• 1
  • 2
2024-09-26, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Ska vara Paradis.
Ingen har nånsin gillat hela innehållet i en Alladin.
Jag gillar båda. Det optimala hade ju varit en blandad ask med de bästa från Paradis och Aladdin.
Citera
2024-09-26, 09:42
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag gillar båda. Det optimala hade ju varit en blandad ask med de bästa från Paradis och Aladdin.

Hurra vilket Otroligt bra förslag!
Citera
2024-09-26, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Kan vi köra på. Bara skippa alla med sunkig fyllning i och blanda ljus och mörk.
Citera
2024-09-26, 11:41
Medlem
anarquistens avatar
Att de inte ändrar kanske beror på svårigheten att hitta sämre och billigare kemikalier än de redan använder?
Citera
2024-09-26, 19:11
Medlem
fitz-humes avatar
Paradis/Alladin har verkligen gått ner sig genom åren. Hur kan man blanda in lime i choklad..??

Vore kul att få smaka en originalask från 1957 (fast i nyproduktion förstås! ).

Tråkigt att de fortfarande säljer i Ryssland. Bojkotten i Sverige har ingen effekt på deras affärsbeslut tydligen.
https://www.svd.se/a/lwvq73/fortsatt...ver-debattorer
Citera
2024-09-27, 20:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anarquisten
Att de inte ändrar kanske beror på svårigheten att hitta sämre och billigare kemikalier än de redan använder?

Skulle gissa på det. De avskedade säkert någon anställd bara för att han inte lyckades få ner halten av kakao i pralinerna.
Citera
2024-11-04, 20:16
Medlem
Alltså ok detta är väl ett bra exempel på ilandsproblem men har lite svårt att inte bli upprörd över att, som det verkar; man lämnar asken oförändrad och det är la bäst för man vill ju inte göra folk upprörda igen.. Öh.. Ok,..
De som fortfarande inte gett upp asken lär aldrig göra det och de som för länge sedan förkastat den (tappat förtroendet) eftersom Marabou/Mondelez inte respekterat "traditionen", för länge sedan, de lär ju än mindre börja köpa den nu... Men man har väl räknat ut, noga, att den rekordbilliga fyllningen gör att man tjänar mer än tillräckligt fast inte fler köper den utan snarare färre och man är tvingad att sälja den som det lågpris-alternativ som den blivit så orkar man inte (motivation) att tänka på någon förändring och om inte så många köper den så slipper man producera så många... Nu får man ta en del av dessa antaganden som jag blandat i denna chokladfyllningen med en nypa salt (kanske smakar godare) men tror ändå inte att det man säger eller skulle säga och hur det egentligen är skulle stämma överens i alla fall...
Citera
2024-11-27, 20:59
Medlem
Öppnade precis en aladdin, blev grymt besviken. Det smakar mest syntetisk skit, hur lyckades dom med det? Ingen god eftersmak alls, vill minnas att det var väldigt mycket godare förr
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in