• 3
  • 43
  • 52
  • 53
  • 54
2024-10-06, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Ja, det är faktiskt också ett problem för många företag att fundera över med en förändrade demografi, så hur når man de muslimska ungdomarna istället? Arabisk musik, magdans och vattenpipa?

Eritreanerna tar med sig mat och så hyr de en föreningslokal och dansar natten lång. Men eftersom de inte lägger pengar på alkohol (varken de kristna eller muslimerna) är de inget att ha för svenska krögare.
Citera
2024-10-06, 23:20
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutsenap
Kul anekdot. Verkligen! Fick aldrig chans att uppleva det du beskrev men låter verkligen fantastiskt!
Påminner om Berghain med stora utrymmen.
Det utelivet som finns nu i Stockholm är såååå skräp., mest för att jag tycker folk är stela. Är.inte hela grejen med att gå och på klubb att man ska hänga med nya människor? Är lite old school antar jag hehe

Ja, när jag berättat för dotter och hennes polare tycker de det låter skitkul på min beskrivning.
Det finns inte såna ställen idag. Ställen med stora dansgolv kunde ligga strösslade varstans i Stockholms innerstad..Ändå är man inte helsäker på exakt var de låg. Strömsborg låg ett. Vasagatan ett. Flera dansgolv på vissa.
DownTown på Regeringsgatan va? (Fast då var jag yngre)
Patricia båten vid Slussen (ej stort dansgolv).
Något ställe låg vid någon bakgata vid Dramaten. Några ställen fanns vid Fridhemsplan.
Ställen med små dansgolv gillade jag inte, men kanske gick man dit på grund av billig öl.
Crazy horse, Karlsons, Glädjehuset osv allt vad de kunde heta.
Om man gick på Universitetets "Squtt" -diskon var det ju också stort dansgolv och där pratade jag ju massor med folk eftersom jag lärde känna dom via kårverksamhet och att jag själv sålde öl i baren.
Där hittade jag iallafall partners som jag hade långa förhållanden med.

Edit: Berns förresten, jättedansgolv ju.
Cafe Opera hade också kul dansgolv, intill glaspartierna.
Senast redigerad av dialektiker 2024-10-06 kl. 23:35.
Citera
2024-10-06, 23:35
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Männen är så trötta på feminism att dom inte orkar vara sociala längre.
Själv så sparar jag pengar och festar utomlands, reser runt i europa en månad varje år.
Jag träffade en hippster i från Gbg i Cph och han sa att han hatade Sverige.
Utelivet i Sthlm är skit och kvinnorna har fula tatueringar på händerna, något
sådant ser du inte i Cph, Tyskland och Norge. Och muslimer som står och flinar.

Här diskuteras problemet att Svenska män slutat att ta kontakt på krogen
efter metoo, och hur feminismen har polariserat.

https://www.youtube.com/watch?v=iMQNeQwDnUY

I Tyskland ser du sånt, i alla fall i Berlin.
Citera
2024-10-07, 00:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Folk träffas på nätet i dag, inte minst Tinder. Sedan vem vågar liksom gå ut nuförtiden på kvällarna? Det är ju bara kriminella ute. Sprit kan man köpa på bolaget och det är långt billigare, så då återstår liksom vilken funktion de egentligen ska fylla nuförtiden?

Precis, vem vill gå ut idag med alla importerade brottslingar från mellanöstern och afrika?
Hela restaurangbranschen är ju levebrödet idag för alla gäng, gå dit? nej tack!
Citera
2024-10-07, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutsenap
Juste hade glömt dendär Metro haha. Tror det är nån grekisk bar där idag istället.

Minns du inte babasonic!!
Det var ju den bästa klubben inne på Maria torget. Vilket ös. Det bästa var ju att man fick stämpel, så när.man var fattig student så hade man ju med sig bira som man gömde i buskarna (man sa till vakten att man bara skulle "röka") haha.
Tycker faktiskt att rejv har varit myyyyycket sämre i jämförelse med en natt på baba
Självklart man minns babasonic! Men metro var ett favorithäng!
Hade ett dansgolv i mitten som var inglasat i form av en svettig glas-sfär haha! Underbara tider, ganska roligt att vi klagade på priserna förr!

Soft bar vid malmskillnadsgatan var schysst den med, men favoriten var NYPE i sture, minns en klubb som inte existerade så lång tid. Tror den hette Honey honey.
Men kan någon här minnas en nattklubb i gamla stan som ofta bytte namn? Först hette den någon radiofrekvens som "107,5 eller 106,3" ??
Citat:
Ursprungligen postat av zombah
Glöm inte stället "Sommar" som låg nära T-centralen, White room, Cafe Opera!

Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Är en handfull år yngre än dig och var främst ute 2017-19, men har även viss koll bak mot 2015, och även varit ute nu efter covid.
Håller med om att det är mycket mer "dött" idag, inte alls samma drag och känsla som före pandemin. Däremot är det inte otryggt öht, och då är jag ändå tjej och liten till växten.
För min del minns jag mest Cafe Opera, Estelle, Sturecompagniet, Spybar, Patricia och Vida alla var trevliga ställen med riktigt bra drag framförallt sagda 2 år i slutet av 10-talet.

Japp, håller med om att covid var döden av klubbandet, Sturecompagniet hade även en klubb som kallades O-baren. Den tyckte jag var riktigt frän.
Spybar väcker minnen.. Även Labbet, men sjukt trångt och packat var det.
Citera
2024-10-07, 03:40
Medlem
AxxxxEEEEelllLLllLs avatar
för mycket niggers enkelt
Citera
2024-10-07, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfghanMupp
70-talet låter det som
Åh ja.
Citera
2024-10-07, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
I Tyskland ser du sånt, i alla fall i Berlin.

Jag såg inga i Hamburg, Köln och Bayern i alla fall och har inte sett några i Köpenhamn.
Tyskland präglas inte av några radikala liberala värderingar, undantaget är några små
subkulturer.
Feminismen är inte konfliktsökande och man mobbar inte män i media.

Det märks också att dom är bättre uppfostrade pga en mera konservativ uppfostran.
Till och med vänsterliberala jag träffade i Köln höll med om att mentaliteten i Nederländerna
är kallare pga att en liberal uppfostran gör folk mera självupptagna, vilket är fallet också i Sverige.
Citera
2024-10-07, 06:37
Medlem
auto-fellatios avatar
Vad kommer hända när det når kritisk lågpunkt av civiliserade besökare?

Kommer det sitta läskdrickande babbar och tvätta pengar med låtsasbesökare? Var kommer de förpesta istället?
Citera
2024-10-07, 07:51
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Hade det kostat 500 för lite vodka, så hade nattklubbarna överlevt. Priset är viktigt men inte avgörande. Enda anledningen, absolut enda anledningen, till att nattklubbarna går under är att de tvingas acceptera att MENA-apor blir kunder. Hade vi inte "öppnat våra hjärtan" på Reinfeldts begäran, så hade nattklubbar idag varit stora.

MENA-invandringen började långt innan Reinfeldt.
Citera
2024-10-07, 08:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Jag försökte söka på källor och fann detta för Finland (vet ej huruvida det är representativt för Sverige).

Finland har haft en betydligt mindre massinvasion av muslimer än Sverige så trådvisdomen att det skulle vara huvudorsaken kan nog betraktas med en hög grad av skepsis.
Snarare beror det nog på en förändrad kulturell syn hos unga på nattliv och dylikt, det märker jag även hos min sladdsyster som häromveckan fyllde 21.
Varken hon eller hennes kompisar ser någon poäng med att gå ut på nattklubb, dansa och supa ner sig, en mycket sund inställning tycker jag nog.
Citera
2024-10-07, 09:00
Medlem
styckets avatar
Tänker på alla män (en stor majoritet) som klagar på dejting apparna. Som nån skrev i tråden nu för tiden dejtar man i apparna. Men många män säger att apparna inte funkar och att de börjat ragga i verkligheten, oftast krogen eller olika uteställen istället för apparna..

Så hur ska vi ha det? Eller har männen gett upp på både krogen och lapparna nu överlag?
Citera
  • 3
  • 43
  • 52
  • 53
  • 54

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in