Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2024-10-20, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Var du 99% säker på det?
Nej säker är jag inte. Det skulle vara kul om jag hade fel
Citera
2024-10-21, 12:04
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Nej säker är jag inte. Det skulle vara kul om jag hade fel

Tycker du att Christoffers synska egenskaper vore dåliga på något sätt?

Vad i hela helvetet är cold reading?
Jag förklarar krig gentemot det ordet!
Citera
2024-10-24, 21:43
Medlem
ingenios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy

Något jag lagt märke till med CN är, hur ofta han förmedlar att ;

Man ska köpa ny säng

Håller på att/ ska renovera

Djur av olika arter, sätter sig på fönsterbleck/i trädgårdar/ på gatan osv.

( Välkänt grepp hos medium generellt?
” Vet då, att fjärilen som satte sig på bilrutan är mamma..Hon är med. Och vill att du ska sluta köra för fort”
Och så, lite förlösande skratt. )

Som skrivet, jag vet inte.
Men intressant.

Ni som varit på CN:s seanser, vilka uppgifter lämnade ni när ni bokade?

Detta har jag också reagerat över när jag kollat på hans videos. Det är samma saker som återkommer hela tiden. Gäller även sätten som de som "gått över" dött på.

Och ja, det vore intressant att se vilka uppgifter som förmedlas via Ticketmaster.

Sedan har han ju iofs sina live-seanser via Facebook/Youtube också, där kusinen tydligen är moderator och inte släpper igenom några skeptiska kommentarer. Där torde det vara enklare att tråla nätet på information och bara släppa in dem som han hittar något om.

Tydligen har CN mått väldigt dåligt själv och befunnit sig på botten. En tredje förklaring, om än mer osannolik, skulle kunna vara att han varken har en övernaturlig förmåga eller är en bedragare utan att han faktiskt tror på det han gör själv, hör röster, försätter sig i ett slags meditativt tillstånd och tar det därifrån, så till den grad att folk blir övertygade? Som jag skrev tidigare i tråden kan det mycket väl finnas saker som vetenskapen inte känner till. Det kan vara så att någon form av quantum entanglement leder till någon typ av telepati eller liknande.
Citera
2024-10-28, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenio
Detta har jag också reagerat över när jag kollat på hans videos. Det är samma saker som återkommer hela tiden. Gäller även sätten som de som "gått över" dött på.

Och ja, det vore intressant att se vilka uppgifter som förmedlas via Ticketmaster.

Sedan har han ju iofs sina live-seanser via Facebook/Youtube också, där kusinen tydligen är moderator och inte släpper igenom några skeptiska kommentarer. Där torde det vara enklare att tråla nätet på information och bara släppa in dem som han hittar något om.

Tydligen har CN mått väldigt dåligt själv och befunnit sig på botten. En tredje förklaring, om än mer osannolik, skulle kunna vara att han varken har en övernaturlig förmåga eller är en bedragare utan att han faktiskt tror på det han gör själv, hör röster, försätter sig i ett slags meditativt tillstånd och tar det därifrån, så till den grad att folk blir övertygade? Som jag skrev tidigare i tråden kan det mycket väl finnas saker som vetenskapen inte känner till. Det kan vara så att någon form av quantum entanglement leder till någon typ av telepati eller liknande.
Om man kollar överlag på alla som är medium så har majoriteten av dom varit med om tidigare trauman eller varit på botten med psykiskt dåligt mående. Jag har oftast funderat på om detta har ett samband. Alltså när människor mår så dåligt så försöker dom söka svaren utanför sig själv för att ingenting annat hjälper. Då snurrar oftast många in på medium och spådamer för dom vill ha snabba enkla svar. Sen är det ju så att medium tjänar sina större pengar på kurser och utbildningar, så många medium säger till sina kunder ”Jag ser att du har gåvan, du skulle inte vilja gå en utbildning hos mig så du själv kan jobba med detta en dag” Detta är så klassiskt och jag ser det hela tiden hända. Det skulle inte förvåna mig om ett medium sagt till Christofer att han har gåvan och att han borde utveckla det, och nu jobbar han med det själv.

Om Christoffer lurar folk medvetet eller om att han själv tror på att han kan vet jag inte. Men han har ingen gåva. Det han håller på med är klassisk coldreading, och han är inte speciellt bra på det heller för han slänger bara ut några korta ord här och där. Han håller inte nåt samtalsämne rullande och igång så det blir inte ens underhållande. Bara stelt och monotont. Sen då allt är klippt av hans kusin så vet vi inte hur många fel han egentligen har. Dom vill ju båda tjäna pengar. Sen tror jag dom sysslar mycket med hot reading också.

Jag vet inte om det verkligen finns riktiga medium där ute, men Christoffer är inte en av dom.
Sen älskar Christoffer uppmärksamhet. Det ser man på hans vloggar och annat. Han är även extremt Goofy så det blir ganska cringe. Många som påstår sig vara medium är väldigt udda på något vis. Och det är som att dom söker den uppmärksamhet som dom inte kan få på annat sätt än att påstå sig prata med döda.
Senast redigerad av Rebelson 2024-10-28 kl. 08:46.
Citera
2024-10-28, 19:02
Medlem
hazard simpsons avatar
Om man kollar reaktioner från facebook och youtube så är det 95% kvinnor som är lyriska. Återkommande är Ta inte livet så allvarligt, golvbrunnar som luktar, djur och insekter som ska vara hälsningar från döda släktingar, blinkande lampor etc etc

Allt som medium kör med. Cold reading? Ja, vad fan tror ni?
Citera
2024-11-03, 10:15
Medlem
Han blir super känd..och folk jagar honom och han håvar in en jäkla massa stålar..bra affärside
Citera
2024-11-07, 19:07
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Han blir super känd..och folk jagar honom och han håvar in en jäkla massa stålar..bra affärside

Ja, kanske skulle gjort detsamma, för att håva in lite pengar.
Vet inte bara, om det är OK att sko sig på människors sorg?

Ett ” Äkta” Medium, lägger inte ut bild med sig själv och Pernilla Wahlgren? Efter en Privat Sittning på Möhippa?

Utan ber även en kändis, ta plats i kö?

Ja, vet inte.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här