Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-27, 17:46
  #13
Medlem
kf1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Köper inte detta då jag observerat kvinnor göra detta på löpande band utan att ha ett mål i åtanke, utan bara för att gå ut och "vara fina för sig själva".

Det är ju säkert olika beroende vilken tjej du frågar men jag kan garantera att ”Jag vill bara känna mig fin” är standardsvar för 100 olika anledningar.

Det dessa tjejer inte förstår är att det är absolut inte fint att klä sig lätt, man framställs bara som ”enkel” eller ”slynaktig”. En fin tjej klär sig elegant, har standarder och söker inte andras uppmärksamhet.
Citera
2024-09-27, 17:54
  #14
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziarekk
Har undrat en sak, och kommer nog att undra länge.
Vad pågår i huvudet på män som tycker att en tjej ”förtjänade” eller ”bad om” trakasserier, våldtäckt eller äckliga kommentarer bara för att hon klädde sig lite lättare? Vi lever inte i stenåldern längre och alla ska kunna klä sig precis hur de vill utan att utsättas för alla dessa saker. Eller?
Samma sak när en man försöker haffa eller ligga och får ett nej. Ojojoj, då är tjejen helt plötsligt en hora och vill ha uppmärksamhet, när det i själva verket är mannen som ger uppmärksamhet men blir dissad? Tar egot för stor stryk?

De tär ju en ursäkt bara för att dom inte vill möta sina egna brister.

Trodde du på riktigt att dom tänkte så på riktigt?
Citera
2024-09-27, 17:56
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kf1312
Det är ju säkert olika beroende vilken tjej du frågar men jag kan garantera att ”Jag vill bara känna mig fin” är standardsvar för 100 olika anledningar.

Det dessa tjejer inte förstår är att det är absolut inte fint att klä sig lätt, man framställs bara som ”enkel” eller ”slynaktig”. En fin tjej klär sig elegant, har standarder och söker inte andras uppmärksamhet.
Precis.
Citera
2024-09-27, 18:04
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dziarekk
Har undrat en sak, och kommer nog att undra länge.
Vad pågår i huvudet på män som tycker att en tjej ”förtjänade” eller ”bad om” trakasserier, våldtäckt eller äckliga kommentarer bara för att hon klädde sig lite lättare? Vi lever inte i stenåldern längre och alla ska kunna klä sig precis hur de vill utan att utsättas för alla dessa saker. Eller?
Samma sak när en man försöker haffa eller ligga och får ett nej. Ojojoj, då är tjejen helt plötsligt en hora och vill ha uppmärksamhet, när det i själva verket är mannen som ger uppmärksamhet men blir dissad? Tar egot för stor stryk?
De menar väl att kvinnan provocerade fram sådana saker ifall kvinnan var lättklädd. Att en man kanske fick en impuls när kvinnan var för lättklädd.

Det andra angående att vissa män kallar kvinnor för horor om de får ett nej. Det är mer då som en förolämpning, inte att männen som sa det antar jag menade egentligen att kvinnan är en hora.
__________________
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2024-09-27 kl. 18:20. Anledning: Uppdatering...
Citera
2024-09-27, 18:07
  #17
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kf1312
Det är ju säkert olika beroende vilken tjej du frågar men jag kan garantera att ”Jag vill bara känna mig fin” är standardsvar för 100 olika anledningar.

Det dessa tjejer inte förstår är att det är absolut inte fint att klä sig lätt, man framställs bara som ”enkel” eller ”slynaktig”. En fin tjej klär sig elegant, har standarder och söker inte andras uppmärksamhet.

Ah, då blir de våldtagna.

Bara de bästa äggen gör så, och blir uppsökta av oss riktiga fb-män

Det är som med tälten, som betyder - jag är knullbar.
Citera
2024-09-27, 18:09
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeringerMike
Fel forum att ställa den frågan :-) Här får du nog mest svar som du inte vill ha Kommer väl bli ett par om att det är invandrare som inte respekterar tjejer eller att tjejer skall hålla på sig etc. Men generellt är det väl killar som missat det grundläggande att även om man tycker att man är guds gåva till mänskligheten så är det ingen regel Blir man då nobbad eller liknande är det ju inte mitt fel utan tjejen som det är något fel på Därmed inte sagt att tjejer är ofelbara, men för det mesta är det nog vi killar som känner oss kränkta och inte kan ta det
De har inte missat något. Det handlar väl om att gynna sig själv som många personer strävar efter.
Däremot är det inte trevligt att kalla någon för hora.
Det är vanligt att kvinnor klagar på "dåliga män".
__________________
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2024-09-27 kl. 18:15. Anledning: ..uppdatering.
Citera
2024-09-27, 19:40
  #19
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziarekk
Har undrat en sak, och kommer nog att undra länge.
Vad pågår i huvudet på män som tycker att en tjej ”förtjänade” eller ”bad om” trakasserier, våldtäckt eller äckliga kommentarer bara för att hon klädde sig lite lättare? Vi lever inte i stenåldern längre och alla ska kunna klä sig precis hur de vill utan att utsättas för alla dessa saker. Eller?
Samma sak när en man försöker haffa eller ligga och får ett nej. Ojojoj, då är tjejen helt plötsligt en hora och vill ha uppmärksamhet, när det i själva verket är mannen som ger uppmärksamhet men blir dissad? Tar egot för stor stryk?

Vad som pågår i huvudet på andra män är svårt att svara på, då män oftast inte diskuterar såna saker på något vettigt plan. Däremot så är jag säker på att väldigt många män inte passar in på din beskrivning.

Tjejer klär sig säkert "lite lättare" för att få uppmärksamhet från någon dom själva är intresserade av, Denna någon behöver ju absolut inte vara inte vara jag...
Utan kan vara någon annan, det kan till och med vara bara för att utmana/övertrumfa andra tjejer.

Tycker man som kille att det är slampigt att klä sig "lite lättare", då ska man nog helt enkelt låta dom tjejerna vara eftersom dom ändå inte passar ens urvalskriterium.

För egen del är jag mest intresserad av tjejer som ger ett gensvar och visar intresse för mig, hur dom klär sig är mindre viktigt så länge min totala upplevelse är attraktiv.
Men något som frestar lite är aldrig fel även om det inte behöver betyda lättklätt.
Citera
2024-09-27, 19:48
  #20
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Jag älskar när snygga tjejer vågar klä sig så slampigt det bara går😎 ingen har rätt att förgripa sig eller på annat sätt trakassera dem för den sakens skull, men fråga valfri MENAhanne vad han tycker i frågan😂
__________________
Senast redigerad av Apanluktardiesel 2024-09-27 kl. 19:49. Anledning: Tillägg
Citera
2024-09-27, 19:52
  #21
Medlem
Klär man sig som en hora så ska man även bli behandlad som en hora
Citera
2024-09-27, 20:51
  #22
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziarekk
Har undrat en sak, och kommer nog att undra länge.
Vad pågår i huvudet på män som tycker att en tjej ”förtjänade” eller ”bad om” trakasserier, våldtäckt eller äckliga kommentarer bara för att hon klädde sig lite lättare? Vi lever inte i stenåldern längre och alla ska kunna klä sig precis hur de vill utan att utsättas för alla dessa saker. Eller?
Samma sak när en man försöker haffa eller ligga och får ett nej. Ojojoj, då är tjejen helt plötsligt en hora och vill ha uppmärksamhet, när det i själva verket är mannen som ger uppmärksamhet men blir dissad? Tar egot för stor stryk?
Vi människor använder klädstil för att signalera personlighet. Klär du dig som en sexuellt tillgänglig kvinna kommer du betraktas som en sådan.
Citera
2024-09-27, 21:30
  #23
Medlem
Det är ju smart.

Att inte använda sitt pretty privilegium, kön och ungdom är ju att förminska sig själv. Klart man inte ska knulla för en påse spaghetti men när en kvinna är 30 så är hon en fd och osynlig och ska konkurrera och slita på samma vilkor som män. Hon har förverkat sitt privilegium där.

Jag tycker samhället behöver lite mer sex-positivism och mindre skam.

Sen förstår jag heller inte varför kvinnor röstar för förtryck, våldtäckt och sharia marxism.
Citera
2024-09-27, 22:02
  #24
Medlem
ResanTillMelonias avatar
Män måste alltid beskylla tjejen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in