2024-09-23, 15:25
Medlem
Om jag är tvungen att så snabbt som möjligt föra över pengarna från min svenska bank till en utländsk bank, som är säker och där pengarna går att nå över hela världen, ett plus om landet har låg risk att dras in i ett världskrig med Ryssland. Vilket land/bank skulle ni ha valt och hur fort går det att ordna?
Citera
2024-09-23, 15:33
Medlem
Trakessons avatar
Revolut?

Om du laddar ner appen går det väl att fixa på en dryg halvtimme eller något. Kortet kan ta en vecka att få i posten dock, så ska du resa imorgon och behöver kunna ta ut i automat eller betala i butik kan det bli problem. Internetbetalningar kan du göra med virtuellt kort i appen.
Citera
2024-09-23, 15:50
Medlem
Är cashen säkra på revolt och går att nå överallt i världen? Vad behövs för att nå pengarna, räcker internetuppkoppling och en kod eller måste man ha bankid? Fyll gärna på med fler alternativ ni som vet.
Citera
2024-09-23, 15:53
Medlem
Har Revolut och har ett Visa-kort kopplat. Fungerar som vilket Visa-kort som helst. Det är en litauisk bank.

Vad är syftet till transaktionen om jag får fråga?
Är det att undvika insyn av myndigheter o.dyl.?
Citera
2024-09-23, 16:11
Medlem
Det är mer en tanke om ekonomisk prepping.
Citera
2024-09-23, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modernsamurai
Om jag är tvungen att så snabbt som möjligt föra över pengarna från min svenska bank till en utländsk bank, som är säker och där pengarna går att nå över hela världen, ett plus om landet har låg risk att dras in i ett världskrig med Ryssland. Vilket land/bank skulle ni ha valt och hur fort går det att ordna?

Inom EU kan det väl kvitta om banken är svensk eller inte.
Samma regelverk.

Utanför kommer du få svårigheter öppna konto om du inte bor/arbetar I landet I fråga.
Undantaget länder du inte vill ha konto I ändå.
Citera
2024-09-24, 04:41
Medlem
pn222jws avatar
Neteller
https://www.neteller.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem