Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 09:05
  #1
Medlem
Hej alla glada,

Jag har precis sparkat igång min första kur någonsin.

Längd: 2m
Vikt: 115
Ålder: 34

Träningserfarenhet: Gymmat i drygt 14 år. Uppehåll under pandemi pga. Boende utomlands. Kör i dagsläget 5 dagar i veckan styrka, 2 dagar i veckan motion (främst längre promenader).

Dagsform: På grund av barn & pandemi har jag tillåtet mig själv lägga på mig ca. 10kg fett, skulle uppskatta fettprocenten till ca. 20%. Vid 100kg har jag synliga rutor.

Kur/tillskott: 250mg per injektion, tar dem två gånger i veckan (500mg/vecka). Tanken är att köra på i 12v. Clomid & Nolvadex för PCT eller ev. Gynecomastia. Övriga tillskott är Whey, multivitamin, omega 3, kreatin, PWO. Har även ett par burkar fatburners som kan användas.

Målet är att lägga på sig så mycket muskler jag kan utan att dra på mig allt för mycket fett. Jag vill få ordning på kroppen innan man blir gammal & grå helt enkelt. Om energi och återhämtning räcker till, så har jag inga problem att köra 2 pass, eller kombinera gymmet med motion.

Jag har lite svårt att slå fast hur jag bör lägga upp mina macros. Rent generellt föredrar jag en diet av mestdels protein & carbs, finner det helt enkelt enklare att hålla fett borta. Stor i maten rent generellt, men förhåller mig till stordel till rena carbs och bra proteiner.

Det finns naturligtvis en miljard macro calculators att tillgå, men dem känns en smula otillräckliga för mina funderingar.

Hur har ni lagt upp era dieter för att nå främsta resultat under kur? Tacksam för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in