Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ja, vi är programmerade att överleva.
Livet är lika meningslöst för alla, det är upp till var och en att fylla det med mening, med sådant som ger tillfredsställelse emellanåt. Och som någon är inne på, alternativet kan vara värre. Skärselden kanske väntar oss alla[vet dock inte om det hjälper ifall vi håller varandra i handen när vi kastas dit...).. Lite tänkvärt att folk som lider av dödliga sjukdomar ofta intensivt uppskattar livet på sluttampen, att den grå vardagen skimrar till och är tillräcklig...Det du behöver egentligen är kanske någon som finns där när det känns tungt, någon som kan ge hopp och perspektiv, snarare än en medresenär mot döden. Bara en tanke.

Så är det onekligen. Jag har försökt att hitta tillfredsställelse, och i vissa aspekter har jag absolut lyckats med det.
Och det med att folk som står inför döden verkar uppskatta livet på ett nytt sätt är intressant. Det känns dock märkt att man ska behöva veta när man dör för att verkligen uppskatta livet.
Jag har på det senaste fått någon/några personer som jag kan lasta över mina problem på, men allt som oftast kallas jag för obotlig cyniker. Din tanke är rätt i teorin, men det är lättare sagt än gjort…
Citera
2024-10-01, 14:51
Medlem
hedonismmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Precis vad jag också tänkte. Pk är ju att vacciner får man inte kritisera och bör helst ta så många som möjligt, även om vi människor bevisligen blir sjukare och sjukare, för annars får man epitetet som "antivaxxer" efter sig (vilket motsvarar "judar" under Nazityskland).

Klart man måste kunna kritisera annars kommer vacciner att kunna bli som en dödsspiral för mänskligheten.

Att jämföra judar under nazityskland med att bli kallad för antivaxxer måste vara det mest korkade jag läst på länge. Inte helt oförväntat kanske men herregud vad ni tycker om att visa upp hur lågt iq ni har
Citera
2024-10-01, 15:04
Medlem
hedonismmms avatar
Jag är feminist men har noll förståelse för debatten kring lika löner inom professionell idrott. Fullständigt korkat att tycka att kvinnor och män ska ha samma lön just där.

Är totalt övertygad om att den enda lösningen på klimatfrågan är kärnkraft. Alla andra lösningar går alldeles för långsamt. Smäll upp massa kärnkraft överallt så har vi i alla fall en chans till att ha ett fungerande samhälle om 100 år. SD och sympatisörer som inte tror på miljöns totala kollaps inom en snar framtid kommer få det riktigt jobbigt när majoriteten av jordens befolkning blir tvingade på flykt från obeboeliga länder.

Stöter ofta på frågetecken när jag är öppen med att jag har vänner med politiska åsikter långt ifrån mina egna. Enda vägen att ta sig någonstans är att debattera och åtminstone försöka förstå den andra personens synvinkel. Politiska åsikter handlar bara om hur man tycker att systemet som är vårat samhälle ska styras, på samma sätt som man kan spela kontring- eller bollinnehavsbaserad fotboll. Jag är i en internationell synvinkel mer eller mindre kommunist men ser ner på folk av samma åsikt som bara kastar skit på de som tycker annorlunda.

Konspirationsteoretiker bör institutionaliseras och avprogrammeras och alla typer av fake news bör leda till hårda straff
Citera
2024-10-01, 15:10
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Precis vad jag också tänkte. Pk är ju att vacciner får man inte kritisera och bör helst ta så många som möjligt, även om vi människor bevisligen blir sjukare och sjukare, för annars får man epitetet som "antivaxxer" efter sig (vilket motsvarar "judar" under Nazityskland).

Klart man måste kunna kritisera annars kommer vacciner att kunna bli som en dödsspiral för mänskligheten.

Synd om dig att din släkt blev mördad och du svälter och arbetar dig till döds.
Citera
2024-10-01, 16:00
Medlem
bandspelarens avatar
Jag tror att det som bibliska profetiorna avser med antikrist, vilddjuret , skökan, fördärvets son, är romersk katolska kyrkan och påvedömet.
På flera ställen i nya testamentet varnas det för bedragelser och villoläror. Allt handlar om katolska kyrkan.
Detta är egentligen grundläggande protestantism men hela den protestantiska världen har vikit mer sig och vågar inte stå upp för det mera. Jag blir alltid oerhört provocerad när jag hör präster och bibelkunniga svara på frågor som berör profetior och då de låtsas som om antikrist är något okänt som ligger i framtiden. Fega kräk. Men på detta sätt uppfylls ju bibelns profetior.
Citera
2024-10-01, 19:49
Avstängd
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Synd om dig att din släkt blev mördad och du svälter och arbetar dig till döds.

Varför tror du på allt det här?
Citera
2024-10-01, 20:02
Avstängd
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
Att jämföra judar under nazityskland med att bli kallad för antivaxxer måste vara det mest korkade jag läst på länge. Inte helt oförväntat kanske men herregud vad ni tycker om att visa upp hur lågt iq ni har

Varför tycker du att det inte går att jämföra skällsordet "judar" under nazismen med nidordet "antivaxxers" under plandemin?

Likheterna är många, och vi var på god väg att fastna i ett totalitärt system likt Nazityskland, Sovjetunionen, DDR... etc., i och med vaccinpasset, som bara var/är ett kamouflerat social credit-system, det som kommunistiska Kina har just nu i skrivande stund. Så vaccinpasset är egentligen ett totalitärt elektroniskt övervakningssystem.

Därför, lågt IQ, det är nog du som har det eftersom du kan inte se mönster över tiden och därmed förstå vart vi var på väg med den konstruerade plandemin (en farlig illusion som media förde fram).
Citera
2024-10-02, 12:54
Medlem
hedonismmms avatar
Citat:
Varför tycker du att det inte går att jämföra skällsordet "judar" under nazismen med nidordet "antivaxxers" under plandemin?

Likheterna är många, och vi var på god väg att fastna i ett totalitärt system likt Nazityskland, Sovjetunionen, DDR... etc., i och med vaccinpasset, som bara var/är ett kamouflerat social credit-system, det som kommunistiska Kina har just nu i skrivande stund. Så vaccinpasset är egentligen ett totalitärt elektroniskt övervakningssystem.

Därför, lågt IQ, det är nog du som har det eftersom du kan inte se mönster över tiden och därmed förstå vart vi var på väg med den konstruerade plandemin (en farlig illusion som media förde fram).

Visste inte att antivaxxers blev systematiskt mördade det va något helt nytt
Citera
2024-10-02, 13:20
Medlem
LojtnantWerners avatar
1. Att abort borde förbjudas i 90% av fallen.
2. Att judar dricker blod, inte som kollektiv utan i en del sammanhang.
3. Att vi bör ha särlagstiftning för svenskar och dom som befinner sig här som gäster (att dom ska ut är mindre kontroversiellt).
4. Att prostitution ska vara lagligt i kombination med att porr ska förbjudas.
5. Att det inte existerar global uppvärmning eller klimatkris.
6. Att det pågår pedofilringar på organiserad nivå runt om i världen.
7. Att kostcirkeln är uppochner.
8. Att fett är nyttigt och kött är nödvändigt för att ge hjärnan näring.
9. Att folkutbytet pågår och är orkestrerat av judar och folk som är allierade med judar.
10. Att folk som inte har barn inte ska få lov att rösta, har man inget investerat i framtiden så ska man varken få vara valbar eller få välja.
Citera
2024-10-02, 19:32
Avstängd
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
Visste inte att antivaxxers blev systematiskt mördade det va något helt nytt

Jadå, och det kommer att ta fart på riktigt när/om vaccinpasset (aka Josef Mengele-passet) någon gång blir infört, precis på samma sätt som judarna blev förintade i koncentrationsläger/arbetsläger under Nazityskland.
Fast numera heter det interneringsläger men det är samma sak.

Byt stigmat "judarna" mot "antivaxxers" och de blir de nya syndabockarna i en ny global orwellsk värld i megacities där den digitala övervakningsteknologin är allenahärskande dygnet runt livet ut. Det "nya normala" (sinnessjuka).

Det skulle "aldrig få hända igen" sade man, men trots det var det bara ett hårsmån från att hända igen 2021 (här i Sverige).
I många andra länder såg vi vaccinpasset genomföras fullt ut 2021, vilket är medicinsk tyranni. En dödsspiral för mänskligheten.

Det visar bara att samma typer av figurer som finansierade Nazityskland (dvs. den globala eliten, de fulaste fiskarna på djupaste av vatten) fortfarande är kvar och styr politiken, informationen, energin, militärindustriella komplexet och läkemedel-industriella komplexet.. etc. i bakgrunden.
Senast redigerad av E-Mac. 2024-10-02 kl. 19:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in