• 2
  • 3
2024-10-04, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Vad r det ni inte fattar? Microsoft har hllit p och uppdaterat datorn regelbundet fr att den ska funka som win11, men nu har den slutat med det och under "uppdateringar" str det bara att datorn inte r kompatibel med win11, vilket den uppenbarligen var innan.

Fan vad drygt det r med alla FB-autister som tror att alla som saknar deras maniska sr-intressen r troll. Jag glmmer hela tiden bort att jag inte borde vara p FB.
Du vill ju uppenbarligen inte ha ngon hjlp! Det dom efterfrgade var ju mer en bild ver system konfiguration fr att se, dr finns inte ditt IP nummer med...

Fr vrigt har du ju en d-partion som heter "recover", bara att terstlla det tanten sabbat!
Citera
2024-10-04, 10:35
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Igr fick hon fr sig att "frigra GB" p datorn genom att radera diverse funktioner, och nu r datorn inte lngre kompatibel med windows 11. Jag har lyckats ter-installera Hlsokontrollen, men nr jag klickar p "sk nu" fr windows 11 s stngs hlsokontrolen bara ner, och sen hnder det inget.

Jag har felskt datorn och den hittar inget.

Fan ska jag gra?

Frklaringar (d det verkat uppst lite begreppsfrvirring):

"Om jag ter-stller datorn, kommer den d bli kompatibel med windows 11 igen"
samt "Vad r det ni inte fattar? Microsoft har hllit p och uppdaterat datorn regelbundet fr att den ska funka som win11, men nu har den slutat med det och under "uppdateringar" str det bara att datorn inte r kompatibel med win11, vilket den uppenbarligen var innan"
Kompatibilitet r helt hrdvaruberoende.. Detta kan inte ndras utav att man "raderar system-filer"

"win10. Microsoft har hllit p och uppdaterat s att datorn ska funka som win11 iaf, men nu r det slut med det."
Hr tnker du helt fel! Har du windows 10 i datorn s uppdateras Windows 10 i datorn.. Det har ingenting med att "fungera som Windows 11" att gra alls! Det r antingen windows 10 eller s r det Windows 11 inget annat!

S nu nr detta r frklarat s fortstter jag med hjlp om vad du kan prova att gra:
Gr till: https://support.microsoft.com/sv-se/...ion=Windows_10

Dr klickar du p: terstll datorn (lite lngre ned p sidan)

Flj samtliga steg och vlj: Behll mina filer

Klart!
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2024-10-04 kl. 10:43.
Citera
2024-10-04, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Tips frn coachen: P min nya laptop nu var det nn jvla diskkryptering i windows pslagen s det gick inte att ndra storlek p windowspartionen frn Linux bootat frn stickan. Du kan lika grna kra igng windows idag och stnga av krypteringen i vntan p stickan.
Lter som ett du-problem att det inte skulle g att ndra partitionen p en hrddisk pga Bitlocker.
Citera
2024-10-05, 17:21
Medlem
DragforADHDs avatar
det r vl bara installera om Windows.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto