Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2024-09-30, 19:43
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Det vinns vansinnigt mycket optiska läsare liggandes, är du orolig så köp ett par hundra tusen stycken.
Optiska läsare finns fortfarande att köpa så det är inte där problemet ligger utan problemet är ju snarare att man måste se till att köpa en dator där både datorlådan och moderkortet stödjer detta. Beställer man dator i delar på t ex Inet eller liknande så finns det fortfarande datorer som stödjer detta och man kan beställa med DVD eller Bluray.
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Köp på Inet, 349 kr
Bara att koppla in.
https://www.inet.se/produkt/7100001/...rw-24d5m-svart
Jo du måste dock se till att du har en datorlåda där det går att montera en intern DVD.
Senast redigerad av Jonas1968 2024-09-30 kl. 19:49.
Citera
2024-09-30, 20:23
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disturbd
Hur hittar man dessa i framtiden om man vill köpa en ny dator? Då de flesta datorer inte har CDRW längre i vissa butiker, jag tycker att det låter patetiskt att man inte kan inkludera CDRW i en modern dator, vad är felet egentligen med CDRW? :

Varför inte bara använda en extern dvdbrännare de extremt få tillfällen du använder fysisk media? Passa då på att göra diskavbildningar så att du aldrig behöver använda skiten igen sen.

Sen är det bara att elda upp dina cdskivor o känna dej som
en fri man.
Citera
2024-12-16, 13:25
Medlem
Chassit behöver 5"25 tum plats. Jag brukade anse att det var det dummaste trenden jag varit med om att skippa optiskt drev släde men efter att ha köpt en xbox series x mest för att titta på film med så verkar luften ha gått ur med att fippla med skivor, noll smidigt, varje gång man vill pausa 1 kvart eller 1 dag måste man hålla på med handkontroll eller fjärrkontroll i massa ologiska fitt menyer, gör dig själv en tjänst och skjut dig i huvudet så slipper du "all digital" kräks för skivor har gått samma öde till mötes som svartvit tv och handpumps brunn & stearin lampor.

Man ska laptop kopplad till TVn har jag kommit fram till, jag hade en Sony Vaio laptop med blu ray spelare men det lär vara svårt hitta i dagens läge så man får väl ha en extern & usb-hub.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in