Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
Igår, 22:04
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
En grej var en kompis skulle öva sig på att sminka sneda "egyptiska" ögon.

Jag sminkade mig knappt själv då och hon höll på och höll på i en evighet, tyckte jag.

Och sen: - Nä, det går inte att sminka dina ögon sneda för de är helt raka, och hur mycket jag än håller på så ser du mer ut som en polsk hora än Kleopatra!

Tack vännen, precis vad man behöver höra i tonåren.

Den var ju ändå lite rolig och antagligen inte illa menad? Det var väl med mängder med dåligt smink du såg illa ut vilket vem som helst gör?

Ont
Jag kommer inte ihåg någon elak kommentar som någon annan sagt till mig. Tyvärr är jag min egen värsta fiende och de elakaste är nog sånt jag säger till mig själv.
Citera
Igår, 22:09
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense43
Så fort min mamma blir arg på mig så säger hon att jag ska dö, kallar mig den ena och det andra. Ja, jätte normalt eller hur.
Och det är bara toppen av isberget.

Citat:
Ursprungligen postat av KG0017
Banden blev klippta, vi bor tre län ifrån varandra och all kontakt är det fem minuters ytliga telefonsamtalet i månaden samt att vi ses en eller två dagar om året. Max.

Det låter ändå som en ganska regelbunden relation om ni ses ett par dagar om året. Jag träffar goda vänner mer sällan (pga avstånd, hörs dock ofta).

Jag hade fan klippt helt. Bett kärringen läsa på hur man ska bete sig när en närstående befinner sig i kris.

OnTopic: Har egentligen bara varit ytliga saker. Minns när ett coolt tjejgäng sade att jag var ful och såg ut som ett barn (i 9:an!!!). Gick in i puberteten rätt sent. Men det lönade sig i långa loppet. Nu som 35 ser jag ung och bra ut. Har en pisshet fru och de ser ut som spritfeta kossor. Och de är ihop med snubbar som ser 10 år äldre ut än sin biologiska ålder…. Nä, jag håller inte koll, men Facebook är en drog
Citera
Igår, 22:37
  #27
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KG0017
Hon svarade att det var lika bra att han dog, jag och mamman bråkande ändå en hel del. Sedan dess har hon aldrig frågat om honom igen, det var snart sju år sedan. Vi kan säga att vår kontakt inte blev så bra efter det.

Till att börja med: Jag beklagar sorgen över din döda son.

Det din mor sade låter ju helt urbota bisarrt.

För oss som inte var med är det omöjligt att förstå om hon är så känslokall eller om hon kände sådan sorg att det slog slint i skallen på nåt vis.

Jag som vill tro gott om folk vill gärna tro att det slog slint och att hon inte har kunnat komma på nåt sätt att be om förlåtelse för sitt otroligt okänsliga uttalande.

Vad tror du? Kan det vara nåt sånt?
Citera
Igår, 23:15
  #28
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Jag var runt 25 och vi åkte ett gäng arbetskamrater till Finland med båten. När jag var på väg till hytten med mitt bagage så mötte jag en man i 50-års åldern som sa ”jag tycker att du ser ut som en fitta i ansiktet”. Aldrig sett eller tilltalat honom tidigare. Blev nog mest förvånad ändå.

Hur såg han själv ut?
Citera
Igår, 23:20
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KG0017
Av min mor.

När min son dog, berättade jag det för min mamma (farmor) dagen efter att han dött.

Hon svarade att det var lika bra att han dog, jag och mamman bråkande ändå en hel del. Sedan dess har hon aldrig frågat om honom igen, det var snart sju år sedan. Vi kan säga att vår kontakt inte blev så bra efter det.

Det kändes som en kniv i bröstet och tog mycket långt tid att läka, kommer aldrig bli återställd, både döden och de väl utvalda orden. Men man lär sig att leva med det.

Hemskt! Hur kan man säga så om sitt barnbarn, till sitt barn. Fy fan.
Citera
Igår, 23:35
  #30
Medlem
Lill-Anns avatar
En för mig okänd man fällde kommentaren att jag såg ut som en kvinna från 1930- talets Tyskland.

Brr.
Citera
Igår, 23:41
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense43
Så fort min mamma blir arg på mig så säger hon att jag ska dö, kallar mig den ena och det andra. Ja, jätte normalt eller hur.
Och det är bara toppen av isberget.


Vad elakt!

För egen del har patienter kallat mig fetto haha bara att knyta handen i fickan
Citera
Idag, 00:53
  #32
Medlem
Du ser ut som Angelina Jolie
Citera
Idag, 01:15
  #33
Medlem
Elementarts avatar
Har fått höra ganska mycket, både av familj, släktingar och vänner. Vet inte riktigt vad som har varit elakast, jag får liksom höra småsaker med jämna mellanrum. Folk berättar gärna för mig mina brister, men vill väl som alltid inte höra sina egna. Så jag har inte haft jättestort sug för att träffa släktingar de senaste 20 åren. När jag fyllde 15-16 så kommer jag ihåg att andra började utse mig till syndabock helt utan anledning. Om vi exempelvis skulle grilla o det började regna så var det mitt fel som inte hade kollat upp väderprognosen innan.

Min mamma däremot var alltid snäll mot mig.
Citera
Idag, 01:22
  #34
Medlem
medlemsannans avatar
Var en långhårig jävla mupp som sade till mig: "Här! Du ser ut att kunna vara intresserad av det här!" och räckte fram ett papper med information om Ung Vänster. Ville spontant slita honom i stycken men nöjde mig med att säga "nej tack jag är inte landsförrädare så dra åt helvete med dig". Ångrar dock fortfarande att jag inte slog honom i ansiktet. Att påstå att jag ser ut som en röding måste vara det värsta någon sagt om mig.
Citera
Idag, 01:22
  #35
Medlem
Veckans klubbas avatar
"Dina tänder var rätt vita en gång i tiden, eller hur?"
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in