Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2024-10-15, 19:44
Medlem
Kvinnan som körde på är 78 år.
Citera
2024-10-16, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykisksjuk
Kvinnan som körde på är 78 år.
Hon borde ha backat in på uppfarten, då det är så mycket lättare att köra ut med fri sikt. Jag backar alltid in på vår garageuppfart, och självklart hos föräldrarna på Danarövägen där det är cykelöverfart på trottoaren. Då vill man vara extra försiktig. Köra ut med krypfart och fri sikt. Skulle aldrig våga backa ut när det är en cykelöverfart på trottoaren...
Citera
2024-10-16, 08:11
Medlem
Hoppas den påkörda kvinnan överlever och återhämtar sig snart! Tråkigt om det vore en boende i närområdet... Många cyklar via Enebyberg mot Mörby den vägen, då det är en etablerad cykelväg som går mellan höghusen i Rinkeby området och fram mot Nora och sedan till Mörby Centrum.
Citera
2024-11-16, 10:32
Medlem
Någon som vet hur det gått?
Citera
2024-11-18, 18:53
Medlem
Den påkörda är en av de duktigaste mäklarna i Danderyd. Vad jag har hört så är läget fortfarande extremt kritiskt, dubbel lårbensamputation och hjärnskador.. ofattbart tragiskt
Citera
2024-11-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannolito24
Den påkörda är en av de duktigaste mäklarna i Danderyd. Vad jag har hört så är läget fortfarande extremt kritiskt, dubbel lårbensamputation och hjärnskador.. ofattbart tragiskt
Oj, jösses så hemskt! Man kan liksom inte tro att det blir så fruktansvärda skador vid "bara" en påbackning i låg fart. Antar att tanten ändå krypkörde ut från sin garageuppfart. Men hamnar man fel under hjulen, t.ex med huvudet så är det ju i princip kört.

Har läst från andra påbackningsolyckor att folk har klarat sig hyfsat bra, även fast hjulen körde över både mage och ben. Här verkar det tyvärr vara extrem otur.

Antar att den skadade kvinnan har familj och barn, hoppas barnen ändå är äldre, kanske till och med myndiga. Blir så extremt ledsamt med mindre barn som saknar sin "gamla" mamma som säkerligen var snäll, glad, utåtriktad och aktiv på alla sätt. Så sorgligt!!!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in