2024-09-30, 16:21
Medlem
italian-stalions avatar
Har bott i ett EFTA land, Scwheiz, i över ett decennium.
Tyvärr har jag råkat i ekonomiska bekymmer sista 3-4 åren och har stora skulder i landet (skatteskulder och banklån och privata skulder)

Funderar på att flytta ut från Schweiz och ange Angola, Afrika som utlandsadress till myndigheterna i Schweiz.

Men i själva verket flytta tillbaka till Sverige.

- Kan dem med hjälp av Kronofogden eller annan myndighet hitta mig och mäta ut min lön/ egendom?

- Tror ni att bankerna i Schweiz har ”upplyst” andra banker internationellt, om information gällande mig?

- Kan bankerna som jag har lån hos idag i Schweiz, med hjälp internationella Inkasso bolag, såsom Intrum etc. hitta mig i sverige?

Har inget brottsregister i något av länderna.
Citera
2024-09-30, 16:25
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av italian-stalion
Har bott i ett EFTA land, Scwheiz, i över ett decennium.
Tyvärr har jag råkat i ekonomiska bekymmer sista 3-4 åren och har stora skulder i landet (skatteskulder och banklån och privata skulder)

Funderar på att flytta ut från Schweiz och ange Angola, Afrika som utlandsadress till myndigheterna i Schweiz.

Men i själva verket flytta tillbaka till Sverige.

- Kan dem med hjälp av Kronofogden eller annan myndighet hitta mig och mäta ut min lön/ egendom?

- Tror ni att bankerna i Schweiz har ”upplyst” andra banker internationellt, om information gällande mig?

- Kan bankerna som jag har lån hos idag i Schweiz, med hjälp internationella Inkasso bolag, såsom Intrum etc. hitta mig i sverige?

Har inget brottsregister i något av länderna.
Ja, det kan dom.
Nej, dom har inte upplyst andra banker.
Ja, det kan dom.
Citera
2024-09-30, 16:33
Medlem
italian-stalions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Ja, det kan dom.
Nej, dom har inte upplyst andra banker.
Ja, det kan dom.

Du verkar vara självsäker på dina svar.

Kan du gärna förklara mer är du snäll och kanske ge råd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in