Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-09-24, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peshmargaa
Misstnkte ocks ngot liknande.. r intresserad av AI, programmering och cybersecurity s har funderat p Coursera men vill ven se hur andra gtt till vga och hur det har funkat att f jobb via certifikat och dylikt

Vill du brja med programmering och g emot AI hllet s skulle jag iaf rekommendera lra dig Python.
Sedan grva ner dig i AI libraries som NumPy, Tensorflow, SciPy & Keras etc.

Men brja smtt fr att komma in i programmering och d r grunderna i Python bra, sen bygga p drifrn. Kan ven rekommendera att du kikar p Udemy och kper kurser drifrn (finns ocks gott utbud dr).

Vill du dremot skra jobb som utvecklare och ha en stadig inkomst s skulle jag istllet sikta in mig p webbutveckling (exempelvis HTML, CSS, JS och ngot SPA ramverk som React eller Angular. Sedan lra sig backend som C# och .NET eller Java med spring/spring boot). D kommer du ha jobb fr all framtid.

Tveksam om du kommer kunna landa jobb inom AI med endast "kikat lite kurser p ntet". Jobb inom det tror jag stller rtt hga krav och man ska kunna uppvisa utbildning som universitet etc.

Om du inte vill jobba med AI eller webbutveckling s kan jag annars rekommendera mobilutveckling d kan du nischa in dig p Kotlin (fr skapa Android appar) eller Swift (fr iOS etc).
D kan du ocks landa jobb ltt p arbetsmarknaden.

Beror ju helt och hllet p vad du brinner fr och tycker r kul.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in