saker som återkommer hela tiden. Gäller även sätten som de som "gått över" dött på.
Och ja, det vore intressant att se vilka uppgifter som förmedlas via Ticketmaster.
Sedan har han ju iofs sina live-seanser via Facebook/Youtube också, där kusinen tydligen är moderator och inte släpper igenom några skeptiska kommentarer. Där torde det vara enklare att tråla nätet på information och bara släppa in dem som han hittar något om.
Tydligen har CN mått väldigt dåligt själv och befunnit sig på botten. En tredje förklaring, om än mer osannolik, skulle kunna vara att han varken har en övernaturlig förmåga eller är en bedragare utan att han faktiskt tror på det han gör själv, hör röster, försätter sig i ett slags meditativt tillstånd och tar det därifrån, så till den grad att folk blir övertygade? Som jag skrev tidigare i tråden kan det mycket väl finnas saker som vetenskapen inte känner till. Det kan vara så att någon form av quantum entanglement leder till någon typ av telepati eller liknande.