2024-09-23, 13:50
Medlem
Idag fick jag beslut om inledning av skuldsanering och att jag ska börja betala, vet att det inte är helt klart att jag kommer få det. Men, vilka skulder gäller? Alla skulder som fanns hos inkasso fram tills idag? Eller från när jag skickade in ansökan? Det var många månader sen jag skickade in ansökan.
Citera
2024-09-23, 14:05
Medlem
Hur lyckas du dra på dig mer skulder efter du ansökt? Är du korkad på riktigt?
Citera
2024-09-23, 14:28
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjullet
Idag fick jag beslut om inledning av skuldsanering och att jag ska börja betala, vet att det inte är helt klart att jag kommer få det. Men, vilka skulder gäller? Alla skulder som fanns hos inkasso fram tills idag? Eller från när jag skickade in ansökan? Det var många månader sen jag skickade in ansökan.

Det står i beslutet.

Citat:
I en skuldsanering ingår alla skulder du har när vi beslutar om att inleda din skuldsanering. Du hittar mer information på sidan om förslag och beslut.

https://kronofogden.se/skuldsanering...ng-kan-inledas
Citera
2024-09-23, 15:08
Medlem
Bones1337s avatar
Citat:

Om du dragit på dig mer skulder efter ansökan kommer din ansökan att nekas, av flera anledningar förstår du väl?
Citera
2024-09-23, 15:17
Medlem
Ja det är viktigt att inte dra på dig mer skulder. Meningen är att du ska visa att du förstår allvaret och inte försöker dra på dig nya skulder, annars nekas det troligen.
Citera
2024-09-23, 15:28
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Som tidigare skrivit, du kommer bli toknekad och du behöver inte vänta länge på beslutet. Man ska ha visat betalningsvilja under de senaste åren utan att det har hjälpt men framför allt får man inte ha dragit på sig mer skulder.
Citera
2024-09-23, 18:18
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:

Citerat från KFM

Observera
Beslutet om att inleda en skuldsanering är ett steg på vägen till skuldsanering. Det inledande beslutet innebär att du har förutsättningar att få ja till din ansökan om skuldsanering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in