Citat:
Ursprungligen postat av
Hyios
Har inte tagit cannabis tidigare, var nyfiken och provade godis för en vecka sen, vill inte röka då jag har astma. Tog en gummy som skulle vara 5mg THC-H och 5 mg THC-B. Kände inget efter en timme så tog en till, antar att det blev någon slags överdos för jag blev helt borta, tappa tidsuppfattning, blev illamående och frusen samt kände av panikångest. Nu en vecka senare känner jag fortfarande av det, är trött och har dåligt närminne. Har jag förstört min hjärna för gott nu av 20 mg THC-H/-B? Läste att dessa nya cannaboider är mkt mer potenta än den olagliga THC-delta-9. Om det har någon betydelse är jag tjej 27 år väger ca 63 kg.
Ja det blev nog alldeles för mycket på samma gång
Jag är hyfsat van vid äkta röka, oftast grönt. De ggr jag har fått snedtändningar, om nu hardcoreknarkare tycker man kan få det av weed, "spice" & liknande, så är det när jag har provat dessa sorter. Så svårt att reglera. Sist när jag för nån månad sen köpte en thch-besprutad joint i Sumpan så var det helt ok på fredag kväll. Tog ett försiktigt bloss & sen kanske 3- kvart senare lite till & drack ett par bärs. Allt väl. På lördagen tänkte jag att jag kör samma. Ett försiktigt bloss & hade inte druckit nåt ännu. Då bangade det till i hela huvudet & en rejäl panikångestattack fick jag
Är bergsäker på att det såklart var för mycket på samma gång. Ojämnt besprutat & alldeles för starkt. Den jointen skulle ju ha räckt i månader så starkt som det var....
När jag för många år sen grejade ett par egna plantor ibland så hände aldrig nåt sånt. Känns som att det var mycket jämnare & mer kontrollerat.
Hursomhelst, att äta det oavsett om det är äkta eller syntetiskt är nog alltid mycket mer svårreglerat än röka.
Men du kan vara lugn. Du har inte förstört nåt i huvvet. Men en panikångestattack sätter sina spår.
Önskar jag hade haft lite äkta & en vape & kunnat prova tillsammans med dig
Vape är mildare än att bokstavligen röka det. Det klarar du nog med rätt teknik.
För övrigt röker jag sällan nuförtiden.