Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
Igår, 21:57
  #61
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsansv3jsan
Man kan ta tillbaka mobilen.

Jag hade inte ens brytt mig om lagen.

Man kan ta tillbaka mobilen ja. Ingen får SNOKA.
Ja, det är klart man kan ta tillbaka mobilen. Men nu postade du i juridik.

Nu vill jag dock påpeka att jag inte är helt hundra på exakt vad som skulle hända i en domstol. Men det är ofta sådana här detaljer det hänger på.

Möjligtvis skulle det hela även kunna gå under nödvärn, men då gäller att det ska vara ett påbörjat brottsligt angrepp på "person eller egendom", och jag skulle inte bli förvånad om dataintrång slinker mellan stolarna där.
Citera
Igår, 22:04
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsansv3jsan
Om du tror att man är en snöflinga för att man inte tillåter en lärare gå igenom ens telefon så är det du som satt längst fram i klassrummet och gladeligen räckte upp handen hela tiden.

Skaffa lite ryggrad.

INGEN, INGEN får gå igenom och snoka på ens mobil.

Vad gör ens en telefon inne på en lektion? Kollar sin tik tok om dagens trans video va en succé?
Dagens snöflingor alltså.
Citera
Igår, 22:43
  #63
Medlem
Enterprises avatar
Hela diskussionen bygger på det totalt huvudlösa att tillåta mobiler överhuvudtaget i skolan, ens på raster. Samla in mobilerna på morgonen och lämna tillbaka dom när skolan slutar. Problem löst. Jag vill poängtera att detta inlägg har juridisk relevans eftersom regelverket bör ändras så att skolorna inte bara får utan tvingas förbjuda mobiler i skolans lokaler.

Jävla snöflingor.
__________________
Senast redigerad av Enterprise Igår kl. 22:46.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in