2024-10-03, 17:40
Jag hittade skrill igår och hemsidan står på engelska. Om man blir medlem där så får man deras bankkort 💳 vilket känns helt onödigt och betala med pengarna som finns på detta konto. Det känns som ett bankkonto, inte alls som PayPal. Är skrill en bra hemsida att använda?

https://www.skrill.com/en/
Citera
2024-10-03, 17:42
Medlem
FarliKorvs avatar
Är du missnöjd med dina nuvarande betalningsmetoder, vilka använder du?
Varför har du startat den här tråden?
Citera
2024-10-03, 17:47
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Är du missnöjd med dina nuvarande betalningsmetoder, vilka använder du?
Varför har du startat den här tråden?
Klarna har blockerat mig från att betala hos klarna. Så jag letar efter annan betalningsmetod.
Citera
2024-10-03, 17:50
Medlem
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilovesummer
Klarna har blockerat mig från att betala hos klarna. Så jag letar efter annan betalningsmetod.

Har just klarna spärrat dig eller har du strulat till det rejält och har med fogden att göra?
Varför kan du inte betala med ditt bankkort?

Vad har du gjort för fuffens?
Citera
2024-10-03, 17:56
Medlem
pn222jws avatar
Skrill är acceptabla - ärliga - men avgifterna är ganska höga...okej för mindre belopp....populära i många småländer för gambling, trading och så vidare.
Citera
2024-10-03, 18:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Skrill funkar. Det är som PayPal med skillnaden att det är avgift på närmast allt. Sätta in pengar = avgift. Ta ut pengar = avgift. Överföring = avgift.

Just detta med alla deras jävla avgifter gör det svårt att se varför folk använder den, när nu PayPal finns.
Citera
2024-10-03, 19:55
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Har just klarna spärrat dig eller har du strulat till det rejält och har med fogden att göra?
Varför kan du inte betala med ditt bankkort?

Vad har du gjort för fuffens?
Jag tror att klarna har spärrat mig. Men kan man inte använda klarna om man har skulder hos kronofogden?
Citera
2024-10-03, 19:56
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Skrill funkar. Det är som PayPal med skillnaden att det är avgift på närmast allt. Sätta in pengar = avgift. Ta ut pengar = avgift. Överföring = avgift.

Just detta med alla deras jävla avgifter gör det svårt att se varför folk använder den, när nu PayPal finns.
Kostar det pengar om man överför pengar till sitt bankkonto?
Citera
2024-10-03, 20:30
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilovesummer
Kostar det pengar om man överför pengar till sitt bankkonto?
Det finns ingenting som heter gratis idag. Det innebär att man alltid får betala för någon form av service.
Det finns ett företag som heter Skrill och Neteller. Jag tror att det är ett systerbolag för att man har samma inloggning.
Du måste alltid betala någon form av avgift om du ska föra över pengar. Om du använder utländsk valuta så kommer du att få väldigt dålig rate.
Det är så dessa bolag fungerar. Dessa två bolag som heter Skrill och Neteller används ofta för spelbolag.
Har du inte kollat på wise som kanske kan funka.
Citera
2024-10-03, 20:44
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Det finns ingenting som heter gratis idag. Det innebär att man alltid får betala för någon form av service.
Det finns ett företag som heter Skrill och Neteller. Jag tror att det är ett systerbolag för att man har samma inloggning.
Du måste alltid betala någon form av avgift om du ska föra över pengar. Om du använder utländsk valuta så kommer du att få väldigt dålig rate.
Det är så dessa bolag fungerar. Dessa två bolag som heter Skrill och Neteller används ofta för spelbolag.
Har du inte kollat på wise som kanske kan funka.
Ska kolla på wise, kanske fungerar för överföring och istället för klarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in