Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 09:12
  #121
Medlem
skarrig-husmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
En UPS lastbilschaufför tjänar mer i usa än en läkare i Sverige omkostnader osv tar jag inte hänsyn till. Han kan bo i sin lastbil i några år och leva på fonder sedan.

Okej lol. Otroligt starkt argument. Känner en läkare som nyligen jobbade ett 72h pass och fick 1500kr i timmen. Det är ganska bra deg om du frågar mig.
Citera
Idag, 09:14
  #122
Medlem
Hardstekts avatar
Många i tråden verkar vara lätt förståndshandikappade. Och kan inte hålla flera tankar i huvudet samtidigt, samtidigt som många inte klarar av att se på det hela objektivt utan ideologiska glasögon.

Lönerna i usa brukade vara högre än sverige. 20-30% högre. Samtidigt som priserna var lägre,på nästan allt.

Nu är det inte så längre. En fackligt ansluten byggnadsarbetare tjänar mycket mer än en motsvarande svensk. Vi pratar löner på över 100k i månaden. En svensk ligger runt 40k.

Det är inte bara lönerna som har skenat utan även kostnaderna. Boende kostnad på 30k är inte ovanligt, median hyran ligger på över 20k för hela landet. Matvaror är dyrare i usa än i sverige idag. Priserna är högre än i norge.

Inflationen är mycket högre än sverige.


Det är inte hållbart med amerikanska löner dvs kostnader för företagen som vida överstiger de i japan, sydkorea, europa.

Dollarns värde kommer korrigeras.
__________________
Senast redigerad av Hardstekt Idag kl. 09:23.
Citera
Idag, 09:22
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Inget liv då med andra ord 😅

Så kan de vara😂 men han tjänar bra stålar😁
Citera
Idag, 10:27
  #124
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Många i tråden verkar vara lätt förståndshandikappade. Och kan inte hålla flera tankar i huvudet samtidigt, samtidigt som många inte klarar av att se på det hela objektivt utan ideologiska glasögon.

Lönerna i usa brukade vara högre än sverige. 20-30% högre. Samtidigt som priserna var lägre,på nästan allt.

Nu är det inte så längre. En fackligt ansluten byggnadsarbetare tjänar mycket mer än en motsvarande svensk. Vi pratar löner på över 100k i månaden. En svensk ligger runt 40k.

Det är inte bara lönerna som har skenat utan även kostnaderna. Boende kostnad på 30k är inte ovanligt, median hyran ligger på över 20k för hela landet. Matvaror är dyrare i usa än i sverige idag. Priserna är högre än i norge.

Inflationen är mycket högre än sverige.


Det är inte hållbart med amerikanska löner dvs kostnader för företagen som vida överstiger de i japan, sydkorea, europa.

Dollarns värde kommer korrigeras.

Jag undrar var folk får sin info ifrån i denna tråd. SÅ jävla dyrt har det inte blivit i USA. Jag var där förra året (både i en storstad och på landsbygden) och priserna vad ungefär som i Sverige. De privata boendekostnaderna vet jag dock inget om.
Citera
Idag, 10:39
  #125
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Har en kamrat som kör lastbil i USA. Han berättade att tjänar ungefär 120k per månad samt har alla nödvändiga och inkluderade försäkringar med sin anställning.
Skatten är låg och han sparar ca 60 k per månad. Han kommer jobba så här i tio år och sen slutar han jobba för gott.

Vi vet alla att sossarna försöker utmåla Amerika som ett trasig land med mycket fattigdom.
Men
Den som sköter sig och jobbar har det mycket bättre än i Sverige ekonomiskt.
Om du vill knarka och leva på bidrag har du det sämre

Jag gillar ideen att arbete ska premieras. Med hjälp av arbete så kan du skapa dig en ljusare framtid.
Inte som i Sverige där utbildning och hårt arbete ska bestraffas. Hur kan människor gnälla när högern sänkte skatten när vi har världens högsta marginalskatt

Källa som stöder höga löner i Usa

https://www.realtid.se/telegram/last...er-forra-aret/

Sverige håller verkligen på att bli ett U- land. Gått fort sista tio åren

Kör han nån special, typ ice road eller? En vanlig årslön för trucker ligger runt 60k USD men kan sträcka sig runt hundringen med. Men 150? Dubbelt upp, därför jag undrar.
Citera
Idag, 10:43
  #126
Medlem
Vilket skitliv det verkar vara att köra lastbil. Tänk om han får cancer om 10 år då han sparat 8 msek eller vad det nu var han skulle leva resten av livet på.
Citera
Idag, 10:46
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Har hört att skatten i vissa delstater ligger på typ 10%.
Vi blir rövknöllade av svenska staten gott folk,det är Mohammeds släktingar våra pengar går till.

Du betalar federalskatt också

Min inkomstskatt i NY skulle vara samma som i Sverige. 24% på 40k/månaden

Momsen hade dock varit billigare over there.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in