2024-09-20, 17:59
Medlem
BombaySaphires avatar
Jag ”hittade” nyss en hård plastbit på ca 3x5 mm i en burk med Texas Longhorn Coleslow. Jag har sparat både burken, locket och plastbiten. Vad skulle ni ha gjort härnäst? Bara glömma det hela eller ta det vidare? Jag kommer självklart aldrig att köpa skiten igen.
Citera
2024-09-20, 18:06
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag ”hittade” nyss en hård plastbit på ca 3x5 mm i en burk med Texas Longhorn Coleslow. Jag har sparat både burken, locket och plastbiten. Vad skulle ni ha gjort härnäst? Bara glömma det hela eller ta det vidare? Jag kommer självklart aldrig att köpa skiten igen.
Det är väl flärpen på sidan av burken du lyckas få ner i den. Gå vidare i livet...
Citera
2024-09-20, 18:08
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det är väl flärpen på sidan av burken du lyckas få ner i den. Gå vidare i livet...

Nej det är det inte. Då hade jag inte startat tråden.
Citera
2024-09-20, 18:12
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Nej det är det inte. Då hade jag inte startat tråden.
Hur kan du vara säker?

Kan du lägga upp en bild på plastbiten?
Citera
2024-09-20, 18:12
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Det brukar stå information på burken vem man kan kontakta om man har frågor eller klagomål.

Jag var med om något liknande med russin och kontaktade det nummer som stod på burken. Det var en trevlig person som ville att jag (utan kostnad) skulle skicka in förpackningen med de russin som var kvar. Efter någon vecka fick jag ett brev på posten med svar på vad felet var och en generös kompensation i form av presentkort.

Här är det än viktigare än i mitt fall att de får veta att det kan vara plastbitar i varan. Det kan vara fler som drabbats.
Citera
2024-09-20, 18:14
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:

Har hänt mig också, bara för att man var slarvig när man öppnade locket.
Ja du kan slänga skiten eller gå till aftonbladet och bli idiotförklarad.
Citera
2024-09-20, 18:16
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Har hänt mig också, bara för att man var slarvig när man öppnade locket.
Ja du kan slänga skiten eller gå till aftonbladet och bli idiotförklarad.

Locket är 100% intakt och burken likaså. Plastbiten ifråga kommer alltså inte från min förpackning.
Citera
2024-09-20, 19:38
Medlem
Kontakta företaget som tillverkar produkten och meddela.
Citera
2024-09-20, 20:00
Medlem
kaffekoppens avatar
Hmm.
Coleslaw menar du väl.

Kontakta företaget vetja, det finns en svensk kundtjänst i Sthlm.
Citera
2024-09-20, 20:25
Medlem
Kontakta dem. Hota med att vända dig till media så får du förmodligen en rabattcheck som gäller för företagets varor i butik.
Citera
2024-09-20, 21:18
Medlem
Citat:

Tråkigt men dedär kan hända med exakt vilken färdigförpackad mat som helst
Citera
2024-09-21, 01:43
Medlem
Airwave92s avatar
Neeeeeeeej
Jag hade ju självklart dött utav händelsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto