Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
Igår, 18:25
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Du har ingen aning om hur mycket tid jag vistas utomhus på dagarna. Det är i alla fall avsevärt mer än 20-30 minuter. Jag har inget problem med det. Däremot ägnar jag inte den tiden åt att vingla omkring på en jävla cykel mellan snödrivorna och på isiga gator, till fara för mig själv och omgivningen.

Du däremot är en kvalificerad fitta, som inte klarar av att bemöta ett inlägg utan att hitta på en massa svammel att göra personangrepp för. Ett skäl att åka bil eller taxi är att slippa att behöva konfronteras med lågpannade koprofager som dig ute på stan.
Om du spenderade tid utomhus mer än mellan rumpvärmen i bilen och kvinnogymmet hade du vetat att cykelbanorna underhålls bättre än bilvägarna nu för tiden.
Citera
Igår, 18:29
  #74
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Om du spenderade tid utomhus mer än mellan rumpvärmen i bilen och kvinnogymmet hade du vetat att cykelbanorna underhålls bättre än bilvägarna nu för tiden.

Om du verkligen cyklade omkring på vintern så skulle du veta att is och snö även lägger sig på cykelbanorna och att snösvängen inte hinner röja allting med en gång. Du är en förträfflig illustration av begreppet rövskalle.
Citera
Igår, 18:41
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Arbetet med cykelbanan på Sankt Eriksgatans fortsätter. Men någon billig historia blir det inte.

– Vi är tydliga med att vi vill prioritera gång- cykel- och kollektivtrafiken i stan eftersom den transporterar fler människor per kvadratmeter. Men vi bedömer också att framkomligheten för motorfordonen ändå kommer vara tillräcklig.


46 miljoner kronor läggs på den 210 meter långa sträckan. Lars Strömgren menar att den saftiga prislappen har flera orsaker.


https://www.mitti.se/nyheter/har-bli...979.674b786a8f

Lars Strömgren(mp) är über führer för miljömupparna i Stockhom och certa kakistokrat.

- Hej, Miljöpartiet här. Rösta på oss så lägger vi maximalt med dina skattepengar på att göra staden oframkomlig. Ni kan lita på oss, vi lade ner kärnkraftverk för hundratals miljarder. Vi vågar förstöra allt som funkar.

Stockholmarna ba’: ”ok”
Citera
Igår, 18:45
  #76
Medlem
PalmeKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
- Hej, Miljöpartiet här. Rösta på oss så lägger vi maximalt med dina skattepengar på att göra staden oframkomlig. Ni kan lita på oss, vi lade ner kärnkraftverk för hundratals miljarder. Vi vågar förstöra allt som funkar.

Stockholmarna ba’: ”ok”

Dom har något knäpp miljömupp som gräver upp staden överallt. Det ryktas att trafikborgarrådet tänder sexuellt på att få jävla med vanliga människor genom att få gräva upp gatorna lite random.
__________________
Senast redigerad av PalmeKiller Igår kl. 19:06.
Citera
Igår, 18:45
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Om du verkligen cyklade omkring på vintern så skulle du veta att is och snö även lägger sig på cykelbanorna och att snösvängen inte hinner röja allting med en gång. Du är en förträfflig illustration av begreppet rövskalle.

Inget ont om cykelbanor i sig, men sättet de överprioriteras där jag bor är nästan larvigt.

Området är blandat så cykelvägar övergår inte sällan i villagator där bilar får köra. Man åker från en parkett de putsat på hela natten rätt in i en snövall. (Ok, lite överdrivet men nästan) Antagligen vet inte innerstadspartister att många måste cykla på ondskefulla villagator emellanåt får att ansluta till den heliga cykelautobahn.
Citera
Igår, 19:15
  #78
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
- Hej, Miljöpartiet här. Rösta på oss så lägger vi maximalt med dina skattepengar på att göra staden oframkomlig. Ni kan lita på oss, vi lade ner kärnkraftverk för hundratals miljarder. Vi vågar förstöra allt som funkar.

Stockholmarna ba’: ”ok”
Så passande då att det rödgröna styret i Stockholm passar på att höja skatten:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...ten-med-24-ore
Citera
Igår, 19:16
  #79
Medlem
LeifD2s avatar
Många släktingar och vänner som skall ha uppdrag... Då tar det tid och blir dyrt.
Citera
Igår, 19:36
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Så passande då att det rödgröna styret i Stockholm passar på att höja skatten:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...ten-med-24-ore

- Vad fan får jag för pengarna?
- Fartgupp!
Citera
Igår, 22:23
  #81
Medlem
Juristen08s avatar
Det blir aldrig bra ändå. Av nån anledning verkar kvalitetskraven helt obefintliga för cykelbanor jämfört med vägar. Man kan tro att gängen som åker runt och lurar folk på somrarna har gjort varenda cykelbana i Stockholm. Inte en jämn cm. Man studsar bokstavligen sönder. Jag hade kunnat göra det bättre själv trots att jag har tummen mitt i handen. Ändå så sinnessjukt dyrt. Nån blir lurad så det stänker om det. Die dummen Schweden. Plus alla andra problem med parkerade bilar där dörrar kan öppnas framför en när som helst. Helt bortkastade pengar. Jag använder i princip bara vanliga vägar på grund av dessa anledningar.

Det stora problemet är inte att blanda bilister och cyklister. Det stora problemet är att blanda cyklister och fotgängare. Totalt hjärndött. Lika smart som att jag skulle cykla mitt i motorvägen. Fotgängare kommer ALLTID gå mitt i cykelbanan oavsett. Narcissimen styr. Det är populärt att lägga plattor där det är tänkt att fotgängare skall gå. Men dessa plattor är lite hårdare, halare och mindre bekväma att gå på. Så fotgängarna väljer alltid den asfalterade cykelbanan istället.
Citera
Igår, 23:13
  #82
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Många lata idioter i den här tråden som ser sitt bilägande som rättighet snarare än ett privilegium som kostar samhället alldeles för mycket pengar i längden.

Meningen är att göra det jobbigt att köra bil så ni kan ta era feta arslen in i kollektivtrafiken eller upp på en cykel istället.
Du jobbar på miljöpartiets trollfabrik va? Sådana som du duger bara att göra fjärrvärme på. Hoppas att du får aids och dör.
Med tanke på din inläggshistorik så är det fascinerande att en knarkarjävel som du har mage att mästra andra om vilka det är som kostar samhället pengar i längden. Se dig själv i spegeln, pundare.
__________________
Senast redigerad av Orm Onde Igår kl. 23:20.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in