Citat:
Ursprungligen postat av
Peshmargaa
Misstnkte ocks ngot liknande.. r intresserad av AI, programmering och cybersecurity s har funderat p Coursera men vill ven se hur andra gtt till vga och hur det har funkat att f jobb via certifikat och dylikt
Vill du brja med programmering och g emot AI hllet s skulle jag iaf rekommendera lra dig Python.
Sedan grva ner dig i AI libraries som NumPy, Tensorflow, SciPy & Keras etc.
Men brja smtt fr att komma in i programmering och d r grunderna i Python bra, sen bygga p drifrn. Kan ven rekommendera att du kikar p Udemy och kper kurser drifrn (finns ocks gott utbud dr).
Vill du dremot skra jobb som utvecklare och ha en stadig inkomst s skulle jag istllet sikta in mig p webbutveckling (exempelvis HTML, CSS, JS och ngot SPA ramverk som React eller Angular. Sedan lra sig backend som C# och .NET eller Java med spring/spring boot). D kommer du ha jobb fr all framtid.
Tveksam om du kommer kunna landa jobb inom AI med endast "kikat lite kurser p ntet". Jobb inom det tror jag stller rtt hga krav och man ska kunna uppvisa utbildning som universitet etc.
Om du inte vill jobba med AI eller webbutveckling s kan jag annars rekommendera mobilutveckling d kan du nischa in dig p Kotlin (fr skapa Android appar) eller Swift (fr iOS etc).
D kan du ocks landa jobb ltt p arbetsmarknaden.
Beror ju helt och hllet p vad du brinner fr och tycker r kul.