Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 08:33
  #1
Medlem
Behöver lite hjälp här med en iMac. Slog på min gamla iMac för nån dag sedan men jag har glömt bort lösenordet. Den loggas in automatiskt så jag kommer in men ska uppdatera os:et men då kräver de lösenord. Kan någon hjälpa mig med att antingen fabriksåterställa den utan att behöva lösenordet?

Provade att ändra lösenordet med hjälp av mitt Icloud-konto men det funkar inte.

Vore sååå tacksam för hjälp!

Tack å bock!

Marcus
Citera
Igår, 08:36
  #2
Medlem
KarmageddonN0Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engan78
Behöver lite hjälp här med en iMac. Slog på min gamla iMac för nån dag sedan men jag har glömt bort lösenordet. Den loggas in automatiskt så jag kommer in men ska uppdatera os:et men då kräver de lösenord. Kan någon hjälpa mig med att antingen fabriksåterställa den utan att behöva lösenordet?

Provade att ändra lösenordet med hjälp av mitt Icloud-konto men det funkar inte.

Vore sååå tacksam för hjälp!

Tack å bock!

Marcus
Hej Marcus!
För att fabriksåterställa din iMac utan lösenord kan du starta om datorn och hålla ner "Command + R" under uppstarten för att gå in i återställningsläge. Där kan du välja att återställa macOS. Observera att detta kommer att radera all data på datorn, så se till att du har säkerhetskopior om det behövs!

Lycka till!

MVH Karma
Citera
Igår, 09:37
  #3
Medlem
Tusen tack. Jag provar det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in