Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2024-09-29, 06:43
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Jag skiter också i kyrkorna men svenska staten gav bort alla svenska kyrkans gods till en kristen kult där man måste vara döpt för att va ordförande, det var ett värde på 40 miljarder som borde ha förverkats istället eftersom kyrkorna var centrala verktyg i brottsligheten alltså folkmordet.
Hur kan man skänka bort gods för 40 miljarder till en organisation som begått folkmord utan att vara delaktig själv? Gods som ofta är utan säker proviniens då man inte vet hur kyrkan har rövat till sig godset från början!

Du menar när den skildes från staten?

Ursprunget till rikedomarna är i huvudsak privata donationer, även om det råkade vara en medeltida kung som skänkte något.
Citera
2024-09-29, 10:07
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du menar när den skildes från staten?
Skiljdes och skiljdes, vi har fortfarande begravningsskatt som går till kyrkan och en massa bidrag delas ut till religiösa samfund av olika slag, kyrkan står inte på egna ben men givetvis syftar jag på att 40 miljarder av vårt kulturarv donerades till en organisation där jag inte får vara ordförande för att jag inte är döpt, en regel som tydligt är till för att utesluta mig från en viktig position i samhället på grund av att jag är hedning, en modern fortsättning på utrotningen där vi har dödats, fördrivits, bestulits och hindrats från att delta i samhället på grund av vår tro, allt vilket kan räknas som folkmord.

Det är viktigt att tänka på att man behöver inte mörda någon alls för att begå folkmord utan begreppet är liknande justitiemord ett begrepp som syftar till att beskriva en konspiration, en sammansvärjning för att uplåna ett folks nationella identitet.

Citat:
Ursprunget till rikedomarna är i huvudsak privata donationer, även om det råkade vara en medeltida kung som skänkte något.

Ja så säger kyrkan och staten men var är bevisen?
Citera
2024-09-29, 16:03
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Att systematist utrota invånarnas tro för att uplåna deras nation räknas som folkmord. Idag har staten och kyrkan mördat oss på de grymmaste tänkbara sätt för att utplåna vår hedniska tro och kyrkorna är byggda på platser där våra hedniska tempel stod, allt för att utplåna vår nation enligt deras ondskefulla plan!

Frågan är enkel, ja eller nej?

Nej!

Sverige kristnades inte genom erövring, utan det var en långsam process som tog flera hundra år.

Sverige som nation är till största delen en kristen idé.
Senast redigerad av ekerilar 2024-09-29 kl. 16:09.
Citera
2024-09-29, 20:11
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Nej!

Sverige kristnades inte genom erövring, utan det var en långsam process som tog flera hundra år.

Sverige som nation är till största delen en kristen idé.
Hur kan det inte va erövring när det kristna projektet du kallar Sverige byggdes genom våld, fördrivning och förtryck?
Hur kan du påstå att ockupationsmakten svenska staten är samma sak som vår nation, vårt folk?!

Vad spelar det för roll om det tagit hundratals år, det kan väl va folkmord ändå?

Hur kan du jämställa folket med staten och påstå att folket kristnades när jag och vi aldrig har övergett våra gamla traditioner att berätta våra sagor, när sagorna lever vidare som de alltid gjort, våra sagor om tomtar och troll och gudar har till och med gått på export?!
Är inte det avgudadyrkan att dyrka tomtar?
Kristnandet är inte genomfört än, det pågår nu.
Senast redigerad av Eurypterida 2024-09-29 kl. 20:14.
Citera
2024-09-29, 22:53
Medlem
Citat:
Definiera "nation"?
(Retorisk fråga)
Nation betyder "folk".
Det är inte alla folk som utgör nationer. Det borde du veta. Husbilsfolket i Sverige är en exempel på ett folk som inte utgör en nation. En nation nation är en folk som delar världsåskådning, kultur, språk och en vilja till en gemensam framtid.
Citera
2024-09-30, 07:02
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Det är inte alla folk som utgör nationer. Det borde du veta. Husbilsfolket i Sverige är en exempel på ett folk som inte utgör en nation. En nation nation är en folk som delar världsåskådning, kultur, språk och en vilja till en gemensam framtid.

Det är inte förvånande att en kristen hatare som du sprider dynga som en präst.
Menar du att vi nordbor inte är ett folk längre för att ni har folkmördat oss?
Citera
2024-09-30, 11:54
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Preskriberat? Brottet är folkmord och förövaren, staten och kyrkan, till och med kungahuset, lever kvar som om inget nånsin hänt, som om det är mig det är fel på för jag säger som det är?

Nej du denna brottslighet pågår nu!

Kungahuset är utbytt flera gånger sen kristnandet, men du menar kanske att skulden följer med institutionen? Likaså är kyrkan utbytt i och med reformationen men man kan ju anföra samma sak där.

Sen var kristnandet som redan påpekats en gradvis och till större delen frivillig process. Asatron var inte heller "Sveriges" ursprungliga religion utan denna germanska järnåldersimport trängde i sin tur ut en eller flera äldre bronsåldersreligioner som vi inte vet särskilt mycket om, och de kan i sin tur ha trängt undan ännu äldre religioner. Utöver detta har du samernas schamanistiska religion som var utbredd över en stor del av nuvarande Sveriges yta.
Citera
2024-10-03, 00:21
Medlem
Citat:
Vi nordbor har anammat Evanlegeliet och varit i samråd hundratals år tills giriga furstar tog ufrån folket sin tro och tvingade lutherdom på folket. Sedan kom ateisternas. Och nu sist i samband med spridandet av New Age kommer också ni nyhedningar in i bilden för att splittra folket och fra bort dem från Jesus.

En sann kristen nationen ägnar si ej åt mord. Det vara snarare sjöfarande hedningar som far ut och plundrade fredliga samhällen av munkar och bönder runt om i Europa.
Citera
2024-10-03, 16:07
Medlem
Citat:
Har du något emot präster? Har någon präst gjort dig illa?

Visa mer respekt mot förvaltarna av Evangeliet. En god dag är du i behov av kyrkans soppkök eller en magdalene asylum.

Och vet du vad? Bokstäverna du skriver med infördes till riket av katolska präster. Gå och skriv med runor i någon New Age forum som tillåter postmodern asatroflum om du hatar kyrkan så mycket. Här skriver vi med bokstäverna som kyrkan har gett folket.
Citera
2024-10-03, 18:48
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Har du något emot präster? Har någon präst gjort dig illa?

Visa mer respekt mot förvaltarna av Evangeliet. En god dag är du i behov av kyrkans soppkök eller en magdalene asylum.

Och vet du vad? Bokstäverna du skriver med infördes till riket av katolska präster. Gå och skriv med runor i någon New Age forum som tillåter postmodern asatroflum om du hatar kyrkan så mycket. Här skriver vi med bokstäverna som kyrkan har gett folket.
Äckligt att skriva med kyrkans bokstäver, det gör inte jag, jag använder svenskt alfabet med åäö, inte kyrkans skit!

Alla präster ljuger, räcker det?
Senast redigerad av Eurypterida 2024-10-03 kl. 18:51.
Citera
2024-10-03, 23:16
Medlem
Citat:
Äckligt att skriva med kyrkans bokstäver, det gör inte jag, jag använder svenskt alfabet med åäö, inte kyrkans skit!

Alla präster ljuger, räcker det?
Det är år 2024 efter kristus. Hur räknar du åren?

Sveriges statscheft är nominellt kristen. Hur känns det?
Citera
2024-10-04, 01:01
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Det är år 2024 efter kristus. Hur räknar du åren?

Sveriges statscheft är nominellt kristen. Hur känns det?
Det här är inte en tråd för dig att sprida ditt hat mot hedningar.
Om du syftar på han som är mindre än ett äpple och har en fru som ser ut som en flodhäst, ja han är säkert kristen, sno en lägenhet från utsatta kvinnor, väldigt heligt beteende enligt folkmordsideologin?

Vad spelar det för roll att kristna har spridit sin fascistideologi över jorden och att spåren finns kvar även fast deras gud inte finns och jesus var en psykotisk alkoholist?
Det är väl bara tecken på att kyrkan är imperialistisk?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in