Citat:
Ja, jag har varit med om en hel del. Efter att ha kollat igenom din historik av trådstarter så verkar det vara synnerligen många märkliga saker du ”råkat” ut för i livet, ja så många att man nog lätt kan få för sig att du bara sitter och hittar på en massa storys utan att de skett annat än i din fantasi…. Så tillåt mig tvivla även på det du framför i denna trådstart.
Det låter dessutom synnerligen märkligt att du å ena sidan hävdar att du är uppvuxen med segelbåt så det är i sig inga problem, men ändå ställer en drös frågor som om du inte om nånting med segelbåtar eller båtar över huvud taget. Ja du talar emot dig själv på en rad punkter i din trådstart, t ex att du betonar att ni knappt ska förflytta er alls med båten, men ändå undrar om man ska prioritera planlösning för boende mer än sjöduglighet…
Så jag tror inte det är nån större idé att rada upp en massa seriösa tips för dig om båtliv i Medelhavet.
Det låter dessutom synnerligen märkligt att du å ena sidan hävdar att du är uppvuxen med segelbåt så det är i sig inga problem, men ändå ställer en drös frågor som om du inte om nånting med segelbåtar eller båtar över huvud taget. Ja du talar emot dig själv på en rad punkter i din trådstart, t ex att du betonar att ni knappt ska förflytta er alls med båten, men ändå undrar om man ska prioritera planlösning för boende mer än sjöduglighet…
Så jag tror inte det är nån större idé att rada upp en massa seriösa tips för dig om båtliv i Medelhavet.
Är du avundsjuk?
Du är väl mest troligt en medelsvensson som bara kan drömma om lite äventyr.
När jag växte upp som enda barnet till höginkomsttagare så hade vi både sommarstuga i Stockholms skärgård och segelbåt.
Men det är väldigt länge sedan, och det var en helt annan typ av segelbåt, (kappseglingsbåt), än den typen jag och hustrun funderar på
Jag misstänker att du själv är väldigt okunnig på segelbåtar, då sjöduglighet påverkar hur båten hanterar sjön även när den ligger förtöjd.
Vi kommer inte att röra oss särskilt långt, nej, men att segla på öppet hav ställer krav på båten, oavsett kortare eller längre etapper.
Du får tro vad du vill, du är en idiot.