2024-12-17, 20:22
Medlem
”Det fanns tydligen en tävling där jag kunde slå Ida.”

Patrik måste ha varit totalt besatt av Ida. Ingen annan än han snackade 24/7 om henne.
2024-12-17, 20:32
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enhemligidentitet
Gud vad skämmigt att kalla sig själv för Patrik 2.0, du åkte, haha.
fan vad bra!

Synd att man fick se ditt fula tryne alldeles för mycket.

Sen att han är en mobbare, liksom Nabaz, gör ju inte saken bättre.

Dom övriga har jag inget emot.

Vem har Patrik mobbat? Bara för att man spelar i olika lag, så innebär det inte att man är en mobbare.
2024-12-17, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Med andra ord du har utvecklat en vanlig bromans

Ja en till synk med SLida är vad vi tittare behöver! nu börjar hon prata norska & och säger dritt-lae (skiter i det)

Det kan jag ta ett handslag på
2024-12-17, 20:44
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Vem har Patrik mobbat? Bara för att man spelar i olika lag, så innebär det inte att man är en mobbare.

Man vet ju inte hur de beter sig när de umgås men genom synkar och liknande verkar Patrik ha ett väldigt stort hat mot Ida, och de snackar ju skit om henne.
Även om allt snack om henne var sant och hon spelat till sig fördelar är det ett spel och man borde kunna se förbi det. Speciellt efter sista örådet där alla kritiserade henne borde man iaf försöka se till att hon inte vantrivs, om hon överhuvudtaget är mottaglig d.v.s.

Sen tycker jag överlag det blivit alldeles för mycket bitterhet och hat mellan deltagarna. Inget kul att titta på.
För min egen del sjunker de som snackar skit och är bittra. Tove sjönk när hon snackade skit, Nabaz sjönk när han snackade skit, Ali sjönk när han snackade skit, Patrik var på botten från början och nu sjunker Ida när hon kallar folk för tråkiga aphuvuden, även om jag förstår att hon känner sig utsatt.

Där är Oliver ett föredöme.
2024-12-17, 20:46
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Man vet ju inte hur de beter sig när de umgås men genom synkar och liknande verkar Patrik ha ett väldigt stort hat mot Ida, och de snackar ju skit om henne.
Även om allt snack om henne var sant och hon spelat till sig fördelar är det ett spel och man borde kunna se förbi det. Speciellt efter sista örådet där alla kritiserade henne borde man iaf försöka se till att hon inte vantrivs, om hon överhuvudtaget är mottaglig d.v.s.

Sen tycker jag överlag det blivit alldeles för mycket bitterhet och hat mellan deltagarna. Inget kul att titta på.
För min egen del sjunker de som snackar skit och är bittra. Tove sjönk när hon snackade skit, Nabaz sjönk när han snackade skit, Ali sjönk när han snackade skit, Patrik var på botten från början och nu sjunker Ida när hon kallar folk för tråkiga aphuvuden, även om jag förstår att hon känner sig utsatt.

Tove är den som konstant snackat skit om andra.
2024-12-17, 21:37
Medlem
Att Ida trots all skit hon fått utstå har den empatin att be om ursäkt till Natalie för ett glädjetjut när hon är kvar i tävlingen säger väl egentligen allt.
2024-12-17, 22:46
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Tove störde sig väl på de andra och sa det. Patrik är den som pratat skit och ljugit ihop gruppen mot svagare spelare.

Jag störde mig på att Patrik, till skillnad från andra, hela tiden säger vi om sin egna åsikter. Vi tycker att... Alla tycker att.. Vi anser alla att....Ida inte är värdig...

Skillnad på exempelvis Nabaz och Maxim som står får sin egna värderingar. Patrik är nog mer osäker på sig själv, illojal, opålitlig och manipulativ.

Trist att inte Natalie gick till final. Charmig deltagare.

Det har varit narrativet från Putte Putt hela tiden: alla känner som honom. Han talar för alla i gruppern. Tror han i alla fall. Sen är hans infernaliska glädjevrål när han inte blir sist på en utmaning, skämmigt. Kan tänka mig att han snodde de andra ungarnas spadar i sandlådan back in the days. Eller så snodde de hans?
2024-12-17, 22:53
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse

De försöker ju vara schyssta mot Ida. Hon säger ju själv att hon vägrar vara trevlig mot de andra och hon hatar dem.

Hon hatar Patrik precis lika mycket som han hatar henne så det är ju same same.
2024-12-17, 22:54
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Det har varit narrativet från Putte Putt hela tiden: alla känner som honom. Han talar för alla i gruppern. Tror han i alla fall. Sen är hans infernaliska glädjevrål när han inte blir sist på en utmaning, skämmigt. Kan tänka mig att han snodde de andra ungarnas spadar i sandlådan back in the days. Eller så snodde de hans?

Patrik har tvärtom visat sig helt lojal och stått vid sitt ord från första början.
2024-12-17, 23:08
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Ännu en dålig liknelse, det var inte "direkt efter ett mål" utan det var efter att matchen var slut. Både hockeyspelare och fotbollsspelare kramar vanligtvis om varandra eller skakar hand med varandra efter matchen enligt vad jag vet..

Ja, men de går knappast och tar i hand direkt när slutsignalen ljuder och någon är nära på att drämma in kvitteringen i slutet på ett känslokalla derby.

Citat:
Det tolkar jag som att du inte har några svar..

Du får tolka det som du vill. Alla som läser detta kan själva bläddra bak några sidor i tråden och hitta min sammanfattning. Antingen är du för dum eller lat för att klara av detta.

Citat:
De var utsända tillsammans och Tommy tog alla beslut. Ändå har ingen kallat Tommy för falsk, lögnare och orm enligt vad jag vet utan Ida har fått 99% av de omdömena på sig av någon anledning. Är det för att Ida är en kvinna, eller vad tror du?.

Jag har tidigare i tråden beklagat mig över Tommy så där går du bet igen. Du är sån dör som tror allt beror på att hon är kvinna. Det är där skon klämmer. Då vet jag var jag har dig. Det spelar ingen roll vad jag kommer skriva för allt som spelar roll för dig är att Ida har en fitta mellan benen.

Citat:
Oliver var en mycket större svikare eftersom det var hans idé att rösta ut Ramia och han t o m ställde ett ultimatum till de andra och inte gav dem något val. Det var ändå ingen som vuxenmobbade honom efteråt..

Vad menar du egentligen med vuxenmobba? Att alla motiverade under röstningen varför de röstar på Ida? Är inte det en del av spelet?

Citat:
Vad skulle hon ha gjort, valt Tommy istället? Hade han föredragit det? Hon blev placerad i ett omöjligt läge av sitt lag helt enkelt och sedan blev hon svartmålad pga det, och det hade skett oavsett vilket val hon hade gjort. Typisk vuxenmobbing med andra ord men det är ju sånt TV4-produktionen gillar att pressa fram med sitt värdelösa format..

På vilket sätt är det vuxenmobbing? Det är en del av spelet att reagera och utnyttja vad andra gör inom spelets ramar. Är det vuxenmobbing att rösta ut någon man inte gillar. Du kanske tycker att man måste låtsas vara vänner innan man röstar ut någon precis som Ida gillar att göra.

Citat:
De som befann sig i gränslandet kanske inte skulle ha litat på hörsägen och liknande när det ofta var helt felaktiga uppgifter? Amanda verkar ju inte vara allt för intelligent så hon föll säkert helt enkelt offer för grupptrycket. Det är nog skönt för sektledaren Maxim med löjtnanterna Patrik och Nabaz att ha några nyttiga idioter som inte kan tänka själv med i gänget också. Mest osympatiska gruppen jag nånsin sett nå slutet i Robinson.

Om man har sett programmet så ser man ju att alla uppgifter de lämnat i gränslandet stämmer förutom det om den hemliga immuniteten. Det får man ändå ge Ida att det förmodligen stämmer att hon hittade den precis innan örådet.

Du har nog inte sett många andra säsonger av Robinson i så fall.
Senast redigerad av tompers 2024-12-17 kl. 23:11.
2024-12-17, 23:35
Medlem
Jag ids inte läsa 240 sidor inlägg, men jag har sett alla avsnitt.

Jag tycker inte att Ida spelat speciellt fult, men hon har hamnat i kläm för att hon inte varit med i den inre kretsen. Jag hoppas hon vinner för hon har fått kämpa själv.
2024-12-17, 23:41
Medlem
Usch för Patrik. Vidrig människa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in