Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 8
  • 9
2024-11-04, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Är det sant? Alltså på riktigt?
Ja, jag är väldigt nöjd med Norma's produkter som aldrig krånglat i något vapen som jag någonsin hanterat, men de är ju rätt dyra.

Säg Oryx i 308Win = kanske 50 spänn för ett skott.
Oryx i 7x57R = uppåt 80kr smällen.

Kolla sen deras motsvarigheter hos tillverkaren Federal eller GECO, kanske runt halva priset.

Ska absolut prova en ask 308 o en ask 9mm i denna 'Partizan', ammunitionspriserna är tämligen höga trots att det inte är pandemi eller Obama administration sen länge.

ja tyvärr, det är sant, de gör bort sig där

det har blivit för dyrt för mig att köpa sådan ammo, jag sköt rätt mkt på bana en period men det gick inte att försvara att skjuta upp närmare 400 kr per besökt om du är där två gånger i veckan
Citera
2024-11-20, 16:21
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockeJon
Nu skyller väl alla på Ukrainakriget ang priser på tändhattar o s v?
Det är möjligt (?)
Men å andra sidan borde produktionen av tändhattar vara högre än om det inte skulle varit en konflikt.

Men men, de stora säljarna av ammunition har alltid skruvat upp priset mer än nödvändigt dvs utnyttjat världsläget och det är säkert så nu också.
Citera
2024-11-20, 16:29
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
ja tyvärr, det är sant, de gör bort sig där

det har blivit för dyrt för mig att köpa sådan ammo, jag sköt rätt mkt på bana en period men det gick inte att försvara att skjuta upp närmare 400 kr per besökt om du är där två gånger i veckan
Nej det är till o med dyrt (relativt) med skytte i 9mm för 3.5kr per patron ungefär o då är priset inte så långt ifrån gevärskalibern 223/5.56 NATO.

Så det är dyrt blivit med att skjuta allt annat än .22 som fortfarande är väldigt fördelaktigt prissatta o medger mängdträning för flera gånger i veckan om du vill.

Visst är det roligt med grovisarna typ 9mm, 357/38, 44 mag etcetera men jag älskar ändå skyttet med .22 mest.

Det är nog den mest underskattade kalibern som finns imo.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in