Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-23, 15:15
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Lyckades få över pengarna nu till Revoult då jag sålde krypton och körde på pengaröverföring istället så blåst är jag inte

Pengarna har landat på Revoult och nu begärde jag uttag till min bank, har fört över pengar innan från Revoult till min bank så ska inte vara några problem.

Fan vad enkelt ni tror att man blir blåst direkt :’)
Varför ska du föra över från Revolut till ”din bank” som behandlar dig som en omyndig?
Revoluts kort fungerar lika bra som något annat i Sverige och ska du betala räkningar går det lika bra från Revolut som från ”din bank”.

Jag har konto både i svensk bank och hos Revolut och hade jag inte av vissa anledningar behövt ett svenskt registrerat konto hade kört allt hos Revolut istället. En gång har Revolut krånglat och det var när de nekade vad de kallade en ”suspekt” betalning och spärrade mitt kort. Då fick jag gå in i appen, låsa upp kortet och konfirmera betalningen. Annars har de aldrig krånglat. Om samma sak hänt med mitt svenska kort hade jag behövt besöka banken fysiskt och kanske behövt ett nytt kort. Som jag ser det är Revolut bättre på alla sätt.
Citera
2024-09-23, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Varför ska du föra över från Revolut till ”din bank” som behandlar dig som en omyndig?
Revoluts kort fungerar lika bra som något annat i Sverige och ska du betala räkningar går det lika bra från Revolut som från ”din bank”.

Jag har konto både i svensk bank och hos Revolut och hade jag inte av vissa anledningar behövt ett svenskt registrerat konto hade kört allt hos Revolut istället. En gång har Revolut krånglat och det var när de nekade vad de kallade en ”suspekt” betalning och spärrade mitt kort. Då fick jag gå in i appen, låsa upp kortet och konfirmera betalningen. Annars har de aldrig krånglat. Om samma sak hänt med mitt svenska kort hade jag behövt besöka banken fysiskt och kanske behövt ett nytt kort. Som jag ser det är Revolut bättre på alla sätt.

Ah förstår ditt tankesätt.

Jag tycker bara att det är skönare att ha alla sina tillgångar på samma bank, inget annat
Citera
2024-09-23, 17:55
Medlem
Citat:
Ah fattar, men när jag googlade lite så var det ingen big deal enligt folk att de vill att man ska sätta in pengar över SEPA? (bankkonto) för att få ut pengar.

Den här biten hänger jag inte med på.
Vad är motiveringen från deras sida till att man måste göra en insättning för att få göra ett uttag?
Citera
2024-09-23, 18:49
Medlem
neomunaas avatar
Converta till XLM(lägst gas feess) och skicka till coinbase(glöm ej memo), sälj de XLM för EURO och ta ut via paypal brukar vara lättast. Du behöver bara göra KYC och verifera din paypal, tar 24h typ. Eller så skaffar du ett creditkort som stödjer krypto. har själv ett från crypto.com men har aldrig använt det för deras UIX är helt värdelöst, det är som gjort med dark patterns att man ska "låsa" pengar hos de av misstag helt ärligt.. Men sånt kort funkar perfekt online och nästan i alla butiker IRL.

Älskar att köpa oatmilk för crypto.
Senast redigerad av neomunaa 2024-09-23 kl. 18:51.
Citera
2024-09-23, 19:14
Medlem
Hustlelifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Tror och tror , det var ju du som skapade tråden och upplägget du beskrev lät inte som något annat än scam u mina öron iaf
.. skönt dock att de löste sig!

Vissa saker låter bara helt otroliga för vissa För oss andra är det vardag
Citera
2024-09-23, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hustlelife
Vissa saker låter bara helt otroliga för vissa För oss andra är det vardag

Äh har också betalat pengar för att kunna göra överföringar någon gång men det är skumrask business hur man än vrider o vänder på det...
Citera
2024-09-23, 20:24
Medlem
Citat:
Tjena,

Jag har ett jävligt dumt problem, satte in 10 tusen för några månader sen på crypto.com utan några som helst problem med apple pay och nu när jag vill ta ut de så måste jag sätta in en summa från mitt bankkonto för att kunna göra ett uttag till bankkontot? Fine tänkte jag men min bank (länsförsäkringar) vill inte göra det åt mig då det handlar om krypto och man kan inte göra det själv då man behöver någon behörighet.

Haha, så jävla efterblivet.

Tips på hur jag får mina pengar?

Om du har deras Visa kort kan du ju föra över där och ta ut kontant i värsta fall. Tror gratisvarianten har en avgiftsfri gräns på typ 200 euro per månad, därefter 2%.
Senast redigerad av Deballerur 2024-09-23 kl. 20:27.
Citera
2024-09-23, 20:47
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Tjena,

Jag har ett jävligt dumt problem, satte in 10 tusen för några månader sen på crypto.com utan några som helst problem med apple pay och nu när jag vill ta ut de så måste jag sätta in en summa från mitt bankkonto för att kunna göra ett uttag till bankkontot? Fine tänkte jag men min bank (länsförsäkringar) vill inte göra det åt mig då det handlar om krypto och man kan inte göra det själv då man behöver någon behörighet.

Haha, så jävla efterblivet.

Tips på hur jag får mina pengar?

Vad köpte du för de 10 000 du satte in på crypto.com? Jag antar att syftet med insättningen var att köpa krypto..
Citera
2024-09-23, 20:51
Medlem
Nordea fungerar att göra insättningar från, men du blir uppringd eller får förklara att det är din egna vilja och ingen som lurar dig osv. När du gjort det en gång så funkar det alla gånger sen.

Hur är det med revolut, får skatteverket reda på ens kryptohandel därifrån?
Citera
2024-09-23, 21:20
Medlem
Köpte BTC för och se hur det funkar lite men ändrade mig senare och ville köpa nya fälgar därför tog jag ut de igen haha

Men skönt att det löste sig, men blev förvånad över LF beteende när det handlade om småsummor, hur funkar det med folk som överför dagligen stor summor? Överlag mellan bankerna, behöver inte vara krypto. Är det bara svenska banker som är så jobbiga eller är hela EU såna?
Citera
2024-09-23, 21:32
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ah förstår ditt tankesätt.

Jag tycker bara att det är skönare att ha alla sina tillgångar på samma bank, inget annat
OK. Då förstår jag. Själv tycker jag det känns bättre att ha lite spridning. Ligger en banks server eller kortbetalningssystem nere är det gött med flera alternativ. Dessutom gillar jag när det inte är helt uppenbart att jag har flera konton. Inte för att jag sysslar med något fuffens men jag tycker inte att alla människor behöver veta exakt hur mycket pengar jag har och vart. Gör man dessutom affärer i utlandet är det skönt att slippa växlingsavgifter. Det slipper ju resten av Europa iom Euron, men inte vi i Sverige.
Citera
2024-09-23, 21:56
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Köpte BTC för och se hur det funkar lite men ändrade mig senare och ville köpa nya fälgar därför tog jag ut de igen haha

Men skönt att det löste sig, men blev förvånad över LF beteende när det handlade om småsummor, hur funkar det med folk som överför dagligen stor summor? Överlag mellan bankerna, behöver inte vara krypto. Är det bara svenska banker som är så jobbiga eller är hela EU såna?

Nya fälgar.. Jaha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in