• 8
  • 9
2024-09-22, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Michael Jackson. 1987. Göteborg.
Elvis, Michael Jackson, Beatles, finns några som är i en egen division
Senast redigerad av Canonica 2024-09-22 kl. 12:46.
Citera
2024-09-22, 23:04
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Neil Young på Sjöhistoriska 1993 med Booker T & The MG's som kompband, Neil Young bände strängarna så pass elakt att en utav högtalarna bokstavligen började brinna, magi. Givetvis stod jag längst fram. Har sett honom en handfull ggr efter det. Dock har ingen av spelningarna varit i närheten av 1993. Dessutom innehöll konserten hans bästa låtlista någonsin.

Samtliga fem Hellacopters-spelningar jag sett genom åren har varit 5 av 5. Vore det inte för Neil Young hade jag nog valt någon av dem.

Neil Youngs spellista från Sjöhistoriska:
https://www.setlist.fm/setlist/neil-...-53d1b775.html

Jag var också där. Uffe Lundell med. Stod bakom honom.
Ja, det är bästa spelningen jag sett med Neil också. Var det då han hade det för mig helt okända och orelaterade bandet No Doubt som förband? Jag förstod ingenting. Blev förvånad när de slog igenom lite senare. Jag var där ensam och skulle möta upp polarna dagen. Tror att det var då Sex Pistols gjorde comeback. Det var mer av en clownshow än en punkspelning.

Mycket bättre än Neil i Dalhalla för några år sedan i alla fall. AC/DC i Globen för typ 30 år sedan var en höjdare också.
Citera
2024-09-23, 08:11
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Jag var också där. Uffe Lundell med. Stod bakom honom.
Ja, det är bästa spelningen jag sett med Neil också. Var det då han hade det för mig helt okända och orelaterade bandet No Doubt som förband? Jag förstod ingenting. Blev förvånad när de slog igenom lite senare. Jag var där ensam och skulle möta upp polarna dagen. Tror att det var då Sex Pistols gjorde comeback. Det var mer av en clownshow än en punkspelning.

Mycket bättre än Neil i Dalhalla för några år sedan i alla fall. AC/DC i Globen för typ 30 år sedan var en höjdare också.

Kul att vi var på samma spelning, och att även du fann den så fantastisk!

Jag och mitt sällskap kom lite sent, så förbandet missades (även noterades). Men det verkar inte vara något vi missade. :-) Tack och lov hade jag modet att armbåga mig ända fram.

Jag såg även Young på Sjöhistoriska ett par år efter med kompbandet Pearl Jam, det var inte alls lika bra. Även om jag minns Cortez The Killer som omtumlande. Senast jag honom var på Where The Action is här i Stockholm, men det var nog typ 13 år sedan? Grym och minst sagt elektrisk spelning. Minns jag rätt manglade han järnet i både Cowgirl In The Sand och Down By The River, samt körde Powderfinger.
Citera
2024-10-25, 21:12
Medlem
Drumedarens avatar
Har varit på ofantligt många konserter igenom åren. Men den som väger tyngst är nog Watain i huskvarna folkets park. Det var inte så mycket blod och eld som det annars brukar vara, men ljudet var tight och setlistan hade nästan allt man kan önska. Det var även första gången jag såg watain, och det är ju mitt favoritband så det är klart att det spelningen har etsat sig fast.
Citera
2024-10-25, 23:12
Medlem
Poddes avatar
Alan Jackson i Eskilstuna, 15(?) år sedan, smet in på VIP området framför scenen och stod längst fram.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in