2024-09-30, 04:18
Medlem
Jag har ntligen ftt tilltelse att gra detta sjlv, fast inte i appen, utan jag mste logga in p deras hemsida.

Nu r det s hr, att dom tar en avgift p 350:- fr utlandsbetalningar, oavsett summa.

Jag tycker att detta r helt barockt.

Det var s mycket bttre frr, nr jag kunde handla p ebay.de utan konstigheter.

Frgestllningen r om ngra andra ocks r drabbade?
Citera
2024-09-30, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Jag har ntligen ftt tilltelse att gra detta sjlv, fast inte i appen, utan jag mste logga in p deras hemsida.

Nu r det s hr, att dom tar en avgift p 350:- fr utlandsbetalningar, oavsett summa.

Svenska banker r helt sinnnessjuka och tror de ger dina pengar.

De har denna ljliga avgift fr utlandsbetalningar fr de har ingen riktig konkurrens lngre och fr de helt enkelt kan gra detta d folk inte byter bank och r tysta.

De ger iochfrsig dina pengar rent juridiskt sfort du stter in dom.

Drfr de vgrar att ge ut dina pengar i handen om du vill avsluta kontot fr de har helt enkelt inte pengar om alla vill ta ut sina pengar och de vill fortstta tjna stora pengar p att leka med dina digitala pengar och ha kvar dom i banksystemet.

De har kunnat komma till denna monopolsituation dr de stnger ner alla kontor och behandlar sina kunder som skrp eftersom folk i sverige inte r srskilt smarta och betalar med kort och swish istllet fr kontanter som r den enda naturliga konkurrenten mot fr hga bankavgifter och fr normal service gentemot kunden.

swedbank kan inte svina sig lika mycket i tillexempel litauen fr folk anvnder kontanter och de skulle bli rasande och ta ut sina pengar om de skulle behandla kunderna som i sverige.

N avsluta kontot hos swedbank och ha inget med dom att gra eller andra svinbanker som nordea och lnsfrskringar.

Frsk hitta en lokal liten sparbank som har fullservicekontor kvar dr de behandlar kunden ngorlunda okej fortfarande.
Senast redigerad av Blatteman 2024-09-30 kl. 04:31.
Citera
2024-09-30, 05:02
Medlem
Jag har funderat p Den Danske Bank.

r den bttre?

Jag har en frskring p Swedbank, och fr en del pengar varje mnad.

Jag gr nog s hr, jag ringer Swedbank imorgon, och frklarar mitt problem. Kanske det blir bra.

Men 350:- fr en utlandsbetalning r helt sjukt.
Citera
2024-09-30, 06:13
Medlem
Dimpens avatar
Remitly tar bsra 19,90 fr en transaktion oavsett var i vrlden du skickar pengarna.
Citera
2024-09-30, 08:56
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Varfr betalar du inte med kort/PayPal?

Annars har ju Revolut en hel del frdelaktiga lsningar gr utlsnds betalningar
Citera
2024-09-30, 10:08
Medlem
mikaelss avatar
Citat:

Till Tyskland (och andra EU/Eurolnder) ska du inte gra en utlandsbetalning, utan en SEPA-betalning, eller EU-betalning, som Swedbank kallar det. Kostar inte 350 kr.
https://www.swedbank.se/privat/betal...betalning.html

Enligt deras prislista verkar det vara billigast att gra det via internetbanken: https://www.swedbank.se/privat/ranto...stjanster.html
Europabetalning, 0 kr, utlandsbetalning, 50 kr.
Citera
2024-09-30, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Till Tyskland (och andra EU/Eurolnder) ska du inte gra en utlandsbetalning, utan en SEPA-betalning, eller EU-betalning, som Swedbank kallar det. Kostar inte 350 kr.
https://www.swedbank.se/privat/betal...betalning.html

Enligt deras prislista verkar det vara billigast att gra det via internetbanken: https://www.swedbank.se/privat/ranto...stjanster.html
Europabetalning, 0 kr, utlandsbetalning, 50 kr.

Tack fr info!

Jag sg problemet nu, jag har kryssat i den lilla rutan 'urgent'. D blir det 350:-, annars ingen avgift.

Skall inte gra om det.
Citera
2024-09-30, 12:11
Medlem
Citat:
Tack fr info!

Jag sg problemet nu, jag har kryssat i den lilla rutan 'urgent'. D blir det 350:-, annars ingen avgift.

Skall inte gra om det.

Med andra ord var det inte s "urgent"?

Minns nr jag jobbade med kundservice, d var allt panik och superbrttom nda tills de fattade att de fick betala fr det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in