Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-25, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Skitsnack, man tappar inte respekten av att bli satt på piedestal, det ör väl snarare smickrande. Sen ger tiden en mer nyanserad bild. Inte försvinner spänningen heller, många kvinnor uppskattar lugn och känslighet hos män, handlar om att träffa någon på samma våglängd.

Att sätta varenda kvinna på piedestal och göra det konstant dygnet runt är inte bra!

Vad menar du? Hur kan man sätta upp en annan person på piedestal, innan man ens lärt känna den och sett deras inre egenskaper?

Edit: Självklart tappar en kvinna respekt i längden om hon åker upp på piedestal, utan att förtjäna det, kallas för fjäsk!

Edit 2: Ja, kvinnor uppskattar lugn och känslighet (i viss mängd), att känna sig underlägsen ger knappast en lugnande effekt för en man samtidigt som en konstant känslighet inte skapar någon större trygghet..

Edit 3: Tänker främst på TS välbefinnande, då allt inte kommer lösa sig bara för att killen får en flickvän!
Senast redigerad av sportnorden12345 2024-09-25 kl. 12:11.
Citera
2024-09-25, 12:25
Medlem
Haajibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Det är omöjligt för mig att vara lycklig när jag är helt galen i tjejer men vet att jag aldrig kommer få en flickvän.

Därför vill jag dö. Men tydligen vill jag även leva, för jag vågar inte ta livet av mig.
Så jag är liksom fast i existensen. Fast vid att vara vid liv. Fast mellan att vilja dö och vilja leva.
Så det känns som att jag är i ett fängelse.

Jag har redan hört alla råd som finns, så tråden kommer förstås inte att hjälpa mig, men jag ville väl bara skriva av mig lite.

Gillar att du beskriver de som egendom och inte individer
Citera
2024-09-25, 12:30
Medlem
Sickmyducks avatar
Sluta leta tjejer i Sverige om du inte lyckas här. Sverige är ett jättelitet land med en hel befolkning mindre än vad som bor i storstäder runt om i världen. Det är ingen självklarhet att hitta tjej här.
Res runt lite och prata med tjejer från andra länder också. Skaffa Tinder+ så kan du låsa upp den så du kan matcha med tjejer från hela världen tex.
Citera
2024-09-25, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Ja, så blir det när någon pratar om att dennes liv inte har något värde. Det blir känslomässigt.

Men vad tillför din kommentar? Var du bara sugen på dagens uppmärksamhets-kick?
Haha nejdå. Här är alla anonyma. Jag söker uppmärksamhet i det dagliga livet om jag behöver det.
Jag ville bara bryta in och få er att se vad som pågår.
Tyckte tonen var så överdrivet hård.
Blir så ibland.
Citera
2024-09-25, 14:21
Medlem
Citat:
För jag är blyg, osäker, dålig på att prata, nervös, pratar inget, är inte dominant.

Jag är typ född till att aldrig kunna attrahera det motsatta könet.
Jag har alla motsatta egenskaper mot vad tjejer attraheras av.
De attraheras av att han är självsäker: jag är osäker.
De attraheras av att han inte sätter henne på piedestal: jag sätter henne på piedestal.
De attraheras av att han är dominant: jag är inte dominant.
De attraheras av att han är bra på att prata: jag är dålig på att prata.
De attraheras av att han är rolig: jag är inte rolig.

Men samtidigt älskar jag tjejer.

Det är som att Gud vill tortera mig. Skapar mig så att jag vill ha en tjej mer än nåt annat, men samtidigt ser till så att jag inte kan få en tjej.
(Är inte troende.)

Du är ju bra på att uttrycka dig i skrift iallafall, även om du inte är bra på att prata.
Vad är det som gör att dom två sakerna skiljer sig åt?

Vad exakt är du osäker på? Eller i vilka situationer?

Vill du bara ha en tjej- vilken som helst? Är det förhållandet i sig som är huvudsyftet?
Vad är det du vill ha ut av ett förhållande?
Citera
2024-09-25, 18:54
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Du är ju bra på att uttrycka dig i skrift iallafall, även om du inte är bra på att prata.
Vad är det som gör att dom två sakerna skiljer sig åt?

Vad exakt är du osäker på? Eller i vilka situationer?

Vill du bara ha en tjej- vilken som helst? Är det förhållandet i sig som är huvudsyftet?
Vad är det du vill ha ut av ett förhållande?
Jag vet inte, nåt i hjärnan som gör att det skiljer sig.

Är osäker i allt.

Nä jag vill inte ha vem som helst.
Förhållandet är huvudsyftet ja.

Alla vill väl samma sak med ett förhållande. Inga konstigheter.
Citera
2024-09-25, 19:24
Medlem
Kalopskungens avatar
Citat:

Är osäker i allt.

Det är ju skillnad på förhållanden och förhållanden. Vissa vill främst ha någon att ligga i soffan och pilla sig i naveln tillsammans med, andra vill ha någon som är deras själsliga livspartner.
Citera
2024-09-25, 19:25
Medlem
Kalopskungens avatar
Juste TS, har du kvinnliga vänner?
Citera
2024-09-25, 19:39
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:

Är osäker i allt.

Säger som den du citerade. Du verkar vältalig här och du verkar som en trevlig typ. Men jag känner igen mig i dig. Jag är oxå blyg med det motsatta könet. Inte manliga vännerna dock, men dom är ju friendzonade.

Vi kommer säkert träffa våra kärlekar vi med 🤗
Citera
2024-09-25, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
This. TS får väl börja med fula tjejer för att öka på sitt självförtroende, och sedan jobba sig uppåt.

/AI

Tror att de flesta kan träffa någon om man söker sig till de som är på samma nivå och ställer rimliga krav. Det finns faktiskt tjejer som inte lyckas träffa någon också
Citera
2024-09-25, 20:29
Medlem
Har du någon kontakt med psyk vården eller liknande? det känns som att du mår väldigt dåligt, och jag tror det skulle vara en bra ide för dig att söka hjälp för ditt mående.

Gällande tjejer, vi känner när en kille är desperat eller klängig, det blir väldigt jobbigt, känns nästan som om dem "kväver" en. Det är inget man letar efter i ett förhållande.
Se till att du mår psykiskt bra, är psykiskt stabil, skaffa en hobby eller något form av intresse, och sedan börja leta tjej.
Citera
2024-09-25, 21:27
Medlem
Samma sak för mig. Jag har gett upp. Kanske dags för dig också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in