• 2
  • 3
2024-09-27, 00:15
Avstängd
Storanglarens avatar
Dumpen anonymiserar väl rätt bra ändå? Det är ju i många fall de inte skriver ut namn på den de har tagit fast och där pedofilen inte använt sitt riktiga namn i chatten.
Den utpekade tas istället fram av rådiga personer här på Flashback exempelvis.
Citera
2024-09-27, 02:25
Avstängd
Hade Dumpen inte varit så selektiva med vilka de hänger ut hade de nog fått mindre kritik.
Men deras metoder är efterblivna. De hänger även ut folk som inte gjort något.

Tror inte dumpen hade undkommit all kritik vad de än gjort eftersom de väljer att hänga ut folk på sättet de gör.
Vad de borde göra är att hänga ut dömda personer istället.
Senast redigerad av Kratatch 2024-09-27 kl. 02:27.
Citera
2024-09-27, 02:31
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Där tror vi du har helt fel

Sorgligt när någon måste identifiera sig som pöbeln / majoriteten för att säga sin sak.
Citera
2024-09-27, 09:03
Medlem
Obehaglighetens avatar
Hade haft samma effekt, förutom det faktum att familj o anhöriga hade drabbats hårt. Tänk barn till gäddor, hur kul kan det vara att få höra i skolan, "Din pappa är pedofil!".

Samt hade det såklart dragit mindre tittare till Dumpen.
Citera
2024-09-27, 12:49
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Dumpen anonymiserar väl rätt bra ändå? Det är ju i många fall de inte skriver ut namn på den de har tagit fast och där pedofilen inte använt sitt riktiga namn i chatten.
Den utpekade tas istället fram av rådiga personer här på Flashback exempelvis.
Nja, grannen, arbetsgivaren och barnens kompisar håller nog inte med.
Citera
2024-09-27, 13:03
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om gäddorna skulle få vara anonyma så skulle de härja helt fritt.
Nu är de i alla fall rädda för att råka ut för Dumpen vilket alltid är något.
Det ska inge rädsla att söka barn och unga i sexuellt syfte.
Tycker du det är rimligt att jämföra gädderiet men narkomani? Jag tycker det finns många beröringspunkter. Menar att den sortens narkotikapolitik där man kan få otroligt tuffa konsekvenser för att man smakar på nåns joint på en fest, bli av med körkort och jobb om det vill sig illa, inte verkar hindra folk från att använda illegala substanser, jag menar att samma sak kanske gäller här.

Jämförelsen haltar förstås lite, men jag tror bara inte att gäddorna blir avskräckta som tänkt, de flesta resonerar nog mänskligt - det inte händer mig.

Dömda pedofiler tycker jag inte ska kunna ta ett jobb inom skola och omsorg osv.
Citera
2024-09-28, 01:32
Avstängd
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Nja, grannen, arbetsgivaren och barnens kompisar håller nog inte med.

Många gånger efter att vi på Flashback hört av oss ja till dem. Oftast är vi snabbare än Dumpen. Det var någon gång som Sara skrev att hon inte fick tag på frun till den uthängde. Då hade folk här från Flashback redan underrättat henne vad som pågick.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in