2025-01-01, 00:59
Medlem
Han skrev nu
-god nytt år på dig (emoji hjärta)

han kan ta sina falska nyårs ord och stoppa upp dem nånstans för jag är inte längre intresserad
Citera
2025-01-01, 01:10
Moderator
Parongatans avatar
Jag säger som skådespelaren Anthony Hopkins:

''Let go of people who aren't ready to love you yet. This is the hardest thing you'll have to do in your life."

Jaga aldrig någon där du i deras hjärta inte är självskriven. Visst, det här kanske inte ligger på en sådan djup nivå. Men låt honom vara, för din egen skull.

Killar och även tjejer är som spårvagnar. Det kommer alltid en ny.
Citera
2025-01-01, 01:30
Medlem
Vet du vad, ta vara på den här lärdomen:

Gör dig av med alla dessa oklara människor i ditt liv.

Fortsätt att umgås med personer som dessa och du kommer att slösa så brutalt mycket tid utan att du förstår varför.

Gör dig av med fanskapen och ditt liv kommer gå så extremt mycket smidigare, du kommer känna dig lättad och hitta nya vänner som även dem har lärt sig exakt samma lärdom, umgås inte med människor som kör med dig.

Finns två alternativ, upp till dig vad du väljer mannen. Gott nytt
Citera
2025-01-01, 02:47
Medlem
HBTKuks avatar
Vad skönt. Det är alltid lite jobbigt att gå bort. Vi hade planer men värdarna ställde in i går, vilket innebär att jag fick fira i mycket mindre sällskap och betydligt färre måsten. Underbart.
Citera
2025-01-01, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Jag och min bästa vän bestämde oss för att fira hemma hos hans mamma sen några veckor tillbaka.

Igår kväll skickar han ett meddelande.
- Pratade med morsan. Vi ska vara med moster på nyår. Och hon mår inte så jättebra. Det blir nog svårt med att du kommer. Vi ska inte fira i lokal. Så du vet. Visste inte det för jag brukar inte fråga mamma vad vi ska göra. Hon får bara damp.

Jag blir jätte besviken. Men jag svarar att jag förstår och att det är lugnt.

Sen efter en timme skriver han igen.
- Du kan nog komma ändå. Men vi kommer inte ha det storslaget så du vet.

Jag blir skit glad och säger att jag gärna kommer men jag vill tränga mig på.

Så idag när jag vaknade antog jag att det skulle bli av. Så fixade mig i nästan 2 timmar och när jag är klar kommer meddelandet.
- Va ska din familj göra? Varför är du ej med dem?

Jag fattar ju att han inte vill ha med mig. Men varför ändrar han sig så? Jag har inte ens svarat på hans meddelande.

Mina andra vänner som jag har pratat med tror att han bara vill vara med familjen men inte vågar säga det till mig. Medan andra tror att han ska vara med andra vänner men vill inte tala om det.

Men för mig är det väldigt svårt att ta in att han skulle hitta på något sådant om sin moster. Varför inte bara vara ärlig?

Vad tror ni?

Nyårsafton är amatörenas afton! Helt överdrivet!
Tog det 2 timmar för dig att fixa till dig? Wow.

Jag tror din kompis hade svårt att välja vad han skulle göra och med vem. Hade antagligen hel del alternativ. Dåligt gjort om så är fallet.
Du får se om du får reda på sanningen, och vad du gör nästa nyår.
Citera
2025-01-01, 05:43
Medlem
CyberIngmars avatar
Om ts är en kille som är kär i sin killkompis, kan det kännas obehagligt för killen om han själv är helt heterosexuell. Han kanske inte vet hur han ska säga att han inte är intresserad. Låter som att det rör sig om tonåringar
Citera
2025-01-01, 10:20
Medlem
Citat:
Det var väldigt stort! Men han förlät mig.
Han umgicks med en person som jag inte tyckte om så jag låtsades vara denna personen och gjorde falska konton på sociala medier. Jag stod utanför hans hem med en hammare för att skrämmas.

JA JAG VET ATT DET VAR IDIOTISKT men jag och han är väldigt nära och blev sams igen.

Vi umgås annars väldigt mycket och hans mamma vet det för han brukar skicka snaps till henne när vi är ute och så.
Han behöver inte dig. Håll dig borta för tusan, du är galen.
Citera
2025-01-01, 18:40
Medlem
Jag måste berätta för er. Detta har hänt innan.

Hans velande fram och tillbaka. Jag har aldrig stött på en sån oklar människa.

Alltid när vi ska ut nånstans så velar han.

Kan ta ett exempel.
Har vi bestämt att vi ska typ till krogen och festa några dagar innan så säger han samma dag att det kanske inte blir av. Då säger jag till honom att jag gärna vill att han ska vara tydlig för jag är en sån som gillar planera och speciellt om jag ska ut på festligheter så vill jag gärna göra mig fin. Vilket brukar ta tid.

Vad gör han då? Han skriver typ 15 minuter innan han vill gå ut med mig. Och vad hinner jag göra på dessa 15 minuter?

Ett annat exempel
För några dagar sedan frågade jag honom om vi skulle till gymmet och han svarar att han inte kan. Så jag åkte själv. Och när jag väl är där så skriver han helt plötsligt att han kommer.

Och han vet att nyår är speciell högtid för mig och att jag känner mig extra ensam. Därför frågade jag honom flera veckor innan om vi kunde fira ihop och han svarade ja.

Även några dagar innan nyåret så frågade jag om det blir av så svarade han ja. För jag ville verkligen vara säker.

Och sen hände det som hände. Ja jag vet att jag kanske överreagerade men jag blir verkligen besviken när det blir så här. Jag skulle uppskatta om han bara kunde rak och ärlig så jag vet. Och inte att han vacklar så här
Citera
2025-01-01, 19:32
Medlem
Nu skrev han
-Jag tänkte på en sak igår. Får jag fråga dig en fråga?

Jag svarade.
-Ja, fråga på.

Han skriver
- Det kändes typ som att du försökte bjuda in dig själv. Har jag fel?

Jag svarade
- Ja du har fel. Jag skulle dock uppskatta i fortsättningen att du är mer rak och ärlig. Och inte velar fram och tillbaka. För dina svar kan vara väldigt oklara ibland och jag förstår inte alltid vad du menar.
Citera
2025-01-01, 20:58
Medlem
SnutteFia03s avatar
Låter som en rätt så frustrerande situation.

Har inte läst hela tråden, men har du berättat om dina känslor för honom?
Citera
2025-01-02, 05:19
Medlem
Släpp honom bara och bryt all kontakt.
Han är inte kär i dig och kommer aldrig att bli heller.
Men han är beroende av uppmärksamheten du ger honom. Han få en egoboost av det.
Därför ser han till att hålla ditt intresse vid liv precis så mycket som behövs utan att han behöver komma för nära dig.

Han njuter bara av att känna sig åtrådd och du är ett verktyg för ändamålet.

Du är värd mer än så. Det finns nya killar.

Blocka överallt och gå vidare.

Risken finns att han börjar jaga dig när han inte får uppmärksamhet längre. Men bara NEJ. Fall inte för det.
Citera
2025-01-07, 17:15
Medlem
Citat:
Jätte lång historia men för att kortfatta
Jag, han och en tredje var på ett hotell i somras. Och vi blev utsatta för saker när vi låg och sov (personen är hans vän) trots det så fortsatte han träffa personen och skulle alltid ha med personen när vi skulle träffas och jag blev ganska irriterad.
Så jag utgav mig för att vara denna människa på sociala medier och skrev väldigt hemska saker till honom. Målet var att han skulle bli skrämd och hata denna personen som gjorde så där mot oss i hotellrummet. Jag hittade gamla bilder på honom och kallade honom för tjock, rutten osv. Och vid ett tillfälle stod jag utanför hans dörr med en hammare, han blev livrädd och ringde polisen. Han ringde även till denna personen som han då skällde ut och senare blockerade. Jag blev överlycklig och fick som jag ville. Men det slutade med att jag blev påkommen och ja, nu står vi här vart vi står.

Du får nog rensa din inbox. Jag kan inte svara på ditt meddelande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in