Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-28, 19:12
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Min bästa lista:
Maxim överlägset
Nabaz helt ok
Tommy, har växt sen Ludde åkte
Ida, bäst i sin pakt. Fast nu är dom väl bara 3 kvar?

Min sämsta lista:
Ali
Victor
Tove!!! hon är hemsk!

Övriga bryr jag mig inte om.
Jag har samma lista.
För övrigt måste Nabaz vara årets TV-fynd. Han gör säsongen såå underhållande
Senast redigerad av Flor-Ida 2024-11-28 kl. 20:11.
Citera
2024-11-28, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin
De andras reaktioner när nabaz och ali bråkade påminner om hur svenskar är när minoriteter börjar härja på bussen.
De hade inga reaktioner, de satt bara tysta. Eftersom svenskar är som änglar i jämförelse med andra folkgrupper.
Citera
2024-11-28, 19:27
Medlem
Megamindfulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Superrolig vecka i Robinson med mycket bra drama med flera bråk. Stort tack till Nabaz och Ali. Det var kort och gott lysande TV-underhållning. Kan ha varit bästa Robinson-veckan någonsin, absolut top 5 (man glömmer så fort).

Väldigt otippat att Emelie åkte - det piggade upp.

Gränslandet blev astråkigt utan Patrik och Lena.

Mina favoriter (helt ny lista):
- Tove - bra i tävlingar och kan det sociala och paktandet utan att fucka upp
- Viktor - bra i tävlingar och kan det sociala och paktandet utan att fucka upp

Tycker inte om:
- Patrik - fyrkantig i det sociala - borde vara bättre. Medelmåtta i tävlingar. Stör mig på honom.
- Maxim - superbra på tävlingar men dålig förlorare och kallar sina motståndare för falska. Korkad som öppnade lyckokakan - VARFÖR? Räcker inte till socialt. Den höga hästen han satte sig på är för hög.

Special mentions:
- Nabaz - bidrar otroligt mycket för att lyfta den serien till oanade höjder
- Ali - mycket bra i TV också

Saknar:
- Lena
- Chris (skoja bara)

Grymt besviken på Oliver. Fegis och för dålig på tävlingar. Dock trevlig. Åker rätt ut från favoritlistan.

Avskyr alla epitet som råtta, orm och falsk.
Hyfsat bra analyser

Min:

Mina favoriter (helt ny lista):
- Viktor - bra i tävlingar och kan det sociala och paktandet utan att fucka upp. Viktor växte efter Gränslandet.

Tycker inte om:
- Patrik - fyrkantig och alltför känslostyrd - borde vara bättre. Medelmåtta i tävlingar. Stör mig på honom.
- Maxim - superbra på tävlingar men dålig förlorare och kallar sina motståndare för falska. Korkad som öppnade lyckokakan - VARFÖR? Räcker inte till socialt. Den höga hästen han satte sig på är för hög.
- Oliver - Ofattbart feg fegis och för dålig på tävlingar. Dock trevlig. Åker rätt ut från favoritlistan.
- Nabaz - vi behöver inte importera wanna-be-famous-realitysnubbar från andra sidan viken.

Special mentions:
- Ali - tror att han är smartare än han är men det är nog en ganska vanlig åkomma.

Saknar inte:
- alla som åkt ut hittills.

Citera
2024-11-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Det du beskriver, att den mest fysiskt begåvade vinner, händer i princip aldrig. De som vanligtvis vinner är de som knappt har spelat alls utan bara gått under radarn samt inte är fysiska hot.
Vad menar du? Sedan TV4 tog över Robinson 2018 så har vi haft åtta säsonger i rad med vita män i 30-årsåldern som vunnit, förutom Pelle Lilja som var några år äldre men ovanligt vältränad för sin ålder och sedan Olivia förra säsongen som också var fysiskt starkast. Men ja, de som vunnit har knappt spelat strategiskt alls eftersom det inte lönar sig med det här konceptet. Man ska bara vara mesig, konflikträdd och flyga under radarn och spara krafterna och sedan kliva fram när röken har lagt sig på slutet.
Citat:
Om man ändå ska se en hinderbanefinal är det roligare att se fysiskt kapabla människor som tävlar enligt mig, inte för att det någonsin händer.
Ännu roligare om de hade lagt ner hinderbanan helt och hållet på slutet och haft en omröstning av en jury av utröstade spelare så att det lönar sig att spela ett socialt spel också. De kan köra plankan när det är fyra eller fem kvar och sedan omröstning bland de tre som är kvar.
Citat:
Ödesurnor med dueller är ett sätt för fysiskt kapabla människor att ens ha en chans att vinna Robinson, eftersom de alltid blir utröstade.
Vad menar du ha en chans att vinna, det är ju alltid fysik som vinner i slutändan. Tror man att någon som Monireh har ens en minimal chans att vinna en sån här säsong så har man inte fattat nånting.

Har de ens röstat ut några fysiskt kapabla människor den här säsongen?

Lena, Natalie, Thomas, Amanda, Ramia, Elsa, Monireh, och Emmeli är de utröstade, så det är enbart fysiskt svaga människor som röstats ut den här säsongen. Helt idiotisk strategi från många håll men det eviga gränslandet och de hjärndöda ödesurnorna förstör givetvis mycket eftersom man inte vill hugga någon fysiskt stark deltagare i ryggen och sedan fortsätta dela säng med den personen sedan om han vinner en duell eller tar sig tillbaka igen.
Citera
2024-11-28, 19:46
Medlem
Hade en kvinna knuffat en man hade det varit "Gooo girl!" från allt woke-folk även om så kvinnan vore dubbelt så stor och stark som mannen.
Citera
2024-11-28, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Hade en kvinna knuffat en man hade det varit "Gooo girl!" från allt woke-folk även om så kvinnan vore dubbelt så stor och stark som mannen.
Hade en man försökt krama en kvinna mot hennes vilja så hade det varit ofredande, böter eller fängelse upp till ett år. Men om det är omvänt och mannen fredar sig så måste han be om ursäkt.
Citera
2024-11-28, 20:00
Medlem
picapicans avatar
Nabaz är ju grymt underhållande.
Maximi!
Citera
2024-11-28, 20:05
Medlem
picapicans avatar
Plastiknäsan Tove är den vidrigaste i årets upplaga.
Citera
2024-11-28, 20:13
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Det är svårt att förstå att de är en vecka innan finalveckan och de FORTFARANDE inte röstar på Maxim.
Det är 3 veckor kvar av Robinson. Dagens örådsavsnitt är avsnitt 35 av 50.

Citat:
Vad menar du? Sedan TV4 tog över Robinson 2018

Ännu roligare om de hade lagt ner hinderbanan helt och hållet på slutet och haft en omröstning av en jury av utröstade spelare så att det lönar sig att spela ett socialt spel också. De kan köra plankan när det är fyra eller fem kvar och sedan omröstning bland de tre som är kvar.

TV4 tog över Robinson år 2009!

Inget bra koncept med en jury som ska avgöra vinnaren, då en stor risk att fel person vinner då alla i en jury inte kan låta bli att blanda in sina känslor.
Citera
2024-11-28, 20:16
Medlem
Citat:
Att hon är ledsen över att hamna i minoritet kanske innebär att hon är självisk men det innebär inte att det är falska tårar.

Ja lär ju vara superjobbigt att bli ståendes utan två av sina närmaste på samma dag…
Citera
2024-11-28, 20:19
Medlem
Ochotnyryads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag har samma lista.
För övrigt måste Nabaz vara årets TV-fynd. Han gör säsongen såå underhållande
Ja alltså Nabaz gör hela säsongen! Vilken underbar karaktär!
Som du skriver; vilket fynd!!!!
Citera
2024-11-28, 20:22
Medlem
Har Tove smink som personlig sak med sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in