Citat:
Avsaknad av tydliga bevis för bristande samtycke, I domen drar dem slutsatser om brist på samtycke baserat på skador, trots att dessa kan uppstå vid samtyckande men mer intensivt sexuellt umgänge. Detta är en farlig grund att bygga en fällande dom på, då det lämnar stort utrymme för subjektiva tolkningar. Sedan när det gäller Videomaterialet framgår inget tydligt i det som skulle indikera att samtycke saknades. Att domen inte tillräckligt bemöter detta är oroande, särskilt när det är en så central del av bevisningen.
Rättssäkerheten kräver att en dom bygger på entydiga och klara bevis, inte på antaganden eller indirekta slutsatser. Om vi accepterar resonemang som dessa riskerar vi att skapa prejudikat där rättssäkerheten för den åtalade undergrävs.
Jag står fast vid att dessa brister gör domen mycket tveksam och menar att en överprövning är nödvändig för att säkerställa att rättssäkerheten upprätthålls. Om du ser det annorlunda får du gärna utveckla hur dessa resonemang i domen inte skulle vara problematiska.
Min text är bara sanning och det är uppenbart att du ej har läst domen eller förundersökningen där ”bevismaterialet” ej indikerar på en våldtäkt. Sen att du tror att jag behöver använda mig utav appar eller något liknande är bara en komplimang!