2024-12-07, 10:27
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Att Ali fick nästan alla rösterna emot sig berodde förmodligen på att de andra var hjärtligt trötta på honom och hans ständiga snackande. Han pratade i mun på alla, försökte överrösta alla och avbröt alla som försökte prata. Det enda de kunde göra för att få tyst på fanskapet var att rösta ut honom.

Jag ser det också som så. Ali har inte fått lära sig den sociala biten, tyvärr många som är som han. Och själv förstod han ingenting utan bara skyllde ifrån sig och det var alla andras fel. Samtidigt som han såg ut som en liten ledsen pojke i ögonen.

Men bra att han lärt sig saker som förbättrar honom som person, enligt vad han sa i Robinson Exit.

Tv4 kommer hädanefter, i höst iallafall, göra ett sånt program om dem som åker ut.
Senast redigerad av sirsia0 2024-12-07 kl. 10:34.
2024-12-07, 10:39
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldersballe123
Din mors lär ju inte haft det lätt i livet!!
Min vadå? Hoppade du av SFI?
2024-12-07, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Hon kommer nog få vara med nästa år igen. Precis som Patrik.

Jag är numera helt övertygad om att Ida kommer att vinna! Det blev jag när de visade hennes försök att prata med Ali, för att han inte skulle känna sig utanför, (något som inte mottogs väl av Ali). Produktionen ville få oss att få en lite snällare bild av Ida. Det var samma sak förra omgången då de (helt omotiverat) visade när den blivande vinnaren Olivia snackade om sin ångest.

Det fanns ingen annan anledning att visa Idas snack med Ali. Det var inget som förde handlingen framåt, eller fick någon betydelse öht.

Min favvolista:
1. Maximi
2. Nabaz
3. Patrik

För övrigt stör jag mig på fnitter-Amanda. Hon fnittrar till efter precis varje mening hon säger. Dessutom verkar hon vara totalt viljelös. Kan inte tänka något själv, utan vill låta sig påverkas av vad andra säger åt henne att tycka. Jag har väldigt svårt för såna människor, även om hon är snäll i övrigt.
Nja, jag tror inte hon är helt viljelös. Förmodligen var det väl hon som röstade på Tove, när alla andra bestämt sig för Ali. Men det är bara min gissning.
Håller med om fnittret dock. Väldigt irriterande.
2024-12-07, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winninglikesheen
Ooooooch där va de fel igen!
Finns ju en chans att någon lämnar eller andra saker som rör om i grytan som gör att deltagare kommer tillbaka, eller hur?
2024-12-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagetBak
Så ingen röstade på maxim men två på Tove??

En annan. Grej jag tänkt på är när Tove hittade immuniteten. Måste inte alla förstått det när hon kom tillbaka eller sa hon bara att hon ger upp att leta nu? Alla borde väl fattar att hon hittade den
Tolkar det som att de misstänkte det och därför reagerade på när hon försade sig. De ville ju skrämma henne till att de ska rösta på henne så att hon använder immuniteten, så kan de ta ut henne nästa gång. Ali har kanske hört att folk ska rösta på Tove, men anade inget om någon immunitet, så röstade han på henne.
2024-12-07, 12:34
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Att Ali fick nästan alla rösterna emot sig berodde förmodligen på att de andra var hjärtligt trötta på honom och hans ständiga snackande. Han pratade i mun på alla, försökte överrösta alla och avbröt alla som försökte prata. Det enda de kunde göra för att få tyst på fanskapet var att rösta ut honom.
Snacka gjorde han, men det var ju hans totala avsaknad av fair play som var värst. Han ljög sig blå i ansiktet och hävdade att det var ok, att det bara var en del av spelet.

Sen höll han på med annat trams också. Det var han som puttade ner snäckan på brevlådan. Man hade alltså gjort en liten intern deal för att underlätta för alla, för att man inte skulle behöva leta efter immuniteten i onödan. Då går idioten och sabbar det.
2024-12-07, 13:12
Medlem
Borde vara någon tjej som.står på tur. Ida eller Tove. Sen blir det intressant att se hur de hanterar gränsländarna. De brukar historiskt sett behandlas som sist in först ut, dvs de är inte värdiga att komma in igen, då de åkta ut.
2024-12-07, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jobbigt med människor som inte låter andra tala klart. En slags härskarteknik att hela tiden avbryta andra så att de inte får framföra sina argument. (Ali)

Nej, Nabaz hade ingen plats att avstå. För det var precis som Maxim sa, han ville bara ge en plats till dom som har barn. Och Nabaz tillhörde inte dom. Så ingen plats att avstå.

Sen blev ju Gertrud undantaget. För att hon hade varit som en mamma åt honom, som jag kommer ihåg det. Har hon barn? Det framkom inte.
Nabaz erkände själv på örådet att han sagt att de som har barn kan få priset. Det är att avstå.

Maxim hade inte behövt brusa upp sådär heller, jag tycker att hans beteende mot Ali var värre. Peka med hela handen, hyscha och bli allmänt otrevlig. Han är inte längre min vinnarfavorit. Hoppas han inte är lika obehaglig utanför spelet. Nabaz är också till synes galen och temperamentsfull men de gör bra tv.
Senast redigerad av Liljor 2024-12-07 kl. 14:26.
2024-12-07, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Patrik är lite naiv och socialt osmidig och kan lätt falla offer för en Maxims prat, som enbart gynnar Maxim själv och särskilt när P som nykomling snabbt var tvungen att hitta ett sammanhang. Det betyder på intet sätt att han är korkad i allmänhet, vilket jag inte ens tror att han är.
Välj vilka ord du vill, jag håller inte med er. Karln vet vad han gör och jag ser ingen naivitet utan lojalitet genom att ha valt en grupp och hålla sig till den. Naivitet hade varit om han totalt missbedömer sin pakt så att de hugger honom i ryggen vilket de inte gjort. Sedan är han säkert medveten om att brandmannen är bättre än honom på tävlingar. Viktor utklassar honom också.
Senast redigerad av Liljor 2024-12-07 kl. 14:30.
2024-12-07, 14:17
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Det är något fundamentalt som du helt har missförstått här. En hel dimension av programmet skulle försvinna utan syncarna. Det är där som deltagarna får chansen att vara ärliga och berätta för tittarna vad de egentligen känner utan att de andra deltagarna får reda på det. De deltagarna som är skickliga i syncarna kan utnyttja den möjligheten, skapar band till tittarna och blir älskade. Är du kass på syncar är du inget realitymaterial.

Det är en superviktigt del som all reality står faller med.

Inga syncar, inget Robinson.

Men jag tänker nog mest att du bara inte är den skarpaste kniven i lådan.
Tänk så du. Det gick bra innan synkarna kom med i Robinson eller andra dokusåpor. Och vad är meningen att skapa band till tittarna som inte kan påverka tävlingen i efterhand på något sätt? När tävlingen är slut så är deltagarna ointressanta.
2024-12-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Tror det slog över från taktik till att få ut en person de tyckte var väldigt långt ifrån "en värdig vinnare". Att de såg det som en katastrof om Ali skulle komma till final.
Mycket möjligt.
2024-12-07, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jobbigt med människor som inte låter andra tala klart. En slags härskarteknik att hela tiden avbryta andra så att de inte får framföra sina argument. (Ali)

Nej, Nabaz hade ingen plats att avstå. För det var precis som Maxim sa, han ville bara ge en plats till dom som har barn. Och Nabaz tillhörde inte dom. Så ingen plats att avstå.

Sen blev ju Gertrud undantaget. För att hon hade varit som en mamma åt honom, som jag kommer ihåg det. Har hon barn? Det framkom inte.
Hur många barn har Viktor nu igen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in