• 1
  • 2
  • 3
2024-09-22, 06:20
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norram
Tack! Alltså verkligen! Vad fina ni är som lyckas hålla en så vänlig och lugn ton (och samtidigt kan lugna mig genom skärmen) när jag nojar loss där uppe 🌷
Har sovit ett tag nu och det känns iaf som det går mot rätt håll, men tror att morgonplanerna får strykas… kanske eftermiddagsplanerna också 🫠
Haha, shit happens.
Citera
2024-09-22, 09:56
Medlem
Hahah it does indeed..
Ja jävlar vilken natt. Denna tråd blir iaf ett roligt minne av den 🤓

Önskar fortf jag visste ungefär hur mkt jag drog i mig då så jag vet vad jag ska undvika nästa gång😂 men tar det nog lite lugnt med dropparna. Går det att räkna ut hur mkt det är i en droppe utifrån min dumma info i första inlägget? Jag är riktigt dålig på matte..

Tack igen till er❤️ det finns visst medmänniskor här ändå
Citera
2024-09-22, 10:22
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Hahah it does indeed..

Önskar fortf jag visste ungefär hur mkt jag drog i mig då så jag vet vad jag ska undvika nästa gång😂 men tar det nog lite lugnt med dropparna. Går det att räkna ut hur mkt det är i en droppe utifrån min dumma info i första inlägget? Jag är riktigt dålig på matte..

Cannabis kan vara rätt duktigt på att framkalla ångest faktiskt, tror jag haft mer kroppsligt ångestpåslag av röka ett par gånger än vad jag fått av tex. svamp. Men det kanhända att jag inte tagit tillräckligt mycket psykedeliskt för att göra den jämförelsen dock.

Det man alltid, alltid ALLTID ska ha med sig är att man kommer inte bli knäpp eller skadad av en ordentlig dos THC. Som många skrivit kan det hjälpa att käka sötsaker för att få ordning på blodsockret och för att frisätta lite dopamin, det brukar hjälpa mot illamåendet. Men även att tex. gå ut och ta en nypa luft eller som någon sa att kåta upp sig. Det kan till och med hjälpa att skriva på en lapp "det går snart över, det är bara THC, snart är jag nykter igen så försök njuta av det". Om det nu blir någon mer gång, dvs.

Första gången jag blev rejält bäng själv blev jag helt chockad då jag måste rökt 10 gånger innan av dåligt hasch som knappt gav något mer än nikotinkicken.
Citera
2024-09-22, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Cannabis kan vara rätt duktigt på att framkalla ångest faktiskt, tror jag haft mer kroppsligt ångestpåslag av röka ett par gånger än vad jag fått av tex. svamp. Men det kanhända att jag inte tagit tillräckligt mycket psykedeliskt för att göra den jämförelsen dock.

Det man alltid, alltid ALLTID ska ha med sig är att man kommer inte bli knäpp eller skadad av en ordentlig dos THC. Som många skrivit kan det hjälpa att käka sötsaker för att få ordning på blodsockret och för att frisätta lite dopamin, det brukar hjälpa mot illamåendet. Men även att tex. gå ut och ta en nypa luft eller som någon sa att kåta upp sig. Det kan till och med hjälpa att skriva på en lapp "det går snart över, det är bara THC, snart är jag nykter igen så försök njuta av det". Om det nu blir någon mer gång, dvs.

Första gången jag blev rejält bäng själv blev jag helt chockad då jag måste rökt 10 gånger innan av dåligt hasch som knappt gav något mer än nikotinkicken.

Tack snälla!
Ja i Sverige röker jag sällan för blir antingen bara trött eller känner inte av det. Och röker aldrig ensam annars. Men när jag är utomlands kan jag röka nån gång ibland, oftast helt pure grönt då utan cigg (gillar inte nikotin) och har haft jävligt sköna rus, blir väldigt inåtvänd/filosofisk o mysig/glad bara.
Som inatt var första gången som jag iaf kan minnas.. var riktigt skönt att bli lite lugnad här.
Senast redigerad av Norram 2024-09-22 kl. 10:44.
Citera
2024-09-22, 12:41
Medlem
eltonkebabs avatar
Du hade kunnat dricka hela flaskan utan att det hade varit farligt, du hade bara blivit extremt bäng.
Citera
2024-09-22, 14:30
Medlem
Är det något annat i oljan? Tänker tex olivolja o andra oljor kan ju härskna och de antar jag man kan må dåligt av men fortfarande inget farligt. Samma sak om det är något mer ämne i det som blivit dåligt med åldern 🙈 hur som så skulle jag inte vara orolig, ingenting som är farligt
Citera
2024-09-22, 14:30
Medlem
DroneXR7s avatar
Citat:
Hahah it does indeed..

Mellan 5-15% THC räknas som en svag dos och är bra för nybörjare. 70% THC eller mindre är en normal dosering och ska tas var fjärde timme. Dosen ska likna ett halvt riskorn. Om du ska på det igen så ta 1 droppe och vänta en kvart.

"How do you get unhigh?
To get unhigh after you've accidentally smoked or eaten too much cannabis, start by taking several deep breaths. Find a comfortable and quiet spot to curl up and keep breathing. Phone a trusted friend, partner, or roommate if you have paranoid thoughts. Ensure you care for your body by staying hydrated, eating a snack, and doing light physical activities like walking or stretching.
"

Du gjorde i princip helt rätt, förutom andningen då möjligtvis. Bra jobbat ändå. Inte kul när man får i sig för mycket. Vid en riktig överdos somnar man till. I Amsterdam såg jag en stor jäva snubbe däcka över bordet efter att ha grisat i sig två muffins.
Citera
2024-09-22, 15:25
Medlem
Citat:
Ok jag trodde aldrig att jag skulle skriva ett sånthär n00bigt inlägg på Flashback, men jag tar the L. men snälla hjälp mig för jag håller på att bli paranoid!

Jag hittade min mammas gamla thc-oljor (hon hade cancer). av dem är bara en cbdolja på typ 2% och den andra är thc 15%. Flaskorna är såna små som eteriska oljor typ, 33ml kanske? Ser inte om det står nåt mer på flaskorna för etiketterna är blekta.

Hur som helst, har testat typ 1-2 droppar av thc-oljan förr men aldrig känt något. Så idag tänkte jag testa några fler.. jag kände aldrig när dropparna landade under tungan (borde nog stått i en spegel lol), så har ingen aning om hur många jag drog i mig. Först kanske 4-6? Sedan efter en timme kände jag inget så jag tog några droppar till, 2-4?

Och nu, några timmar senare känner jag mig jävligt bäng. Har rökt weed/hash några ggr förut men har ingen koll på hur många g osv (0.5?), jag rullar dem aldrig själv..men efter några bloss känner jag av det bra, kanske 4 bloss..
(fyfan vad pantad jag låter)

Och jag inser nu att jag inte har nån aning om hur stark den här oljan är i jämförelse, och hur många droppar man kan ta max! Vet inte varför jag inte kollade upp INNAN men jag hade nåt minne av att jag läst 1-8 droppar/dag men det är ju på en cancerpatient!
Vet inte om jag är placebo-paranoid, blev lite yr/mådde illa när jag ställde mig upp. Det snurrar lite men inte supermycket. Hör tystnaden högre (låter som syrsor).. försökte räkna min puls, var först 92 sedan typ 110… brukar ha 120/86 eller nåt sånt…

Kan någon räkna ut hur mkt jag har tagit och om jag bör vara orolig (snälla skoja inte) eller inte? Eller saknas det nån info som behövs i ekvationen?

Jag är kvinna, 30-40årsåldern, väger typ 65kg, 180cm lång. Om detta hjälper nåt

Tack

Du är för bäng helt enkelt. Beställ dig en pizza och sätt på en film.
Citera
2024-09-24, 20:09
Medlem
DroneXR7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qalowlow
Du är för bäng helt enkelt. Beställ dig en pizza och sätt på en film.

Hon blev rädd stackarn.
Citera
2024-09-25, 02:04
Medlem
tretiotreslaks avatar
Du skulle kunna dra i dig en hel sån flaska utan att behöva oroa dig, du hade blivit extremt bäng.... men det är inte dödligt. Enda sättet de skulle kunna skada dig är om du :
Citat:
1. Tappar flaskan, och trampar på en glasbit.
Citat:
2. Du har 243.535st flaskor i en stor låda på en hylla, som ramlar över dig.
Citat:
3. Du tycker det skulle vara svincoolt att glida över golvet i vardagsrummet, så du häller ut innehållet i flaskan och tar sats. Men just då kommer din katt lufsen springandes och ni kolliderar vilket resulterar i att nå båda flyger åt varsit håll. Tvn går sönder, ett glas vatten tippas och katten får panik. Medans du sitter och funderar över dina val i livet.
Citera
2024-09-25, 05:25
Medlem
Pungsvings avatar
Man ska väl ta så många droppar att man slutar oroa sig för sådant?
Citera
2024-09-25, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Du skulle kunna dra i dig en hel sån flaska utan att behöva oroa dig, du hade blivit extremt bäng.... men det är inte dödligt. Enda sättet de skulle kunna skada dig är om du :
Det är absolut inte sant. Cannabis kan absolut göra skada, tillsammans med andra saker, som vi inte vet om OP tagit.
Citera
  • 1
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in