2024-11-16, 11:34
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelleolsson
Jag dog lite inombords när Tove dök upp igen. Hoppas denna hösten är det sista vi ser av henne. Må hon falla bort i glömska.

Jag tror hon är hon är en drömdeltagare för produktionen eftersom hon skapar engagemang.

Allt går ut på att få höga tittarsiffror som gör att de kan dra in mer pengar på reklamförsäljningen.

Det har inte varit någon "skandal" den här säsongen. Det är dåligt för engagemanget.
Senast redigerad av greta75 2024-11-16 kl. 11:36.
2024-11-16, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag tror hon är hon är en drömdeltagare för produktionen eftersom hon skapar engagemang.

Allt går ut på att få höga tittarsiffror som gör att de kan dra in mer pengar på reklamförsäljningen.

Det har inte varit någon "skandal" den här säsongen. Det är dåligt för engagemanget.
Jaja, det är möjligt, men jag blev nog mer sugen att knäppa av tv:n och slösurfa på telefonen istället. Är ju typ som att dom skulle damma av Robinson-robban igen.
2024-11-16, 11:44
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Jaja, det är möjligt, men jag blev nog mer sugen att knäppa av tv:n och slösurfa på telefonen istället. Är ju typ som att dom skulle damma av Robinson-robban igen.

Finns ju inga exakta svar på vad som är rätt och fel. Men jag tror de som jobbar med det här vet vad de gör.

Hon har ju inte tillfört mycket den här säsongen, men det kan man ju inte veta innan.

Jag skulle säga att Tomas, Nabaz och några få till i princip har stått för all underhållning och engagemang. Man skall ju inte glömma att det inte blir något drama om alla är lika galna, det måste vara en stor mix av människor så det finns utrymme att skära sig på ett sofistikerat vis. Och folk behöver sina hjältar och ha mindre trevliga känslor för andra, därför behövs mixen och även "tråkiga" deltagare.
Senast redigerad av greta75 2024-11-16 kl. 11:48.
2024-11-16, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Finns ju inga exakta svar på vad som är rätt och fel. Men jag tror de som jobbar med det här vet vad de gör.

Hon har ju inte tillfört mycket den här säsongen, men det kan man ju inte veta innan.

Jag skulle säga att Tomas, Nabaz och några få till i princip har stått för all underhållning och engagemang.
Ja, Tomas var ju fan genialisk. Man njöt ju varje gång token dök upp. Blablabla osv...
2024-11-16, 11:57
Medlem
Citat:
Jag fattar inte heller. T ex varför Viktor tror att dom har en pakt, när man vet att hon vill bli av med alla killar lagom till finalveckan.
Jättekonstigt, har de inte Tove in action i tidigare säsong?
2024-11-16, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlarsyntaKlara
Jättekonstigt, har de inte Tove in action i tidigare säsong?
Dom kanske tror att hon genomgått nån slags personlighetsförändring, vad vet jag.
2024-11-16, 12:02
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
I den svenska versionen är det ju just det som är en del av det roliga. Twister i nutid. Men att få in en spelare på ett bananskal (Tove) som kan vinna en massa pengar känns inte alls schysst.

Det hade varit mer rimligt om Patrik hade fått få rätt i I Robinson och Tove hade fått börja i gränslandet...
2024-11-16, 12:05
Medlem
Chrinolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det såg ut som han hajade till när den rösten lästes upp. Den kanske var märkt med en annan färg eller nåt!

Det var en svart ram runt deras lappar.
2024-11-16, 12:30
Medlem
Svampspors avatar
Lite sammanfattade tankegångar angående årets säsong. En salig blandning av deltagare som inte passar ihop; nästan som produktionsbolaget medvetet valt ut personer som inte skulle komma överens med varandra. Fusk med plötsligt upphittade immuniteter, slumpartade tävlingsmoment som påverkar utgången av vem som röstas ut eller förpassas till gränslandet och ödesurnor vars innehåll på ett märkligt sätt alltid passar in i hur produktionsbolaget vill att programmet ska fortsätta utvecklas. En eloge till deltagarna detta år som inte hoppat av till följd av krystade snyfthistorier om saknade barn/makar/husdjur.
2024-11-16, 12:49
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
Hon är så jävla dålig. Noll pondus, noll karisma, en röst som kan spräcka glas och frågor som hade gett barn sparken från en skoltidning. Varför envisas de med henne? Arga snickaren var kass, men det här är en nivå till. De skulle kunna plocka in nån från gatan och det skulle bli bättre.
Samt alltid detta manus med upprepningar.
- Din tid i Robinson är över .....
Finns flera andra exempel.
2024-11-16, 13:04
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Lite sammanfattade tankegångar angående årets säsong. En salig blandning av deltagare som inte passar ihop; nästan som produktionsbolaget medvetet valt ut personer som inte skulle komma överens med varandra. Fusk med plötsligt upphittade immuniteter, slumpartade tävlingsmoment som påverkar utgången av vem som röstas ut eller förpassas till gränslandet och ödesurnor vars innehåll på ett märkligt sätt alltid passar in i hur produktionsbolaget vill att programmet ska fortsätta utvecklas. En eloge till deltagarna detta år som inte hoppat av till följd av krystade snyfthistorier om saknade barn/makar/husdjur.
Men det är klart att produktionen försöker få en blandning när de rekryterar deltagare. Det SKA ju bli konflikter och motsättningar. Ingen vill se ett lag där alla är likadana.

Sen får vi inte glömma Roger som skyllde på sin skadade axel för att hoppa av och åka hem.

Nu undrar jag om inte Alva är på väg hem också? Hon verkar vara riktigt less.
2024-11-16, 13:16
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Men det är klart att produktionen försöker få en blandning när de rekryterar deltagare. Det Sen får vi inte glömma Roger som skyllde på sin skadade axel för att hoppa av och åka hem.

Ja, Roger hade jag ju glömt/förträngt. Men i övrigt tycker jag det är bra att ingen annan har lämnat pga "personliga" skäl (ännu). Det känns ju lite ohållbart att plocka in deltagare som är så psykiskt instabila att de måste skjutsas hem till Sverige vid första motgång eller hungerskänsla. Antagningskraven har kanske höjts?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in