Citat:
Ursprungligen postat av
Risalamaltan
Istället för att mänsklig faktor av empati närvarar, så väljer tjejen att ifrågasätta, med en väldigt konstigt ifrågasättande ton.
Jag skulle säga att hon på SOS skötte samtalet bra, hon sade ifrån flera gånger att du behöver gå fram och undersöka om han lever. Folk kan leva även om dom ser döda ut, därför är det viktigt att göra HLR till ambulansen kommer även om det ser kört ut. Operatören satte den skadade personens situation främst, lät det som.
HLR behöver oftast göras omgående, varje minut räknas. Nu var denna skjuten i huvudet om det hade nog inte gjort till eller från, men det visste nog inte operatören.
Citat:
Ursprungligen postat av
Risalamaltan
Spola till 2.28. Man blir mållös! Skamligt hur de håller på! Det här borde media fan i mig ta upp!
Hon försöker uppmana till att han i telefonen ska agera. Återigen så försöker hon prioritera att någon agerar med HLR, exempelvis kolla om personen reagerar på smärta. Jag tycker inte SOS-operatören låter onormalt otrevlig, däremot låter hon ganska pådrivande, vilken hon ska vara. Återigen hon försöker får personen hon pratar med att agera.