• 1
  • 2
2024-09-26, 11:23
Medlem
Postade tydligen i fel tråd men skriver det här också om någon går i tankar att börja:

Fattar inte alls argumenten folket här kommer med att det är onödigt och dumt att hoppa på om det endast ska vara 250mg/veckan. Det är en helt utmärkt dos att starta med och se hur man svarar. Då gör man det rätt, det gäller att börja med minsta möjliga effektiva dos kontra bieffekter och sedan bygga så mycket man kan på den och när man platåat på riktigt då höja med så små inkrement som möjligt.

Är det rätt doserat kan det ta dig tlll 50mmol+ och att inte tro att man gör gains på det jämfört med att vara natty då vet man inte vad man sysslar med.. Ju lägre man kör desto längre kan man köra också så länge dina blodprover inte skenar åt helvete, vilket garanterat kommer hända ju högre upp man kommer. dvs. ett år på 250mg/vecka kan leda till mer gains än om du blastar på lite högre 3 månader och sen hoppar av.

Det är efterblivet att börja högt också då din låga muskelmassa ändå inte kommer kunna nyttja en hög dos.

Nu verkar tråden död redan, men om någon ung går i tankarna att börja kura ha detta i åtanke.
Citera
2024-12-05, 20:16
Medlem
Kul att träningen är ditt liv. Men skulle säga att 2 års träning inte är en optimal tid för att börja kura. Du har gains och hämta naturligt. Vänta till 20 helst 22 om du nu ska börja.

Räknar du dina kcal varje dag? Bara en sån sak är något du ska ha gjort länge innan du påbörjar en kur (enligt mig).
Bara att sova 8h per dag, räkna dina kalorier och optimera träningen kommer ge dig mycket resultat.

Att kura är ingen magi, alla reagerar olika men på min första kur körde jag 500mg testo per vecka i 5 månader och mina förväntningar var på topp, men efter 5 månader insåg jag att det är ingen sprint, det är ett maraton. Bygga muskler tar tid.

Men respekterar att du vill kliva på meeeeen hade väntat 2-3 år innan. Om du fortfarande tränar, räknar vad du äter och sover bra då är det bara att köra!

Skulle du ändå vilja hoppa på så skulle jag rekommendera att lära dig allt först. Vad man gör vid biverkningar, hur man kliver av, vad det faktiskt kostar. Testo är inte det dyra utan det dyra är allt runtomkring typ AI, blodprov osv.

Har själv tränat 7år (skulle inte påstå att mer än 3-4 år är seriösare). Jag hade fortfarande gains och hämta naturligt men var naiv och trodde att ett stick i veckan skulle göra mig till ett monster, falskt.
Allt gott!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in