Citat:
Ursprungligen postat av
scaloppina
Jag tyckte om Toras sista vågade outfit, hennes överkropp såg ut som ett konstverk i den.
Många av klänningarna hänger som en säck på dom små och smala kropparna, som Fannys klänning sist. Det syns att klänningarna är gjorda för att passa dom flesta kropparna. Inte mkt fantasi i deras kreationer, de ser billiga ut, som ett tygstycke för att täcka en del av kroppen. Tänk om de fick skräddarsydda klänningar som passar deras kroppar, deras egna färger och personlighet?
Jag gillade också Toras överdel men den röda kjolen till blev inte alls bra.
Håller inte med om att kläderna sitter dåligt och är fula. Den klänning som Marion sen satte på sig och som satt perfekt var i strl 36, går man ner till 34 blir det ju i princip barnkläder man snackar om. Eftersom jag är utbildad inom genren så kollar jag på kläderna och hur de sitter och färgscheman till de olika tjejerna. De flesta är ju väldigt smala, med pojkkroppar i princip, som verkar vara dagens ideal. Inga timglasformer precis för det mesta, men det kan man åstadkomma med tajt midja och vid nederdel och bh med utfyllnad.
Men klart att det blir fel ibland. Skulle dock tro att tjejerna har hjälp av stylist.
Vilka märken brukar du köpa Scallopina?