Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-09-23, 23:17
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
1964 låter som man med flit valt år för att slippa ta med den bästa låten av alla. Nämligen my way.

Den är så bra att den inte går att göra dålig. Inte ens i punkversion med sid är den dålig. My way och yesterday brukar ligga i en kategori för sig när världens bästa låt skall koras. Så yesterday vann alltså.

Är förvånad att folk som tycker robins låt är bäst i världen ens kände till "from both sides now"
Men den är ju med?
Citera
2024-09-23, 23:21
Medlem
Neksnors avatar
Som vit medelålders hetero gubbjävel tycker jag att det är en riktigt bra poplåt. Jag antar att det handlar om pop och inte låtar i allmänhet då det gäller P3, det bör utesluta saker som My way. P3 lyssnar jag inte på.
Citera
2024-09-23, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
https://sverigesradio.se/artikel/rob...dens-basta-lat

Hur jävla subjektivt det än är blir det stört omöjligt att förstå hur en jury på 150 personer kan komma fram till detta annat än om det är ett extremt skevt urval av människor.

Som vit medelålders hetero gubbjävel blir det obegripligt hur i helvete låten skulle kunna finnas med på någon lista över de 300 bästa låtarna i världen öht. Från 1964 till idag kan den ju för fan inte ens vara i närheten av att platsa på listan över de 3000 bästa låtarna.

Har P3's musikredaktion något existensberättigande efter detta?

Hahaha! De måste trolla, även om P3 är rätt stela så är detta givetvis ett skämt.
Citera
2024-09-23, 23:38
Medlem
P3 tycker nog att varje upprörd artikel eller ”popproffessor” Jan Gradvall i TV4 soffa som är missnöjd att Jackson 5 inte klarade topp 100 är en liten vinst.

De började från 1600 ”inflytelserika” låtar så redan där rök nog flera Billboardettor.
Lite beröm skall de ha för att ingen ”prisbelönt” svensk gangsterrap siktats.
Mobb Deep - Shook One, Part 2, det är kvalitet åtminstone.

https://youtu.be/yoYZf-lBF_U?si=JSh2kEgqNVqcY1KP
Citera
2024-09-23, 23:51
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Från 1964 till idag kan den ju för fan inte ens vara i närheten av att platsa på listan över de 3000 bästa låtarna.

Jag tycker det spelar roll om vi pratar låten som sådan, eller om vi pratar komplett produktion.

Den är en riktigt bra poprökare. Den avskalade sömniga cover som någon brittisk Idol(?)-talang spelade in uppskattades ju också av väldigt många. Men personligen tycker jag inte låten i sig stod på egna bra så bra. För mig är det produktionen och inspelningen som helhet som gör originalet till vad det är.

Så jag håller nog med dig, om vi pratar bara melodin. Men pratar vi popproduktionen som helhet skulle jag ha med den på topp 100 i alla fall.
Citera
2024-09-23, 23:58
Medlem
Dancing on my own är nummer 20 på Rolling Stone Magazine 500 greatest songs of all times (från 2021).
Det är en riktig popkaramell, går inte att tröttna på den
Citera
2024-09-24, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
Vem bryr sig egentligen om vad andra tycker egentligen ?
Folk kommer alltid tycka olika och det är ju deras rättighet.

Det kommer de, men det här är skattefinansierat tyckeri. Alltså borde vi skattebetalare kunna få ha en åsikt om åsikterna eftersom vi betalar för dem.
Citera
2024-09-24, 00:17
Medlem
peterZiipens avatar
150 pers har inte kommit fram till att Dancing on my own är bäst. Däremot har flest jurymedlemmar haft med Dancin on my own bland sina 15-30 favoriter. Kan lika gärna vara så att ingen av de 150 personerna hade Robyns låt som #1. Om jag ska gissa hejvilt så har nog många i juryn tänkt något i stil med "hmm, jag måste ha med någon svensk pop också..." och så har Dancing on my own varit den låt som känts mest logisk att ta med.
Hur har röstningen gått till?
Varje person i juryn har röstat helt fritt på de 15-30 låtar som gjort störst avtryck på hen. Låtarna har tilldelats poäng utifrån hur den röstande har rankat dem. Därefter har vi slagit ihop samtliga låtar och poäng och på så vis fått fram en topplista.
Citera
2024-09-24, 01:40
Avstängd
PalmeKillers avatar
Jailhouse rock med Elvis fick inte vara med. Lägg ner SR
Citera
2024-09-24, 01:47
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Har någon tagit P3 på allvar de senaste 15 åren? Jag skulle inte ens sätta på skiten om jag så fick betalt.

Allt efter Kaj Kindvall har varit nästintill skit.
Citera
2024-09-24, 01:55
Avstängd
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keften-mads

Men är glad över listan i helhet och tycker det är kul att Robyn tog en första plats,

Det beror på att du är en idiot.

Citat:
Ursprungligen postat av keften-mads

Det är dags att uppdatera referensramen för var i tiden de bästa poplåtarna återfinns tycker jag.

Haha ja det vore helt i tidens anda.; "VAD ska vi göra åt att all musik de senaste 30 åren är total värdelös apskit skapad och framförd av talanglösa retards?? Jag vet! Vi förbjuder all musik innan 1980 att vara med i omröstningar om vad som är bäst!"

Dumjävel.

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Har någon tagit P3 på allvar de senaste 15 åren? Jag skulle inte ens sätta på skiten om jag så fick betalt.

Det får du inte, du får betala det däremot. Oavsett om du sätter på det eller inte.
Senast redigerad av PhilipsDP18 2024-09-24 kl. 01:57.
Citera
2024-09-24, 03:26
Medlem
Flundran90s avatar
Heartbeats är bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in