2024-12-06, 23:20
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Tycker annars de lyckats bra med castingen i år. Den åsikten delas givetvis inte av dem som önskar hård kamp mellan 20 Maxim-kloner, förbud mot paktande och avskaffade öråd och en Anders Lundin, som sjunger egenkomponerade scoutvisor runt lägerelden, medan Maxim-klonerna klappar takten och tittarna flyr en masse från dödskalleprogrammet.

De har även lyckats bättre med att inte spoila (enda undantaget är väl Monires lilla huvud i båten) förutom de ständiga dunder-spoilrarna i de tävlandes efterinspelade kommentarer.
2024-12-06, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
De som levereras i efterhand till pågående tävlingar är det solklart sämsta i hela Robinson. De avslöjar ju sig och i produktionen är de medvetna om problemet, eftersom det märks, att de instruerat deltagarna mer nu än tidigare, så de inte ska röja allt. Men det funkar inte. Hoppas de tar bort detta skräpmoment.

Maximi tycks ha blåst 90 % av tråden. Han är lika bakslug som nån annan. Allt han hävdar går ju ut på s k renhårighet och respekt för de dugliga i tävlingarna och vem vinner mest på om alla skulle följa ett sånt resonemang? Jo, brandmanna-Jesus från norrifrån! Patrik har han ju lindat runt fingret, fast Patrik inte skulle ha en suck mot Maxim på en hinderbana, vilket knappast någon har utom möjligen Viktor.
Varför tror alla att Stockholmsfjollan Patrik är korkad? Han gillar Maxim och är lojal mot den pakten. Eftersom Maxim inte är utröstad så har Patrik en bra chans att komma vidare i spelet, det är osannolikt att han skulle bli sviken av Nabaz och Maxim. Starka spelare som håller ihop brukar ha inställningen "må bäste man vinna".
Senast redigerad av Liljor 2024-12-06 kl. 23:28.
2024-12-07, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enhemligidentitet
Fasiken vilken tråkig karaktär Gertrud ändå var, hon sa typ samma sak varenda gång, jag är inte redo att åka hem, jag ska göra allt för att inte komma sist, hon var endast en schackpjäs i spelet för Maxim.

Bra att hon åkte, tycker karaktärer som Tove och Ali rör om i grytan, men Nabaz borde åkt för längesedan.

Även om Ali inte spelade så smart alla gånger så hade han en hel del poänger, dom borde ha röstat bort Maxim där för att någon annan ska kunna vinna.

Hoppas dock drygheten Patrik ryker, fy satan vilken jobbig kille.
Tycker du verkligen att Patrik borde ryka? Det roliga är ju att han är så dryg och efterbliven, det bidrar med underhållning.

Har svårt att tro på folk när de vill att knäppgökar och annat ska lämna.
2024-12-07, 00:08
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Varför tror alla att Stockholmsfjollan Patrik är korkad? Han gillar Maxim och är lojal mot den pakten. Eftersom Maxim inte är utröstad så har Patrik en bra chans att komma vidare i spelet, det är osannolikt att han skulle bli sviken av Nabaz och Maxim. Starka spelare som håller ihop brukar ha inställningen "må bäste man vinna".

Karln är inte korkad, bara otroligt infantil. Det var dock osmart att börja haspla ur sig hörsägens-anklagelser till höger och vänster så fort han kom in i Robinson. Sen hans direkta approach med Ali innan tävlingen ens var avgjord. Osmidigt, sa Bull. Han kanske tar sig till final, men har ingen egentlig chans mot varken Maxim eller Victor. Antar att Nabaz-Maxim falangen hoppas kunna rösta hem Victor nästa öråd.
2024-12-07, 00:24
Medlem
Så ingen röstade på maxim men två på Tove??

En annan. Grej jag tänkt på är när Tove hittade immuniteten. Måste inte alla förstått det när hon kom tillbaka eller sa hon bara att hon ger upp att leta nu? Alla borde väl fattar att hon hittade den
2024-12-07, 03:04
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Röstningen på Ali var så enhällig att de måste ha snackat ihop sig bakom kameran eller den ena pakten hört rykten om att Ali blir röstad på och så röstade alla likadant. Taktikmässigt hade det varit smartare att rösta ut Maxim så det är förvånande att ingen ens försökte lägga röst på honom. Inte ens Ali, han trodde att Tove var den som hade större chans att bli utröstad så han chansade och lade sin röst på henne. Den Ali-rösten som hade ett hjärta på måste ha kommit från Tove, hade inte de en ganska bra relation?

Tror det slog över från taktik till att få ut en person de tyckte var väldigt långt ifrån "en värdig vinnare". Att de såg det som en katastrof om Ali skulle komma till final.
2024-12-07, 07:06
Medlem
Eraljos avatar
Citat:
Röstningen på Ali var så enhällig att de måste ha snackat ihop sig bakom kameran eller den ena pakten hört rykten om att Ali blir röstad på och så röstade alla likadant. Taktikmässigt hade det varit smartare att rösta ut Maxim så det är förvånande att ingen ens försökte lägga röst på honom. Inte ens Ali, han trodde att Tove var den som hade större chans att bli utröstad så han chansade och lade sin röst på henne. Den Ali-rösten som hade ett hjärta på måste ha kommit från Tove, hade inte de en ganska bra relation?

Ja så kan det ha varit, Men jag tror nästan mer på att allt drama på senaste tiden runt Ali och att han inte stått för hur han pratat bakom ryggen på den ene och den andre slutligen fick sin törn och då inte minst för det dramat som utspelade sig strax innan utröstningen.

Taktiskt mer klokt att rösta på Maxim ja, Men jag tror att gruppen i sin helhet helt enkelt fick nog av allt drama runt Ali och gjorde en turn-around och röstade på honom istället för på Maxim.
Maxim verkar ju ha varit mer rak, Ärlig och stått för sina fel och brister mer än Ali?

Jo jag är också av uppfattningen att den Ali-rösten med ett hjärta på måste ha kommit från Tove för att de hade en just bra relation innan även hon röstade på Ali.
2024-12-07, 08:10
Medlem
DoktorNos avatar
Att Ali fick nästan alla rösterna emot sig berodde förmodligen på att de andra var hjärtligt trötta på honom och hans ständiga snackande. Han pratade i mun på alla, försökte överrösta alla och avbröt alla som försökte prata. Det enda de kunde göra för att få tyst på fanskapet var att rösta ut honom.
2024-12-07, 08:41
Medlem
Citat:

Patrik är lite naiv och socialt osmidig och kan lätt falla offer för en Maxims prat, som enbart gynnar Maxim själv och särskilt när P som nykomling snabbt var tvungen att hitta ett sammanhang. Det betyder på intet sätt att han är korkad i allmänhet, vilket jag inte ens tror att han är.
2024-12-07, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Tycker du verkligen att Patrik borde ryka? Det roliga är ju att han är så dryg och efterbliven, det bidrar med underhållning.

Har svårt att tro på folk när de vill att knäppgökar och annat ska lämna.

Det är helt jävla obegripligt när folk i tråden vill att underhållningen ska åka hem och torrbollarna stanna. De fattar nog inte ens själva hur trist programmet skulle bli.

Samma med tomtarna som önskar fler scoutsånger med Anders Lundin och tjugo brandmän som hugger ved och gör morgongymnastik på stranden - väldans spännande!
2024-12-07, 10:03
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Maxim: - Nu pratar JAG. Nu pratar JAG. Hyschandes med ett finger mot Ali.

Ja det blev för mycket aggression. De går varandra på nerverna och lägg till de tuffa levnadsvillkoren med trötthet och hunger. Jag gillar inte Alis sätt att spela men han hade rätt i att Nabaz avstod sin plats. Nabaz och Maxim var jubelidioter som började bråka om det. Synd för jag hejade på dem och deras lilla pakt.

Natalie som alla hyllar för att hon är trevlig, är hon duktig i tävlingar? Har inte sett gränslandet.

Jobbigt med människor som inte låter andra tala klart. En slags härskarteknik att hela tiden avbryta andra så att de inte får framföra sina argument. (Ali)

Nej, Nabaz hade ingen plats att avstå. För det var precis som Maxim sa, han ville bara ge en plats till dom som har barn. Och Nabaz tillhörde inte dom. Så ingen plats att avstå.

Sen blev ju Gertrud undantaget. För att hon hade varit som en mamma åt honom, som jag kommer ihåg det. Har hon barn? Det framkom inte.
Senast redigerad av sirsia0 2024-12-07 kl. 10:33.
2024-12-07, 10:11
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Jamen vill du ha nåt läsvärt utan hat så läs mitt senaste inlägg.🤣

Bra där, läsvärt inlägg. Klart man kan skriva att man har svårt för nån. Har läst dina inlägg med nöje i höst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in