Citat:
Ursprungligen postat av
Halleluwah
Jag har just insett vad AI kan göra för oss och att det knappt finns några gränser! Jag, som är hopplöst okunnig när det kommer till teknik, IT och allt annat som involverar en skärm av något slag, har fått extremt tydliga och pedagogiska instruktioner av AI. Den har steg för steg guidat mig i hur jag skriver kod i Apples programvara Terminal. Tack vare AI har jag lyckats kopiera innehållet från en 20 år gammal iPod – något som Apple själva inte gärna vill att man ska göra – och sparat allt på min egen datormaskin. Det känns fan som om jag har suttit och hackat något. Det var en svindlande och lätt euforisk upplevelse, samtidigt som det också är lite skrämmande. Om jag kan skriva tilde-tecken, backslash och massa annat som jag inte förstår mig på, med framgångsrikt resultat dessutom, begriper jag att AI också kan bistå någon med mindre goda intentioner.
Sluta säg att du inte förstår dig på, nu när du gör det.
Hursomhelst, det ”nya” och stora verkar också vara just det du upplevt.
Finns ju inget som säger att du inte kunnat lära dig terminalen och lite unix via någon kurs, youtube eller annat, men just den nära kopplingen via chatprompten skapar något mellan människa och maskin som är mycket intressant.
Grattis till din nyvunna kunskap och insikt.
Vad ska du lära dig härnäst?