Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-10-03, 12:00
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risalamaltan
Istället för att mänsklig faktor av empati närvarar, så väljer tjejen att ifrågasätta, med en väldigt konstigt ifrågasättande ton.

Jag skulle säga att hon på SOS skötte samtalet bra, hon sade ifrån flera gånger att du behöver gå fram och undersöka om han lever. Folk kan leva även om dom ser döda ut, därför är det viktigt att göra HLR till ambulansen kommer även om det ser kört ut. Operatören satte den skadade personens situation främst, lät det som.

HLR behöver oftast göras omgående, varje minut räknas. Nu var denna skjuten i huvudet om det hade nog inte gjort till eller från, men det visste nog inte operatören.

Citat:
Ursprungligen postat av Risalamaltan
Spola till 2.28. Man blir mållös! Skamligt hur de håller på! Det här borde media fan i mig ta upp!

Hon försöker uppmana till att han i telefonen ska agera. Återigen så försöker hon prioritera att någon agerar med HLR, exempelvis kolla om personen reagerar på smärta. Jag tycker inte SOS-operatören låter onormalt otrevlig, däremot låter hon ganska pådrivande, vilken hon ska vara. Återigen hon försöker får personen hon pratar med att agera.
Senast redigerad av Hegamon 2024-10-03 kl. 12:03.
Citera
2024-10-03, 14:29
Medlem
MaarekSteles avatar
Japp, inget fel i detta samtal, men det har en Akbar svårt att förstå, de har ofta lägre intelligens på grund av all inavel.

Vill man få hjälp som man inte betalat för från svenska staten kan det vara en fördel att lära sig det svenska språket.

Operatören agerar lugnt och metodiskt, styr upp samtalet på ett proffsigt sätt. Inga fel här.

Låt mig gissa, Risalamaltan kommer inte att kunna påvisa ett enda fel som begåtts här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in