Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 09:01
  #1
Medlem
Min far sa alltid att riktiga män skiter stopp i avloppet. Nu i vuxen ålder förstår jag vad han menar. Med våra usla porslinstronar byggs det ju upp en stor hög med avföring ovanför själva vattenytan (efter en redig skit ser jag inte ens vattnet).
Hade vi haft som i usa hade skiten sjunkit till botten och lagt sig helt under vatten. Givetvis skulle detta minska risken för stopp avsevärt. Vidare skulle förstås det bildas mindre odörer då skiten ligger under vatten.
En bra skit Kaj ju ta åtminstone en kvart (inklusive tidningsläsning). Det blir ju alldeles varmt i badrummet efter en sån sittning. Och lukt därefter givetsvis.
Enda problemet är väl för välutrustade män som jag att kuken får ett litet dopp men det kan det vara värt.
Citera
Igår, 09:05
  #2
Medlem
Själv spolar jag bara varannan skitning då jag tycker skålen knappt fylls.
Citera
Igår, 09:24
  #3
Medlem
PappaTribes avatar
Spola oftare, vem fan sitter och trycker en kvart utan att spola, luktar ju skit om kläder och kropp om du gosar in dig med avföringsfumes.

Jag tror att de handlar om energisparande.
Citera
Igår, 09:34
  #4
Medlem
Om du fyller hela holken och dessutom bajsar en kvart kanske du ska uppsöka en läkare istället
Citera
Igår, 09:47
  #5
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-06-22
Om du fyller hela holken och dessutom bajsar en kvart kanske du ska uppsöka en läkare istället

Enda svaret jag förväntade mig. Men de innan dig verkar har samma problem.

Låter som att bajsa mycket är den nya FB-Dasen
Citera
Igår, 10:36
  #6
Medlem
ReijoHervonens avatar
Vattnet i kröken finns bara där som ett luktstopp så att det inte ska lukta avlopp ur stolen. Det har inget att göra med hur bra det går att spola.
Citera
Igår, 10:40
  #7
Medlem
ManicToos avatar
Hehe kanske önskar du en spansk toalett, där den stora vattenytan likt en swimmingpool 10 cm från din stjärt lätt rymmer det mesta. Sedan ser man allt simma runt när man spolar.

USA-toaletter är kanske bättre, de har inte bara vattnet som strömmar på sidorna utan även UNDER böjen vilket skapar ett undertryck som suger ut allt. Vet inte om man kan köpa dem i Sverige.
Citera
Igår, 10:44
  #8
Medlem
AttansNedranss avatar
En riktig FB-man mellanspolar!
Var glad att toastolen inte är tysk - då hade du suttit mitt i skiten!
Citera
Igår, 11:04
  #9
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttansNedrans
En riktig FB-man mellanspolar!
Var glad att toastolen inte är tysk - då hade du suttit mitt i skiten!

Två-tre mellanspolningar är numera vanligt. Bytte holkar 2023, IFÖ.
Gamla var också IFÖ, men 1980. Gamla IFÖ svalde allt på EN spolning, nya 3 spolningar. 12L och 4L är "summan" av vattnet per spolning. LOL!

Tror att det är EU som ligger bakom...
Citera
Igår, 11:20
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttansNedrans
En riktig FB-man mellanspolar!
Var glad att toastolen inte är tysk - då hade du suttit mitt i skiten!

Nej mellanspolning är bara bögigt, riktiga män skiter ut en redig hästskit, en redig boa i ett ryck. Redan där tar det stopp.
Citera
Igår, 11:40
  #11
Medlem
Går att reglera så du får mer vatten i spoltanken.
Citera
Igår, 11:47
  #12
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Går att reglera så du får mer vatten i spoltanken.

Ja, jag vet. Ska kontakta röris nästa gång.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in