Citat:
Ursprungligen postat av
Sprutsenap
Kul anekdot. Verkligen! Fick aldrig chans att uppleva det du beskrev men låter verkligen fantastiskt!
Påminner om Berghain med stora utrymmen.
Det utelivet som finns nu i Stockholm är såååå skräp., mest för att jag tycker folk är stela. Är.inte hela grejen med att gå och på klubb att man ska hänga med nya människor? Är lite old school antar jag hehe
Ja, när jag berättat för dotter och hennes polare tycker de det låter skitkul på min beskrivning.
Det finns inte såna ställen idag. Ställen med stora dansgolv kunde ligga strösslade varstans i Stockholms innerstad..Ändå är man inte helsäker på exakt var de låg. Strömsborg låg ett. Vasagatan ett. Flera dansgolv på vissa.
DownTown på Regeringsgatan va? (Fast då var jag yngre)
Patricia båten vid Slussen (ej stort dansgolv).
Något ställe låg vid någon bakgata vid Dramaten. Några ställen fanns vid Fridhemsplan.
Ställen med små dansgolv gillade jag inte, men kanske gick man dit på grund av billig öl.
Crazy horse, Karlsons, Glädjehuset osv allt vad de kunde heta.
Om man gick på Universitetets "Squtt" -diskon var det ju också stort dansgolv och där pratade jag ju massor med folk eftersom jag lärde känna dom via kårverksamhet och att jag själv sålde öl i baren.
Där hittade jag iallafall partners som jag hade långa förhållanden med.
Edit: Berns förresten, jättedansgolv ju.
Cafe Opera hade också kul dansgolv, intill glaspartierna.