Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 19:52
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baggmuck
Låter som himmelriket om det var 38 av 40 kvinnor och jag var en av de två männen. Har jag ännu mer tur än den andre killen HBTQIA+.
På min tid var det inte direkt dom mest feminina tjejerna som valde att göra lumpen, men det kanske har ändrats.
Citera
Igår, 20:01
  #38
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Det tror jag säkert att det var, men nu är krigsmaktens syfte att utkämpa krig, inte att anordna orgier.

38 av 40. Grymt bra odds att få till det med nån av damerna.

De två killarna måste vara idioter om de inte försöker få napp med flera under dessa förutsättningar.

Samtidigt finns det nog tyvärr en större risk för tjafs och jidder, kvinnor i grupp har en tendens att inte kunna fokusera och sysselsätta sina hjärnspöken med annat. Igen, 38 av 40, bra odds för att det ska bli massa annat än det de är där för när de väl börjat känna varandra och börjar bli bekväma med saker.

Hade ändå velat vara en av de två killarna, ja jag tänker uteslutande med kuken i detta fall.
Citera
Igår, 20:17
  #39
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
På min tid var det inte direkt dom mest feminina tjejerna som valde att göra lumpen, men det kanske har ändrats.


Högerviktade unga kvinnor har fått upp ögonen för tidigare mansdominerade branscher som exempelvis militären. Om det nu ger någon ledtråd.
Citera
Igår, 20:30
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Högerviktade unga kvinnor har fått upp ögonen för tidigare mansdominerade branscher som exempelvis militären. Om det nu ger någon ledtråd.

Knappast konservativa kvinnor, mer liberala isåfall. ”Den breda mitten”-kvinnor.
Citera
Igår, 20:35
  #41
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Är de verkligen aktivt könssegregerade? Nja, snarare är det väl ett resultat av just den typen av patriarkala fördomar som du sysslar med, att de två killarna måste vara en "hen" (bögar?) för att vilja ingå i en grupp med 38 tjejer. Och därför vågar inte fler killa söka för de är väl rädda att få ett kalsongryck av sådana svin som dig? Lösningen är väl att sådana som du slutar upp med att vara idioter.
Att jag har "patriarkala fördomar" kan jag absolut tillstå, men du har läst fel. "40 hensar", sa jag. Och detta säger jag eftersom att Försvarsmakten själva kallar sin personal för "hen".

Och kalsongryck är ju inte direkt något som jag pysslar med eller någonsin har gjort. Senast jag hörde om ett, så var det kvinnor som gjorde det mot en annan kvinna. Att sluta upp med att vara en idiot vet jag inte riktigt om jag kan faktiskt.
Citera
Igår, 20:43
  #42
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Knappast konservativa kvinnor, mer liberala isåfall. ”Den breda mitten”-kvinnor.

Jag menar högerns konservativa. De som röstar L absolut men definitivt de unga kvinnor som röstar på M, SD och KD.
Citera
Igår, 21:03
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Högerviktade unga kvinnor har fått upp ögonen för tidigare mansdominerade branscher som exempelvis militären. Om det nu ger någon ledtråd.
Trevligt. Kvinnliga militärer har jag sett väldigt många israel i alla fall, så jag fattar inte varför folk inte tror att det skulle funka i Sverige.
Citera
Igår, 21:12
  #44
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Exempelvis flygplan

https://mvfk.org/2022/02/25/armens-v...ch-wilhelm-70/

Och på helikopter när jag tänker efter.

Dock ej VPL under grundutbildning men rent tekniskt sett räknades de som värnpliktiga och tillhörde krigsorganisationen vid en mobilisering.

Förr om man hade privat flygcertifikat så kunde man bli utbildad under ett år tror jag det var på flygplan eller helikopter. Sedan tror jag man befordrades till fänrik och blev värnpliktig flygförare (pilot).

Hur många svenska personer finns det som har flygcert vid 20 års ålder?
Det är väl bra att utnyttja den kunskapen om den redan finns men tror inte det är några mängder av dessa.

När jag gjorde lumpen så hade båtcheferna två tjejer i sin lucka. Undrar om de fick lika mycke kuk som de två killarna kommer få fitta😀

Så länge kvinnorna har fått platsen på samma kriterier som männen så är allt ok. Börjar man sätta andra gränser så är det jävligt fel.
Citera
Igår, 21:16
  #45
Medlem
Baggmucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Trevligt. Kvinnliga militärer har jag sett väldigt många israel i alla fall, så jag fattar inte varför folk inte tror att det skulle funka i Sverige.
Mycket enkelt, folk, i den meningen, har penisar, vilket är det enda som kvalificerar dem. Skulle då de som inte har några också få vara med förlorar de förstnämnda sin enda konkurrensfördel.
Citera
Igår, 21:17
  #46
Medlem
pn222jws avatar
True story...på mitt vpl. regemente fanns det en exceptionellt vacker tjej...typ "Årets Lucia" på gymnasiet ...hon var KB-elev....alltså blivande fänrik. En gång minns jag att en kompanikompis sa "nu sitter /kommer inte ihåg hennes namn/ och fikar i kafeterian"...vi var några som gick dit och bara kollade på henne. Hon hade en perfekt kropp.
Citera
Igår, 21:25
  #47
Medlem
Sljivovicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Hur många månader fick dom? Jag åkte på 18månader varav de första 6 var trams (sista 12 också skall sägas). Menar du att helikopterpiloter utbildas på 12månader?
De hade civilt cert och visst antal flygtimmar.
Kommer inte ihåg tid för utb, men det var på hkp 5.
Var en artikel om det, kan ha varit i Arménytt
Citera
Igår, 21:26
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Finns det något som hindrar att tjejer utbildas till drönarpiloter?


Deras ointresse för teknik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in